Alijännitepysäys laatikollakin :think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Webasto ei lähde polttamaan
Collapse
X
-
530d -99 alkuperäinen webasto kaikilla toiminnoilla paitsi ettei nyt toimi. Palopesä uusi, vesipumppu toimii ja polttoainepumppu toimii. Näyttäisi ohjainkorttivialta. Kukapa asentaisi Mikkeli-Kuopio-Savonlinna -alueella (tai miksei kauempanakin) toimivan kortin tai yleensäkin pystyisi testaamaan?
Pyydän ehdotuksia privaattipostiin, kiitos!
Comment
-
-
Noniin, jälleen ongelmia. Nyt eberi ei sano muuta kuin sekunnin "vingahduksen" ja sen jälkeen ei mitään.
Bensapumpulla käy virta kun napista painaa eberin päälle, sen jälkeen ei tule.
Missähän mahtaa vika olla, tosi mukava kun pihalla on -33c ja lämmitin ei pelaa. Aamulla ja päivällä vielä pelasi mainiosti.Last edited by zener; 08-01-2010, 16:03.
Comment
-
-
Netin syövereistä metsästin, että vika voisi olla annostelupumpussa. Sillekkin koitin antaa suoraa virtaa ja ei muuta tee kuin nytkähtää. Eli ei lähde pyörimään?
Pitäänee alkaa katselemaan uutta pumppua ilmeisesti. Vai olisiko parempaa tietoa? Perhana kun ei oo paikkaa missä voisi noi koodit lukea tuosta, kun ulkona on pakkasta nii pirusti ettei siellä saa muutaku sormet jäihin.
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostPaloilmapuhallin sökö...
Miten on, tekeekö hajonnut hehku kenties saman? Täytynee huomenna sitten vääntäytyä pihalle ja koittaa lukea antaako vikakoodeja. Ilmeisesti pitäisi onnistua 1,2w hehkulla... Tai ainakin troubleshooting pdf näin kertoo.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostJoo, oisko sitten se. "vingahdus" hieman väärä sana, kun puhallin siis pyörähtää selvästi ja sitten hiljenee. Tässä vaiheessa ei ilmeisesti polttoainetta vielä kuulu tulla?
Miten on, tekeekö hajonnut hehku kenties saman? Täytynee huomenna sitten vääntäytyä pihalle ja koittaa lukea antaako vikakoodeja. Ilmeisesti pitäisi onnistua 1,2w hehkulla... Tai ainakin troubleshooting pdf näin kertoo.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostPyörähtää toki ja toteaa että sähköiset ominaisuudet eivät ole oikeat...
5sekunttia napin painalluksesta vikapaikkoja voi olla (ja pudottaa tottakai paloilmapuhaltimen pois pelistä):
- Overheat
- Flame sensor short-circuit
- Glow plug defective
- Burner motor defective
Pystyykö tuon hehkun kuitenkin mittaamaan? Mitähän vastusarvoa pitäisi ehjän näyttää? :thinkLast edited by zener; 08-01-2010, 20:25.
Comment
-
-
Vikakoodin luku helpottaisi, mutta tuosta puhaltimen vinkaisusta epäilen että koodina on väärä puhaltimen kierrosluku. Automatiikka syöttää pätkittäin sähköä moottorille ja ja välillä mittaa moottorilta tulevaa jännitettä (jonka sähköttömänä pyörivä kestomagneetti moottori kehittää), jos jännite on normaalilla tasolla niin toiminta jatkuu normaalisti. Moottorin pyöriessä huonosti jännite alhaisempi niin lämmitin yrittää vielä uudelleen testata puhallinta, jos ei pyörimis nopeus rupea vastaamaan tavoitetta, niin automatiikka ei rupea ohjaamaan polttoainepumppua.
Ehjä hehku huoneenlämmössä n. 0.3ΩLast edited by Jürgen_; 08-01-2010, 20:54.Ei riemulla rajaa kun Bemulla ajaa...
Comment
-
-
Originally posted by Jürgen_ View PostVikakoodin luku helpottaisi, mutta tuosta puhaltimen vinkaisusta epäilen että koodina on väärä puhaltimen kierrosluku. Automatiikka syöttää pätkittäin sähköä moottorille ja ja välillä mittaa moottorilta tulevaa jännitettä (jonka sähköttömänä pyörivä kestomagneetti moottori kehittää), jos jännite on normaalilla tasolla niin toiminta jatkuu normaalisti. Moottorin pyöriessä huonosti jännite alhaisempi niin lämmitin yrittää vielä uudelleen testata puhallinta, jos ei pyörimis nopeus rupea vastaamaan tavoitetta, niin automatiikka ei rupea ohjaamaan polttoainepumppua.
Ehjä hehku huoneenlämmössä n. 0.3Ω
Kävin hehkun irroittamassa ja tuo on palanut poikki, joten uskon että vika on tuossa.
Comment
-
Comment