Announcement

Collapse
No announcement yet.

528 kuluttaa sähköä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • hannux
    BTCF Member
    • Oct 2009
    • 115
    • Seinäjoki

    528 kuluttaa sähköä

    Onko tietoa kun mun 528, vm1997, siis E39, kuluttaa sähköä ilman että mikään näyttäis olevan päällä. Laitoin mittarin miinusnavan ja akunkengän väliin, tulos 5.94 ampeeria. Akku on joko loppu tai tyhjenee kokoajan. Akun jännite levossa alle 12 volttia, käynnissä jotain 13.5V. Oon käynnistelly kaapeleilla toisella akulla monta kertaa. Auto on ollut viikon minulla, olen siis uusi BMW-mies. Mistä lähden ensimmäisenä etsimään, onko jotenkin tyyypillistä vikaa?
  • Hammu
    Moderator
    • Nov 2006
    • 3971
    • Nurmijärvi

    #2
    Ettei olis vaan myyntiä varten vaihdettu paska akku tuohon.

    Comment

    • Rocla
      Bimmer Enthusiast
      • Jul 2002
      • 7692
      • Kajaani

      #3
      Kauanko olet tuota virtamittausta jatkanut? Nimittäin pitää odotella, että auto "nukahtaa" ja sitten vasta tutkia ampperimittarin lukemaa.

      Ja siis mittarin pitää olla kokoajan paikoillaa, muutoin auto "herää" aina välissä kun jotain kytketään.

      Yli 5A on kyllä aika korkea lukema, en usko, että johtuisi vain ohjainlaitteiden valvetilasta.
      Olli.

      Comment

      • hezekiel
        Bimmer Fanatic
        • Nov 2005
        • 245

        #4
        Onko virrankulutuksen kannalta merkitystä, onko ovet lukittu vai ei? Tuli mieleen tuossa viime viikolla kun akkulaturia tarvittiin yhtenä aamuna ja auto oli seissyt melkein viikon lukitsemattomana.
        E32 735iAL, E36 320iA

        Comment

        • hannux
          BTCF Member
          • Oct 2009
          • 115
          • Seinäjoki

          #5
          Tämmösiä vaihtoehtoja minäkin mietin, nyt syön ensin ja sitten vereksin voimin mittailemaan.Kaunako hänelle(Bmw) pitää laulaa tuutulauluja ja mitä muuta pitää tehdä että saa luotettavia tuloksia. Akku on kyllä vahvasti epäilyksenalainen, mutta en vaihda sitäkään turhaan suosiolla.

          Comment

          • _nixu_
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2006
            • 8972
            • Kellokoski

            #6
            Originally posted by hannux View Post
            Tämmösiä vaihtoehtoja minäkin mietin, nyt syön ensin ja sitten vereksin voimin mittailemaan.Kaunako hänelle(Bmw) pitää laulaa tuutulauluja ja mitä muuta pitää tehdä että saa luotettavia tuloksia. Akku on kyllä vahvasti epäilyksenalainen, mutta en vaihda sitäkään turhaan suosiolla.
            N. 16 minuuttia :think
            E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport

            Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja

            Comment

            • Dunky
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2003
              • 4929
              • Kotka

              #7
              Originally posted by hannux View Post
              Tämmösiä vaihtoehtoja minäkin mietin, nyt syön ensin ja sitten vereksin voimin mittailemaan.Kaunako hänelle(Bmw) pitää laulaa tuutulauluja ja mitä muuta pitää tehdä että saa luotettavia tuloksia. Akku on kyllä vahvasti epäilyksenalainen, mutta en vaihda sitäkään turhaan suosiolla.
              16 minuuttia. Miinuskenkä irti, amppeeri mittari navan ja kengän väliin, painat ovet lukkoon ja odotat katkaisematta kengän ja navan väliä. Huomaat kyllä kun romahtaa kulutus tuossa 16 minuutin kohdalla
              Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

              Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

              Comment

              • hannux
                BTCF Member
                • Oct 2009
                • 115
                • Seinäjoki

                #8
                16 minuuttia???!! Oikeinko tosi? Eihän mua yritetä narrata?
                Missä muualla palstoilla puhutaan auton nukuttamisesta?

                Comment

                • peltone
                  BTCF Member
                  • Jan 2005
                  • 8092
                  • Willähde

                  #9
                  Originally posted by hannux View Post
                  16 minuuttia???!! Oikeinko tosi? Eihän mua yritetä narrata?
                  Missä muualla palstoilla puhutaan auton nukuttamisesta?
                  Ei sua yritetä narrata
                  E30 316 -87
                  E91 325i -06
                  E61 530d -06
                  F10 520d -14
                  ex. E30x9, E34x2, E39x2, E36x2 E46x3

                  Comment

                  • hannux
                    BTCF Member
                    • Oct 2009
                    • 115
                    • Seinäjoki

                    #10
                    No johan on mielenkiintoista!
                    Laitoin mittarit kiinni ja aluksi nolla virta oli n.5.5ampeeria ja jännite n.11volttia. Sitten noin varttitunnin päästä virta oli 0.5 ampeeria. Kun sitten räpälöin, otin välillä virtamittarin irti, sama toistui taas, varttitunti jne. Mua ei siis narutettu.
                    Mutta mistä se puoli ampeeria tulee?

                    Toinen ongelma on lukot: Autoliikkeestä saamani oven avaimen näköinen ei mene ollenkaan vasemman oven lukkopesään kunnolla. Lieneekö väärä avain vai lukkopesä rikki. Nyt, ennenkuin uskallan paljoa raplata, pitää ensin saada varmistettua sisäänpääsy autoon. Jos sähköt katkee, minähän en pääse sisälle koko autoon. Saako BMW-huolto minulle sopivan avaimen oven lukkoon vai mitä teen.
                    Pitäiskö perustaa oma treadi mun bemarin kotiuttamisongelmille?
                    Edelleen kiittäen, hannu

                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4628
                      • Tampere

                      #11
                      Originally posted by hannux View Post
                      No johan on mielenkiintoista!
                      Laitoin mittarit kiinni ja aluksi nolla virta oli n.5.5ampeeria ja jännite n.11volttia. Sitten noin varttitunnin päästä virta oli 0.5 ampeeria. Kun sitten räpälöin, otin välillä virtamittarin irti, sama toistui taas, varttitunti jne. Mua ei siis narutettu.
                      Mutta mistä se puoli ampeeria tulee?
                      sulake kerraallaan nypit niitä irti ja jahka oikea on irti virrankulutus pitäisi loppua.. sitten katsotaan kytkentäkaaviosta minne kyseisen sulakkeen takaa kulkee virta
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • hannux
                        BTCF Member
                        • Oct 2009
                        • 115
                        • Seinäjoki

                        #12
                        Niinpä, nyt sitten kaipais niitä kunnollisia ja kattavia kytkentäkaavioita ja muuta sähkölaitetietoa.
                        Mistä linkeistä löytyy?
                        Haynes-kirjan menen tietenkin ostamaan ensi tilassa.

                        Comment

                        • peto2
                          BTCF Member
                          • Jan 2007
                          • 8262
                          • Järvikylä (Nakkila)

                          #13
                          Originally posted by hannux View Post
                          Niinpä, nyt sitten kaipais niitä kunnollisia ja kattavia kytkentäkaavioita ja muuta sähkölaitetietoa.
                          Mistä linkeistä löytyy?
                          Haynes-kirjan menen tietenkin ostamaan ensi tilassa.
                          http://spaghetticoder.org/bmw/wds/

                          tuosta löytyy kyllä omalle koneelle ladattava versiokin
                          F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                          ex:
                          E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                          Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                          Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                          Nakkaa privaa jos tarvetta.

                          Comment

                          • TJJ
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 7591
                            • Jyväskylä

                            #14
                            Originally posted by hannux View Post
                            Autoliikkeestä saamani oven avaimen näköinen
                            Onko auto siis ostettu liikkeestä viikko sitten? Jos on, niin miksi et mene sinne valittamaan noista sähköongelmista?
                            E39 528iA

                            Comment

                            • hannux
                              BTCF Member
                              • Oct 2009
                              • 115
                              • Seinäjoki

                              #15
                              Mittailin ja sain tuloksen että virrankulutus loppuu kokonaan kun noin 17 minuuttia kului. Mikähän siellä haistelee, kun ensin kului 6A sitten sammutin sisävalon takimmaisesta lampun katkaisijasta. Näin meni enää 3A. Sitten noin 5min ja virta oli 0.5A. Sitten 17minuutin päästä virtaa ei enää kulkenut. Akku on laturissa yön yli. Katsotaan huomenna.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎