Originally posted by PAOK
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Mikä Akku "paras"?
Collapse
X
-
2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
-
-
Originally posted by petrolhead View PostParas akku on ilmainen akku.
Mitä on tullut tehtyä kuormitustestejä akuille niin en ole huomannut muuta eroa merkkien välillä kuin sen että vanhemmiten tulos huononee.:think
Ampeeritunti-lukeman lisäksi voi vertailla valmistajan ilmoittamaa maksimivirtaa , käsittääkseni kertoo käynnistystehosta paljon (tai ainakin tämä luku on se jonka mukaisesti kuormitustesti tehdään).Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostTämä akkuvouhotus menee mullakin monesti yli hilseen. Ainakin itsellä äärettömän harvoin tulee vastaan sellainen tilanne että kaipaisi akulta käynnistykseen ne viimeiset ampeerien rippeet, ja jos tarvitsee niin sehän yleensä vain kertoo että autossa ei jokin muu seikka ole kondiksessa.Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
No nyt selvitin tuon oman akun niin se on Hoppecke. Enpä ole Suomessa nähnyt myynnissä... Onko jollain muullakin tuollasesta kokemuksia? Googlen mukaan ihan made in Germany http://www.hoppecke.com/Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Originally posted by Supra^ View PostMäkin ostin uuden akun koska luulin sen olevan syypää tuohon webaston toimimattomuuteen. No eipä webasto toimi vieläkään, eli tolla 3v vanhalla vartalla olis vielä menny heittämällä pari vuotta lisää
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostNo nyt selvitin tuon oman akun niin se on Hoppecke. Enpä ole Suomessa nähnyt myynnissä... Onko jollain muullakin tuollasesta kokemuksia? Googlen mukaan ihan made in Germany http://www.hoppecke.com/Musti 8HP
Nokivasara M47
TeiniCoupé DCT
E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo
Ex:
E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostNo nyt selvitin tuon oman akun niin se on Hoppecke. Enpä ole Suomessa nähnyt myynnissä... Onko jollain muullakin tuollasesta kokemuksia? Googlen mukaan ihan made in Germany http://www.hoppecke.com/
Kestää isältä pojalle, kovaa tärinää, syväpurkujakin hyvin jne...
Comment
-
-
Originally posted by Kentsu View PostNo nyt selvitin tuon oman akun niin se on Hoppecke. Enpä ole Suomessa nähnyt myynnissä... Onko jollain muullakin tuollasesta kokemuksia? Googlen mukaan ihan made in Germany http://www.hoppecke.com/Originally posted by Risto113 View PostAmmattikäyttöönkin tehtyjä, kunnon vehkeitä. Optiman kanssa samaa kastia, taitavat olla AGM-akkuja kaikki!
Kestää isältä pojalle, kovaa tärinää, syväpurkujakin hyvin jne...Ex: 523iA '97, 520iA '89
/// "24 tölkkiä keississä, 24 tuntia vuorokaudessa. Yhteensattumako?"
Comment
-
-
Joka tarkoittaa ettei se ole AGM-akku. Ihan turha hurahtaa niin paljon noihin kaikenmaailman hienoihin lyhenteisiin, akku kuin akku tyhjenee jos siihen ei ladata yhtä paljon kuin sitä puretaan ja kaikki kärsivät syväpurkauksesta, toiset ehkä vaan vähän enemmän muttei se sieltä hangesta silti käyntiin lähde tyhjällä akulla. Ei näillä vellihousu-pakkasilla ja nykyajan jännitekompensaatioilla tarvita edes mitään superpowerextreme akkuja, mutta niistä saa maksaa toki halutessaan. Penari käynnistyy ihan hienosti jos kone yleensä jaksaa pyörähtää, toisinkuin joku amerikan diisseli.
Jos agm-akku ottaa kylmänä vähän enemmän sähköä vastaan, se ei ehkä tyhjene yhtä nopsaan mutta joku 10% on ihan sama. Väitän että sokkotestissä kukaan ei tietäisi millainen kuutio siellä kontissa oikein majailee.
Akkutekniikka on niin vanhaa, ettei kannata todellakaan olettaa saavansa mitään erityisen hienoa tai kouriintuntuvaa ostamalla juuri se kallein testivoittaja-akku. Samat lait niihin pätee, ja valmistajat jaksaa edelleen hehkuttaa sivuillaan käänteentekevänä teknologiana kymmeniä vuosia sitten keksittyjä juttuja.
Käyttöiän erot tulee käyttötavasta, ei merkistä.325i -08
i3 REx -17
M5 -98 Imolarot
535i -90 N/A project (maatumassa)
Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05
Comment
-
-
Originally posted by Cell View PostKäyttöiän erot tulee käyttötavasta, ei merkistä.
Pakko mainita esimerkkinä Bilteman prätkäakku, jolla ei parin kk jälkeen saanut Bläkkäriä käyntiin. Jaksaa kyllä pyörittää, mutta ei riittävän nopeasti. Aikuisten akulla tärähtää käyntiin kun nappia hipasee.Ei mopolla mahottomia..
Comment
-
-
Itsellä oli edellisessä 330d:ssä Exiden akku, johon olin kyllä hyvin tyytyväinen. Kylmäkäynnistyvyys ollut hyvää ja akuissa kahden vuoden takuu.
Juuri viime viikolla vaihdoin myös nykyiseen X3:seen Exiden, kun Keski- Euroopam ihmeakku hyytyi, kas kumma:think
Mutta mitään erityisiä testejä en ole tehnyt, mutta exideä voin suositella näin kolmen vuoden kokemuksella. Noin 140-150€ asennettuna.
Comment
-
-
Täällä kesti edellisen omistajan vaihtama normi 88Ah. n.vuoden. Ei pakkasilla enään tahtonut käynnistyä aina webaston käytön jälkeen ja hälyytinkin huuteli itsekseen. Kävin motonetissä katteleen bossin AGM akkua (199€) mut myyjä sai suostuteltua ostamaan Sznajderin 95Ah 850A AGM akun(139€). Myyjän mukaan bossia on reklamoitu enemmän suhteessa myynti määrään. Alunperin hain Vartan AGM akkua, mutta eipä niitä löytynyt(esim akkutalosta ois saanu vasta ens vuonna) joten päädyin tuohon ratkasuun. Aika näyttää onko hyvä akku, ainakin on lauantaista asti toiminut oikein hyvinMuutenki tunnostaa siltä että monet akut ratsastaa just sillä merkillä joka on painunut kaikkien mieleen vuosien saatossa...:think
Edit: Oli tuolla Sznajderilla se 2 vuojen takuu ja ctekillä tuota on tarkotus väliin latailla.Last edited by Mad_Mike; 22-12-2009, 12:52.530XD LCI M-Sport
ex E39 530iA M-Sport
ex E39 530dAT
Comment
-
-
Originally posted by Lakeson View PostTuossa on perää, mutta on akuissakin merkkejä joita kannattaa välttää.
Pakko mainita esimerkkinä Bilteman prätkäakku, jolla ei parin kk jälkeen saanut Bläkkäriä käyntiin. Jaksaa kyllä pyörittää, mutta ei riittävän nopeasti. Aikuisten akulla tärähtää käyntiin kun nappia hipasee.
Perstuntuma on että varta,bosch on ainakin selvästi keskivertoja parempia ja on käytössä edelleen salama merkkinen akku joka on 12 vuotta vanha tähän ei moni nykyakku pysty.
Paljon noissa kertoo jo akun paino, toiset merkit painaa reippaasti vähemmän mitä toiset.
Comment
-
Comment