Laitan viestiä jatkossa tästä uudesta EXIDEstä miten on pelittänny... saa nähä, huomenaamulla saattaa vähä jännittää miten käy Webaston kanssa...no ei se ainakaan pitäis vielä loppua tai sitte pitää kokeilla ajastaa Webasto pari kertaa peräkkäin ja kattoa akun todellinen kapasiteetti... Exidellä muten 2V takuu...ja jos jollain samallainen akku käytössä niin ois kiva kuulla palautetta...:think
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä Akku "paras"?
Collapse
X
-
Originally posted by zener View PostEi taida tollasesta olla hyötyä, jos on vaan 2h/kerrallaan virtaa tolpassa? Kun ei kerkeä hirveästi lataamaan. :think
Rupesin moista ratkaisua miettimään, kun tuo Eberi on ja pätkä ajoa tulee... Ja ei huvittaisi uutta akkua hetkessä tuhota, Energie -merkkinen.
Latausaikaa tulee 1,5-2h kotona ja samanverran töissä (kovilla pakkasilla).
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostOn siitä hyötyä, toki latausaika saisi olla pidempikin tai sitten pitäisi hankkia järeämpi XS25000 malli... Minulla ei ole webastoa/eberia, mutta paljon pätkäajoa, penkinlämmitin päällä ja jonkinverran lisäelektroniikkaa. Kyllä tuo laturi on auttanut selvästi, ei tarvitse jännittää lähteekö kylmänä käyntiin vai onko varaus pudonnut liian alas ja kuuluukin vaan naks.
Latausaikaa tulee 1,5-2h kotona ja samanverran töissä (kovilla pakkasilla).
Defan 4a laturi, joka juuri tarkoitettu autoihin jossa webasto/eber on n. 105e
CTEK XS 3600, n. 50e
Miten ctek:n asennus? Virallisesti ei taida konehuoneeseen soveltua... Tosin akkukin on E32:ssa takapenkin alla. :think
Comment
-
-
Mistä noita Faam-akkuja saa? Edullinen ja suht hyvä.AUDI e-tron Sportback Edition S line 55 quattro
ex: SEAT Leon ST 1.5 TGI FR -20, X5 xDrive 40e -16, 535iX M-Sport -12, e70 X5 3,0d sport -07, Mini John Cooper Works Coupe -12,
e60 530 xd M-sport -06, Mini Cooper S + JCW kit -02, e46 328i -98, e36 325i -91,
e30 318i -88
Comment
-
-
Originally posted by PUPPE22 View PostLaitan viestiä jatkossa tästä uudesta EXIDEstä miten on pelittänny... saa nähä, huomenaamulla saattaa vähä jännittää miten käy Webaston kanssa...no ei se ainakaan pitäis vielä loppua tai sitte pitää kokeilla ajastaa Webasto pari kertaa peräkkäin ja kattoa akun todellinen kapasiteetti... Exidellä muten 2V takuu...ja jos jollain samallainen akku käytössä niin ois kiva kuulla palautetta...:thinkF82 harraste
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostEi taida tollasesta olla hyötyä, jos on vaan 2h/kerrallaan virtaa tolpassa? Kun ei kerkeä hirveästi lataamaan. :think
Rupesin moista ratkaisua miettimään, kun tuo Eberi on ja pätkä ajoa tulee... Ja ei huvittaisi uutta akkua hetkessä tuhota, Energie -merkkinen.F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postjos kello on mallia "kiinteä 2h aika ja pystyt valitsemaan vain mihin vuorokauden aikaan tuo 2h osuu" nii hätä ei ole tämän näköinen, mattopuukolla kellon saa modattua vaikka jatkuvasti päälle
Menee kyllä jo OT:n puolelle.
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostAnna kun arvaan, kello jumiin?
Menee kyllä jo OT:n puolelle.
siinä kellossa on siellä ulkokerällä kahdessa rivissä muovinastoja toisessa rivissä on nastat jotka katkasee virran ja toisessa nastat jotka kytkee virran päälle.. niistä vain poikki tarvittavat nastatF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Originally posted by peto2 View Postsiinä kellossa on siellä ulkokerällä kahdessa rivissä muovinastoja toisessa rivissä on nastat jotka katkasee virran ja toisessa nastat jotka kytkee virran päälle.. niistä vain poikki tarvittavat nastate60 530iA -04 Olivine Grün
e34 525i touring -94 Calypsorot///ex
e28 518 -83 Tikkurila-optik///ex
e36 328CiA -96 Aegaeisch Blau ///ex
e34 540iA -94 Arktissilber///ex
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostDefan 4a laturi, joka juuri tarkoitettu autoihin jossa webasto/eber on n. 105e
CTEK XS 3600, n. 50e
Miten ctek:n asennus? Virallisesti ei taida konehuoneeseen soveltua... Tosin akkukin on E32:ssa takapenkin alla. :think
Comment
-
-
Originally posted by TJJ View PostJos latausaika on lyhyt, niin kannattaisi kuitenkin ottaa tuo 7A CTEK (siis XS7000) tai vieläkin tehokkaampi malli.
Korjatkaa jos olen aivan väärässä.
Comment
-
-
Originally posted by jani73 View PostMutta ei se laturi lataa sen enempää kuin akku ottaa virtaa vastaan. Eli jos akku ei ole aivan tyhjä, niin kyllä tuo XS7000 ainakin jo riittää ja luultavasti tuo pienempikin, varsinkin jos laturia käytetään päivittäin.
Korjatkaa jos olen aivan väärässä.
Comment
-
-
Originally posted by KATKU View PostTollanen akkutesti löytyi toisesta threadistä.
TM-testi:
1. Trane
2. Faam
3. Varta Silver
4. Banner
5. Energie (paras kylmäkäynnistyvyys)
6. Exide
7. Bosch (oleellisesti huonompi kuin saman tehtaan sama Varta eri tarroilla!)
8. Hankook
9. Powerline
10. Zap
11. Biltema, jossa ei muuta hyvää kuin pitkä takuu.
Entinen akku oli varmaan alkuperäinen kymmenen vuotta vanha. Vieläkin käynnistyi auto omassa ajossa, mutta kertaalleen viime keväänä oli akku tyhjentynyt kun oli lyhyemmässä ajossa kylmässä. Ainoa oire muuten oli, että joskus sähköinen ratti ei laskeutunut alas käynnistettäessä ja nyt toimii joka kerta. Eli vanhasta akusta voi aiheutua niitä mystisiä vikoja.
Tarkistin tuon vanhan akun ja siinähän se tarkistus ikkuna näytti vaihtoehtoa "vajaa akku". Ei siis sitä, että akku olisi lopussa tai täysi. Myyjä kertoi, että tuo näyttää vain yhden kennon tilan, eli huonolla tuurilla joku toinen kenno voi olla huonommassa kunnossa. Niin akussa oli nestettäkin reilusti yli kennojen (suljettu kierto noissa), mutta pinnalta ne kennot oli todella huonon näköiset mitä ylhäältä päin katteli. Olin kyllä elvytellyt akkua CTEK :llä ja käynnistihän tuo, mutta varmasti oli kapasiteetti jo vähentynyt aikojen myötä. .
Comment
-
-
Originally posted by tigu View PostItsellä meni kanssa hermot ku aina oli virrat kateissa..webastoa ei tarvinut pyörittää kuin 10min ni akku tyhjä.
Ostin tuon boschin s6:sen ..on toiminut todella hyvin vaikka webastoa on pyöritetty ja ajettu suht paljon "pätkäajoa".Hintaa oli kl:ssä vuosi sitten 240e..suolainen hinta mutta rahoille saa kyllä vastinetta..suosittelen
Sama akku tuli Mätänetistä haettua, 199 eskoa. Toivottavasti pelittää kun Saariselälle mennään ja pakkasia on luvattu...Käyttis: G31 530e xDrive LCI pappa edition
Oma harraste: F82 : 580 hv, 712 Nm täällä: ///M4
ex:t: F20: M135i xDrive 445 hv E93: 335i E92: 610 hv, 748 Nm E60: 535DA LCI, E61 535DA, E34: 530i
Missfireä, puolimoottorivaloa ja harrastamisen riemua jo vuodesta 2006
Comment
-
Comment