Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mikä Akku "paras"?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Meisseli
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2003
    • 1003
    • Kotka

    Originally posted by Rocker View Post
    Ajattelin hautakorventiellä Oulussa olevalta hajottamolta hakea Defan piuhaa ja pistorasian, että saa kunnolla asennettua ne rojut.
    Muistakaa sitten purkaa jollain konstilla CTEKin jäännökset pois jos auto sattuu piuhassa ollessaan palamaan syystä tai toisesta. Sitä kun ei ole hyväksytty kiinteään ajoneuvoasennukseen niin voipi olla vakuutusyhtiö pahana.

    Itse laitan autoon lohkolämmittimen johdon väliin Defan laturin, luulisi pysyvän akku tikissä.
    Eioo penaria alla enää.. :(

    Comment

    • arska84
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1356
      • Seinäjoki

      Kysytäänpäs tässä samalla. Itellä vajaa 2v vanha exiden akku autossa ja tänään mittasin huvikseni jännitteen kun auto oli seissyt noin 4 tuntia ajamattomana lähes -30 pakkasessa. Sain tulokseksi juuri ja juuri 12,0v mikä on vissiin aika vähän? Eikös akun jännite kuulu olla vähintään 12,70v? Tuolla akulla nyt on vielä yli vuosi takuuta jos se meinaa jo nyt hyytyä niin saa käydä vaihtamassa.
      BMW PREMIUM

      BMW E46 318

      Comment

      • Erich
        BTCF Member
        • Apr 2005
        • 783
        • Hämeenkyrö

        Originally posted by Cell View Post
        Käyttöiän erot tulee käyttötavasta, ei merkistä.
        Wanhan tekniikan akuissa joo. Käyttötapa taas ratkaisee sen, kannattaako panostaa johonkin tiettyyn akkutyyppiin, siis muuhun kuin märkään lyijyakkuun. Jolloin taas tietyt merkit saattavat erottua edukseen, koska eräät eivät valmista kuin tietyn tyyppisiä akkuja.


        Originally posted by Pekuz View Post
        Toi exide on kyllä kumma akku kun toisilla ne kestää ja toisilla ei. Ilmeisesti tehtaalta tulee aika paljon sutta..
        Tai sitten Exideltä vain odotetaan enemmän kuin muilta akuilta. Ja miksikäs ei, kun on vähän testimenestystä, armotonta hypetystä ja kova hinta. Jos maksaa tuplahinnan Exidestä niin antaahan se odottaa pitkää käyttöikää. Perus-exide ei vaan tunnu kestävän yhtään sen paremmin kuin marketin akut, täällä korkkasi juuri kolmas tällä vuosituhannella. Itse en Exiden markkinakoneistoa rahoita enää yhtään.


        Originally posted by Pekuz View Post
        Mun mielestä biltema oli aiempina vuosina ihan ok akku kaikista halvimpien luokassa.
        Biltema voitti akkutestin vuosituhannen vaihteessa, siitä maine. Silloin ainakin kyseisen testiyksilön hinta/laatu oli ylivoimainen. Ja kyllä niillä tavanomaisessa autokäytössä vieläkin pärjää.


        Originally posted by Meisseli View Post
        Muistakaa sitten purkaa jollain konstilla CTEKin jäännökset pois jos auto sattuu piuhassa ollessaan palamaan syystä tai toisesta. Sitä kun ei ole hyväksytty kiinteään ajoneuvoasennukseen niin voipi olla vakuutusyhtiö pahana.
        CTEK nimenomaan on hyväksytty kiinteään ajoneuvoasennukseen, kunhan tulee muualle kuin moottoritilaan. Tämä lukee valmistajan FAQ sivulla.
        6 - E24 635
        7 - E38 740
        8 - E31 850

        Comment

        • esorvist
          Bimmer Rookie
          • Jun 2003
          • 133
          • Oulu

          En tiiä onko paras mutta kovasti luottavat omaan tuotteeseen.



          VARTA Silver Dynamic täystakuu 3 vuotta webasto käytössä.
          -Espen-

          Comment

          • arska84
            Bimmer Enthusiast
            • Mar 2006
            • 1356
            • Seinäjoki

            Originally posted by arska84 View Post
            Kysytäänpäs tässä samalla. Itellä vajaa 2v vanha exiden akku autossa ja tänään mittasin huvikseni jännitteen kun auto oli seissyt noin 4 tuntia ajamattomana lähes -30 pakkasessa. Sain tulokseksi juuri ja juuri 12,0v mikä on vissiin aika vähän? Eikös akun jännite kuulu olla vähintään 12,70v? Tuolla akulla nyt on vielä yli vuosi takuuta jos se meinaa jo nyt hyytyä niin saa käydä vaihtamassa.
            No niin. Kävin eilen mittauttamassa akkuliikkeessä tuon akun ja lyötiin mittari kiinni akkuun ja äijä totes että aivan alijännitteellä on. Laturin testasi ja se pelaa ihan normaalisti. Käski ladata akkulaturilla yli vuorokauden akkua ja katotaan sen jälkeen mitä sanoo, mutta epäilen että ei siitä taida hyötyä olla. Tiistaina pyysi tulemaan uudelleen mittaukseen ja katotaan silloin mitä tehdään. En ollut ihan ainut asiakas näillä pakkasilla tuola liikkees
            BMW PREMIUM

            BMW E46 318

            Comment

            • wexfly
              Newbiemmer
              • Feb 2008
              • 19

              Kuka on viimeksi hankkinut bmw orkkis akun? Kiinnostais tietää hintaluokka Korimalliin e46. Akku on ns. kuivaakku, jossa ei nestettä. Autossani akunvaihto tulee nyt pakkasilla välttämättömäksi, ja alkuperäinen on kestänyt ensiasennuksesta tähänpäivään n. 11vuotta.
              Joten alkuperäisen bmw akun hankin, ellei älyttömän kallis.
              Ex:bemarit

              E46 316i
              E30 320i
              E30 316i
              E28 518i
              E34 520i

              Nyt: E39 523ia touring

              Comment

              • Jamppa1983
                BTCF Member
                • Jan 2005
                • 739
                • Pirkanmaa

                Originally posted by arska84 View Post
                No niin. Kävin eilen mittauttamassa akkuliikkeessä tuon akun ja lyötiin mittari kiinni akkuun ja äijä totes että aivan alijännitteellä on. Laturin testasi ja se pelaa ihan normaalisti. Käski ladata akkulaturilla yli vuorokauden akkua ja katotaan sen jälkeen mitä sanoo, mutta epäilen että ei siitä taida hyötyä olla. Tiistaina pyysi tulemaan uudelleen mittaukseen ja katotaan silloin mitä tehdään. En ollut ihan ainut asiakas näillä pakkasilla tuola liikkees
                Mikä on ihan ymmärrettävää että akku voi tiputtaa jännitteen aika alas kylmällä, myös sen jännitteen vastaan otto on todella hidasta. Joten oli akku kuin akku kyseessä niin suositeltavaa olisi ladata akkulaturirilla se täyteen sillon tällön jos on paljon kaupunki ajoa ja kylmä käynnistyksiä.
                Tyytyväinen ihminen on kehityksen jarru!

                M3 e90 & "M3" e30 turbo

                Comment

                • TROCK
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 435
                  • Tampere

                  Originally posted by Jamppa1983 View Post
                  Mikä on ihan ymmärrettävää että akku voi tiputtaa jännitteen aika alas kylmällä, myös sen jännitteen vastaan otto on todella hidasta. Joten oli akku kuin akku kyseessä niin suositeltavaa olisi ladata akkulaturirilla se täyteen sillon tällön jos on paljon kaupunki ajoa ja kylmä käynnistyksiä.
                  Työkaveri tuossa epäili, ettei uskalla ladata autonsa akkua akkulaturilla irrottamatta ensin akun kaapeleita. Eli meinasi siis, että auto täytyy olla irti akusta ladattaessa. Onko tällaiseen mitään perusteita, itse en ainakaan keksi? Eihän sitä -kaapelia irroteta ctekillä ladattaessakaan, vai onko varsinainen akkulaturi jotenkin ronskimpi laitos toiminnaltaan kuin ctek/vastaavat?
                  - - - - - - -
                  F10 520dA
                  ex E61 530dA, ex E39 530dA

                  Comment

                  • e30Jake
                    Bimmer Fanatic
                    • Apr 2009
                    • 218
                    • Lahti

                    Mikä ois hyvä akku E30? tarvis hommailla ens vklp:na uus ku vanha sano sopimuksensa irti..
                    Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

                    Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

                    Comment

                    • tsbmw
                      BTCF Member
                      • Jun 2004
                      • 1495
                      • Ilvola

                      Laatuakut menee loppuun samassa ajassa kuin halvat.
                      Olen päätynyt ostamaan vuosittain uuden, nytkin talven alussa 55kw 40€.
                      Noita ostaa 1/v, siirtää sarjassa seuraavan kesäautoon, siitä 2-akun keväällä veneeseen ja syksyllä 3-akun veneestä roskiin.
                      Talvikäytössä on näin aina uusi akku.
                      Last edited by tsbmw; 10-01-2010, 21:53.
                      - kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
                      - E28 528i, 528i+, M5

                      Comment

                      • Clavurion
                        BTCF Member
                        • Feb 2005
                        • 9157
                        • Oulu

                        Originally posted by TROCK View Post
                        Työkaveri tuossa epäili, ettei uskalla ladata autonsa akkua akkulaturilla irrottamatta ensin akun kaapeleita. Eli meinasi siis, että auto täytyy olla irti akusta ladattaessa. Onko tällaiseen mitään perusteita, itse en ainakaan keksi? Eihän sitä -kaapelia irroteta ctekillä ladattaessakaan, vai onko varsinainen akkulaturi jotenkin ronskimpi laitos toiminnaltaan kuin ctek/vastaavat?
                        Sehän riippuu minkälaisella värkillä sitä lataillaan. Halpislatureissa jännite voi olla mitä sattuu. Laatupelillä ei mitään ongelmaa latauksessa autossa kiinni.
                        E39 530dA -02 M-Sport
                        E53 X5 3.0dA -06 Sport
                        * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                        Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                        Comment

                        • Laku
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2007
                          • 17522
                          • Turku

                          Originally posted by tsbmw View Post
                          Olen päätynyt ostamaan vuosittain uuden, nytkin talven alussa 55kw 40€.
                          Noita ostaa 1/v, siirtää sarjassa seuraavan kesäautoon, siitä 2-akun keväällä veneeseen ja syksyllä 3-akun veneestä roskiin.
                          Talvikäytössä on näin aina uusi akku.
                          Ei pöllömpi idea:think...
                          Näillä mennään:
                          - BMW F11 535d m-sport (käyttöautona) since 2016
                          - BMW E31 850Csi (kesäharrasteena) since 2011
                          - BMW E31 850i (kesäharrasteena) since 2009
                          - BMW E24 635Csi (odottaa museointia) since 1998


                          Vanha suomalainen sanonta: "Se koira älähtää, mihin kalikka kalahtaa!"

                          Comment

                          • jr66
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2006
                            • 16457
                            • Asikkala

                            Originally posted by tsbmw View Post
                            Laatuakut menee loppuun samassa ajassa kuin halvat.
                            Olen päätynyt ostamaan vuosittain uuden, nytkin talven alussa 55kw 40€.
                            Noita ostaa 1/v, siirtää sarjassa seuraavan kesäautoon, siitä 2-akun keväällä veneeseen ja syksyllä 3-akun veneestä roskiin.
                            Talvikäytössä on näin aina uusi akku.
                            Mikä on 55 kw akku ?

                            Comment

                            • jr66
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2006
                              • 16457
                              • Asikkala

                              Originally posted by e30Jake View Post
                              Mikä ois hyvä akku E30? tarvis hommailla ens vklp:na uus ku vanha sano sopimuksensa irti..
                              60 t. 66 Ah, toimiiko muuten auton laturi ?

                              Comment

                              • e30Jake
                                Bimmer Fanatic
                                • Apr 2009
                                • 218
                                • Lahti

                                Motonetissä näyttäisi olevan tällainen niin käykö tämä?
                                Bosch-S4004 60Ah 24x18x18cm

                                Ja laturin toiminnasta ei ole 100% tietoa mutta täytyy sekin selvittää kun saa ton auton liikkelle tosta pihasta joskus
                                Nyt: E36 320ia cabrio /Fiat punto

                                Ex: E36 320i -92 coupe, Volvo 244, E30 318 2D -85, E30 320i 4D -86, Volvo 240 -90 "kartanomalli",E30 325i Touring -89, E30 320i -85, E30 318i -89, Toyota Corolla DX -80, E30 318i -88, Vw Golf -87

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎