Onko tässä nyt joku juttu mitä en hoksaa, mutta miksi ihmeessä uusia tehtaalta tulleita autoja pitäisi fiksata/myllyttää? Käsittääkseni uusissa autoissa pitäisi olla suht virheetön lakkapinta, niin miksi nämä satamien fiksausliikkeet pilaavat ne (kuten nyt on näistä esimerkeistä nähty) ennen asiakkaalle luovutusta?
tehtaan uudet autot kun tulevat suomeen siitä sitten jälleenmyyjille niin autot on kauttaaltaan suojateippien ym peitossa ja siältä suojattu muovi osia ym, fiksaus riittä teipit pois mikrokuituliinalla ja liimaaindeiden poistajalla vedetään pinnat missä teippiä. sisältä pölyt rätillä pois, ja ikkunat pestään sisä/ulkopuoli, renkaisiin silikoonit ja auto halliin
tehtaan uudet autot kun tulevat suomeen siitä sitten jälleenmyyjille niin autot on kauttaaltaan suojateippien ym peitossa ja siältä suojattu muovi osia ym, fiksaus riittä teipit pois mikrokuituliinalla ja liimaaindeiden poistajalla vedetään pinnat missä teippiä. sisältä pölyt rätillä pois, ja ikkunat pestään sisä/ulkopuoli, renkaisiin silikoonit ja auto halliin
Näkyyhän nuo Assistorin sivujen mukaan menevän jonkun automatisoidun pesulinjan läpi.
Just kattelen ikkunasta kun naapuritalon äijä pesee Golfiaan jollain vitunaikaisella sienellä ja likaämpärillä, tuskin edes huuhteli ensin. Sama äijä muuten pyyhkii myös sateen jälkeen silikonilastalla. En ymmärrä tollasta että periaatteessa yritetään pitää hyvää huolta mutta välineet ja tekniikka on sitä tasoa että aiheutetaan pelkkää haittaa.
Kai moni vielä kuivailee säämiskällä, mutta sen käyttö naarmuttaa.
Jahas, mä ku oon luullu ettei se naarmuta! Nyt loppu just maalatun auton säämiskällä kuivailu (onneks vasta kerran pesty) ja pesukinnas.com:iin opiskelemaan!
Lisätään vielä että käytännössä aivan samanlainen mutta halvempi on Honkkarissa myytävä keltainen Kent kuivauspyyhe. Todella imukykyinen ja hyvä hinta/laatusuhde.
Kyllä itelläkin tekisi mieli pestä hifistelemällä autoa mutta kun pesun kesto venähtäisi niin pitkäksi ettei joka pesua jaksa vetää samalla tyylillä.. :think Yleensä tulee painepesurilla päästettyä ja sitten sienellä tai pesukäsineellä ja säämiskällä kuivaksi. Talvella voi lyödä liuotinta kylkeen aluksi.
Pesusta tuli mieleen, että kannattaa käyttää harkiten niitä sitruspohjaisia pesuaineita jarruosissa. Mä ostin kanisterin autobriten sitruspohjaista supa snow foamia ja se perkele ruostuttaa kaiken maalaamattoman raudan tosi tehokkaasti. Oon yleensä vedelly foamlancella koko auton jarruja myöten ja sitten huuhdellu pesurilla. Ennen tuota ruostumisongelmaa ei ollut, kun aineena oli se orignal supa snow foam. Tavan liukkareita on saanut vetää ihan rauhassa jarruihin ja ne ovat pysyneet puhtaana ja ruosteettomina. Olen melko varma että noissa sitruspohjaisissa aineissa on sitruunahappoa ja vaikka se sitä ruostetta poistaakin tietyllä tavalla käytettynä, se saa myös aikaan sen, että raudasta tulee todella herkästi ruskeaa.
Nykyisen auton jarrut kyllä suojelen tuolta tavaralta. Seuraava foam kanisteri ei tosiaan oo tuota sitrus tavaraa... Sitä joutuu muutenkin yliannostelemaan todela reilusti, että vaahdosta tulee paksua ja kunnollista. Auton kuivaan megun water magnetilla ja musta se on hyvä. Suht huolelliseen pesuun menee se 45min-tunti. Foam lancella tehty pesu hoituu 20 minuutissa. Silloin en kyllä kuivaa autoa, kun ei voi olla ihan varma siitä, jäikö paskaa vielä maalipintaan. Lehtipuhaltimella saatan puhaltaa isoimmat pois jos jaksan. Oikein käytettynä toimii aika kivasti. Moottoripyörässtäkin saa vedet pois kaikista hankalista koloista, minne ei rätillä pääse.
Comment