Onko tietoa kun mun 528, vm1997, siis E39, kuluttaa sähköä ilman että mikään näyttäis olevan päällä. Laitoin mittarin miinusnavan ja akunkengän väliin, tulos 5.94 ampeeria. Akku on joko loppu tai tyhjenee kokoajan. Akun jännite levossa alle 12 volttia, käynnissä jotain 13.5V. Oon käynnistelly kaapeleilla toisella akulla monta kertaa. Auto on ollut viikon minulla, olen siis uusi BMW-mies. Mistä lähden ensimmäisenä etsimään, onko jotenkin tyyypillistä vikaa?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
528 kuluttaa sähköä
Collapse
X
-
Kauanko olet tuota virtamittausta jatkanut? Nimittäin pitää odotella, että auto "nukahtaa" ja sitten vasta tutkia ampperimittarin lukemaa.
Ja siis mittarin pitää olla kokoajan paikoillaa, muutoin auto "herää" aina välissä kun jotain kytketään.
Yli 5A on kyllä aika korkea lukema, en usko, että johtuisi vain ohjainlaitteiden valvetilasta.Olli.
Comment
-
-
Originally posted by hannux View PostTämmösiä vaihtoehtoja minäkin mietin, nyt syön ensin ja sitten vereksin voimin mittailemaan.Kaunako hänelle(Bmw) pitää laulaa tuutulauluja ja mitä muuta pitää tehdä että saa luotettavia tuloksia. Akku on kyllä vahvasti epäilyksenalainen, mutta en vaihda sitäkään turhaan suosiolla.E39 530i M-Sport & G08 iX3 M-Sport
Auto Ruotsista - Privalla lisätietoja
Comment
-
-
Originally posted by hannux View PostTämmösiä vaihtoehtoja minäkin mietin, nyt syön ensin ja sitten vereksin voimin mittailemaan.Kaunako hänelle(Bmw) pitää laulaa tuutulauluja ja mitä muuta pitää tehdä että saa luotettavia tuloksia. Akku on kyllä vahvasti epäilyksenalainen, mutta en vaihda sitäkään turhaan suosiolla.Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita
Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.
Comment
-
-
No johan on mielenkiintoista!
Laitoin mittarit kiinni ja aluksi nolla virta oli n.5.5ampeeria ja jännite n.11volttia. Sitten noin varttitunnin päästä virta oli 0.5 ampeeria. Kun sitten räpälöin, otin välillä virtamittarin irti, sama toistui taas, varttitunti jne. Mua ei siis narutettu.
Mutta mistä se puoli ampeeria tulee?
Toinen ongelma on lukot: Autoliikkeestä saamani oven avaimen näköinen ei mene ollenkaan vasemman oven lukkopesään kunnolla. Lieneekö väärä avain vai lukkopesä rikki. Nyt, ennenkuin uskallan paljoa raplata, pitää ensin saada varmistettua sisäänpääsy autoon. Jos sähköt katkee, minähän en pääse sisälle koko autoon. Saako BMW-huolto minulle sopivan avaimen oven lukkoon vai mitä teen.
Pitäiskö perustaa oma treadi mun bemarin kotiuttamisongelmille?
Edelleen kiittäen, hannu
Comment
-
-
Originally posted by hannux View PostNo johan on mielenkiintoista!
Laitoin mittarit kiinni ja aluksi nolla virta oli n.5.5ampeeria ja jännite n.11volttia. Sitten noin varttitunnin päästä virta oli 0.5 ampeeria. Kun sitten räpälöin, otin välillä virtamittarin irti, sama toistui taas, varttitunti jne. Mua ei siis narutettu.
Mutta mistä se puoli ampeeria tulee?F11 535dX LCI
Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...
Comment
-
-
Originally posted by hannux View PostNiinpä, nyt sitten kaipais niitä kunnollisia ja kattavia kytkentäkaavioita ja muuta sähkölaitetietoa.
Mistä linkeistä löytyy?
Haynes-kirjan menen tietenkin ostamaan ensi tilassa.
tuosta löytyy kyllä omalle koneelle ladattava versiokinF10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
ex: E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
Nakkaa privaa jos tarvetta.
Comment
-
-
Mittailin ja sain tuloksen että virrankulutus loppuu kokonaan kun noin 17 minuuttia kului. Mikähän siellä haistelee, kun ensin kului 6A sitten sammutin sisävalon takimmaisesta lampun katkaisijasta. Näin meni enää 3A. Sitten noin 5min ja virta oli 0.5A. Sitten 17minuutin päästä virtaa ei enää kulkenut. Akku on laturissa yön yli. Katsotaan huomenna.
Comment
-
Comment