Announcement

Collapse
No announcement yet.

Xenonit himmenee?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • E39-530A
    BTCF Member
    • Feb 2007
    • 934
    • Espoo

    #16
    Originally posted by icemii View Post
    Katoppa taskulampulla sitä linssiä, niin luultavasti se on sellanen sumee -> valoteho jää siihen. Vuoden käytön jälkeen se sumeus vie enemmän valotehoa kuin polttimon heikkeneminen.
    Ainakin omassa E90:ssä on tautisesti roinaa umpioiden sisällä, sekä pleksissä että linsseissä. Paljon enemmän kuin facelift E39:ssä oli. Kilometrit vaihtohetkellä E39 131tkm ja E90 65tkm. Lienee tyypillistä? Saakohan noita umpioita irti ja auki mitenkään järjellisesti?
    E92 335iA -08

    ---
    ex E34 540iA -93
    ex E90 325iA -05
    ex E39 530iA -00
    ex Toyota Avensis
    ex 4x Toyota Corolla (-83 -> -03)

    Comment

    • JTP
      Bimmer Fanatic
      • Aug 2008
      • 506
      • Hpj

      #17
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Suomessa vaan kun sattuu olemaan tuo valojen jatkuva käyttöpakko,niin mitenkähän meinasit tuota sytyttelyä vähentää.Ei niitä kukaan turhaan kuitenkaan käy ylimääräisiä kertoja sytyttelemässä.Ja aina kun lähdet liikenteeseen,niin valot on laitettava.
      Vähensin tuota sytyttelyä asentamalla sumuvalojen tilalle huomiovalot, jotka ovat käytössä silloin kun valaistusolosuhteet (pimeys) ei edellytä ajovalojen käyttöä. Käytännössä siis kesäaikaan saattaa vierähtää useampi kuukausi, ettei xenonit syty kertaakaan!
      Eli tuo sytyttelyn vähentäminen on helppoa kuin heinänteko....
      Last edited by JTP; 17-12-2008, 21:10.
      e90 330i lci -09
      Opel Manta Gsi,yhteistä matkaa jo vuodesta -83
      Ex: e46 330d Touring M-Sport II -04

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 10011
        • KVLA

        #18
        Originally posted by JTP View Post
        Vähensin tuota sytyttelyä asentamalla sumuvalojen tilalle huomiovalot, jotka ovat käytössä silloin kun valaistusolosuhteet (pimeys) ei edellytä ajovalojen käyttöä. Käytännössä siis kesäaikaan saattaa vierähtää useampi kuukausi, ettei xenonit syty kertaakaan!
        Eli tuo sytyttelyn vähentäminen on helppoa kuin heinänteko....
        Vautsi!Ehkä kuitenkin uusin omaani polttimot jos valoteho putoaa huolestuttavasti,ennemmin kuin alan kikkailemaan.Sumareitakin kun olen joskus oikeasti tarvinut.

        Ps.Tänään vaihdoin uudet polttimot (molempiin tietysti) ja luulempa,ettei minun tarvi tähän autoon todennäköisesti niitä enää uusia.Valotehoa tuli jonkin verran lisää.Etenkin,kun repsikanpuoleinenkin rupesi taas palamaan "täysillä tehoilla".
        Last edited by Heguli 31; 19-12-2008, 19:08.

        Comment

        • peeämvee
          Bimmer Fanatic
          • Aug 2005
          • 283
          • Taivalkoski

          #19
          Mikä polttimotyyppi tuossa E61:ssä mahtaa olla, D1S vaiko D2S?

          Comment

          • peltone
            BTCF Member
            • Jan 2005
            • 8092
            • Willähde

            #20
            Originally posted by peeämvee View Post
            Mikä polttimotyyppi tuossa E61:ssä mahtaa olla, D1S vaiko D2S?
            D2S.
            E30 316 -87
            E91 325i -06
            E61 530d -06
            F10 520d -14
            ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

            Comment

            • hallu
              Bimmer Rookie
              • Sep 2003
              • 75

              #21
              Miten muilla on noilla xenoneilla näkynyt?
              Ensikertaa ajettiin e39 faceliftillä sateisella kelillä pimeällä pikitiellä ja lyhyet valot(xenonit)
              oli niin huonot että ei melkeinpä tiennyt että oliko päällä vai ei. No ei nyt aivan, mutta vanhan auto halogeenejä tuli ikävä... oli hiukan kovemmat odotukset kun on ekat purkausvalot omistuksessa...

              Autolla pörrätty hiukan yli 300tkm, niin voiko tuo kilometrimäärä jo himmentää umpiot?
              Polttimot menee vaihtoon, ne oli harmaan mustat siitä klunssista... Siis vaikuttaako polttimon "ikä/kunto" noin paljon?

              Comment

              • Sene
                Bimmer Fanatic
                • Jul 2003
                • 925
                • Enschede, The Netherlands

                #22
                Originally posted by hallu View Post
                Miten muilla on noilla xenoneilla näkynyt?
                Ensikertaa ajettiin e39 faceliftillä sateisella kelillä pimeällä pikitiellä ja lyhyet valot(xenonit)
                oli niin huonot että ei melkeinpä tiennyt että oliko päällä vai ei. No ei nyt aivan, mutta vanhan auto halogeenejä tuli ikävä... oli hiukan kovemmat odotukset kun on ekat purkausvalot omistuksessa...

                Autolla pörrätty hiukan yli 300tkm, niin voiko tuo kilometrimäärä jo himmentää umpiot?
                Polttimot menee vaihtoon, ne oli harmaan mustat siitä klunssista... Siis vaikuttaako polttimon "ikä/kunto" noin paljon?

                Xenonien elektrodit pikkuhiljaa höyrystyy ja polttimon lasista tulee samall pinttynyt.

                Eli ei niissä valoteho säily samoin kun halogeeneissa. Eli uudet polttimet sisään vaan.
                F11 LCI 535xi


                Ex.

                E36 320i sedan
                E36 LCI 328i coupe
                E61 LCI 530xi

                Comment

                • EPDM
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2005
                  • 4621
                  • Lahti.

                  #23
                  Polttimoiden teho puoliintuu noin neljässä vuodessa...
                  Viviendo en Lahiti
                  BMW 2007 e91 335d pre lci Biturbo
                  Bmw 2008 x3 e83 lci 3.0sd biturbo
                  Vw Corrado vr6

                  Comment

                  • hallu
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2003
                    • 75

                    #24
                    Näitä xenonikeskusteluja on varmaankin pilvin pimein, mutta jatkan vaikka tätä...

                    Nyt olisi mustan talven johdosta tarve päivittää nuo väsyneet valot johonkin uuteen ja lailliseen vaihtoehtoon. Valoteho on todella surkea, octavia ykkösen yli puoli miljoona km nähneet halogeenit hakkaa nuo xenonit mennen tullen. Ilmeisesti pitäisi olla toisinpäin?

                    Polttimot eivät ole uudet, mutta uutenakaan ei olleet kummemmat. Ne pleksit on jo hinkattu kohtuu kirkkaiksi. Heijastinpinnat ovat vain röpelöiset ja himmenneet.

                    Onko joku tilannut jotkut uudet ne lyhyen valon mötikät sinne umpion sisään?
                    Mikä on se malli ja saako niitä suomesta, sillä en hallitse/ymmärrä ebausta yhtään mitään...


                    Molemmat umpiot olen kertaalleen avannut säätötankojen takia.
                    Last edited by hallu; 06-01-2014, 20:51.

                    Comment

                    • väiski525
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2010
                      • 2572
                      • Vantaa

                      #25
                      Originally posted by hallu View Post
                      Näitä xenonikeskusteluja on varmaankin pilvin pimein, mutta jatkan vaikka tätä...

                      Nyt olisi mustan talven johdosta tarve päivittää nuo väsyneet valot johonkin uuteen ja lailliseen vaihtoehtoon. Valoteho on todella surkea, octavia ykkösen yli puoli miljoona km nähneet halogeenit hakkaa nuo xenonit mennen tullen. Ilmeisesti pitäisi olla toisinpäin?

                      Polttimot eivät ole uudet, mutta uutenakaan ei olleet kummemmat. Ne pleksit on jo hinkattu kohtuu kirkkaiksi. Heijastinpinnat ovat vain röpelöiset ja himmenneet.

                      Onko joku tilannut jotkut uudet ne lyhyen valon mötikät sinne umpion sisään?
                      Mikä on se malli ja saako niitä suomesta, sillä en hallitse/ymmärrä ebausta yhtään mitään...


                      Molemmat umpiot olen kertaalleen avannut säätötankojen takia.
                      mikähän bemari mahtaa olla kyseessä? :think auttaisi huomattavasti
                      - F20 Lci 118d B47 -16 & Z900 Kawasaki -22

                      - MB s205 220cdi -15
                      - Volvo s80 2.5t -07
                      - mb s211 280cdi -08
                      - e46 320i -03
                      - e36 323i M-Sport tori-coupe -97
                      - e46 320d Individual "m-sport" -04
                      - e39 525i -01

                      Comment

                      • hallu
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2003
                        • 75

                        #26
                        Facelift 525d 2001 oli vuosimalli muistaakseni.
                        Xenonit on alkuperäiset, siis tehtaalla asennetut...

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎