Announcement
Collapse
No announcement yet.
Miten Bimmeri puhtaana? / BMW peseminen, pesu, vahaus, päivittäin
Collapse
X
-
Originally posted by Mlatvala View PostNämä pesukinnas vinkit multa onkin jäänyt ihan lukematta**********************************
Ex:E39 530 iA touring M-Sport Topas Blau -02
Ex:E39 525 iA touring M-Sport Black Sapphire Metallic -03
Ex:E39 525 dA sedan M-Sport Carbon Schwarz -03
Ex: E39 525 i sedan Topas Blau -02
Comment
-
-
Originally posted by Metso View PostSama täällä. Kyllä pitää heti laittaa lampaanvillahanska ostoslistalle!Ite tähänasti käyttäny tuota korrekin mikrokuitusientä, joita oon ostellu usein uusia, ihan hyvä peli kuhan pesee sen sienen joka pesun jälkeen sellasilla myrkyillä et varmasti kaikki kurat lähtee ja toi esikuivaus paineilmalla on varmaan aika kova sana jokaselle pesuvälineelle.. Sitte ku vielä ennen uutta pesua puhaltaa sen kuivan sienen/hanskan tai minkä vaan paineilmalla läpi ni ei ainakaan jää hiekanjyviä kuitujen välii naarmuttamaa
Näitä ja muita, enimmäkseen näitä.
Comment
-
-
Motarin suolassa -5C, milloin ja miten alustan pesu?
Pesu ajon jälkeen ja jarrut jäässä eikä lukot aukea!
Odotan 0C, mutta niitä ei oo ny ollu yli kuukauteen!
X-marketin lämpimään parkkiin ja takuulla ruostuu?
Miten talvipesut pitää ajoittaa, tehdä ja optimoida?
Suolahöyry ujuttautuu pääsemättömiin pesupaikkoihin!
PS. Kun sitä suolaa pitää motarin rinnakkaistiellekkin!
Kannatatteko kansanliikettä: "Suolaton rinnakkaistie"?Last edited by tsbmw; 13-02-2012, 20:11.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Miten alusta kuivataan TI hallissa?
Hinta on n. 10€ 15min ja ei ne höyryhallissa kuiva.
TI-hallissa painepesurilla alustan pesen muutama kerra vuodessa kaikki pokkaukset. Tankin päälle ja moottorin taustoihin, jäähdyttäjiin, jarruihin, säkölaitteisiin ym. en arvaa talvella perurilla sojottaa, mutta ei se ruostuva pohja, lokarien taustat, vaihteiston yläpuoli, oventolppien etuosa ja runkopalkit puhdistu suolasta eikä kuiva ennen kesää.
Aika tuhoon tuomittu on.
Eikö tätä suolaa saa millään neutraloitua, kemiallisella kaasutuksella tai höyrytyksellä emäksöityä tai sähköosesti sujattua runkoa?Last edited by tsbmw; 13-02-2012, 20:28.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Joo on siellä massaa, mutta kun se massasumu ei ole varmana päässyt sinne tankin päälle, hiekkapeltien mutkien taakse , lokareiden ja peltien pokkaustenalle - muutenkin se "RUOSTERÖLLI" on tälllasen 1988 "toistaiseksi ruosteettoman" E28 M5:sen mörkö!- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostMotarin suolassa -5C, milloin ja miten alustan pesu?
Pesu ajon jälkeen ja jarrut jäässä eikä lukot aukea!
Odotan 0C, mutta niitä ei oo ny ollu yli kuukauteen!
X-marketin lämpimään parkkiin ja takuulla ruostuu?
Jos auto täytyy säilyttää ikuisesti, lopeta talviajo. Talveksi sitten joku sellainen auto joka kestää suolaa, kuten e39
Comment
-
-
E28-dual biokaasu on toteutuksessa.
2xE28 muutettu, tän talven lumille ei ehdi.
Meni tosta toisesta kampiakseli vaihtoon.
Älkää ajako dieselöljyillä >1kr kaupungissa!
Toisaalta tehosta ei oo talvellakaan haittaa
ja lukkoperällä ei jää pihallekkaan jumiin.Last edited by tsbmw; 13-02-2012, 20:57.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by Bmw Master View PostTalveksi sitten joku sellainen auto joka kestää suolaa, kuten e39
Itse käyttelen sillointällöin pehmoharja pesussa ja hyvin aukee ovetkin, kun muistaa kuivata tiivisteet ja suhauttaa lukkosulat yöksi näin talvis aikaanSeonsekinnusenjoukokinnulasta
e46 320i Touring -04
e36 328i -97 Sedan Ralliauto
Comment
-
-
Joo, noista ruostemöröistä selviää ostamalla talveksi oman auton ja kesäksi harrasteauton
Mutta tottapuhuen olen hallissa kärsserillä päästellyt alustapesun ja kunnon pesun korille kerran pariin viikkoon, nyt kun on ollut nämä himopakkaset. Eikä ole kolmekutonen syöpynyt toistaiseksi edes helmoista
Muistaa vaan päästellä sillä pesurilla myös lokarien sisäreunat ja pikkasen helmojen alusia. Kylläpä sieltä paljon suolapaskaa tuleekin.W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Originally posted by ka00z View PostJoo, noista ruostemöröistä selviää ostamalla talveksi oman auton ja kesäksi harrasteauton
Mutta tottapuhuen olen hallissa kärsserillä päästellyt alustapesun ja kunnon pesun korille kerran pariin viikkoon, nyt kun on ollut nämä himopakkaset. Eikä ole kolmekutonen syöpynyt toistaiseksi edes helmoista
Muistaa vaan päästellä sillä pesurilla myös lokarien sisäreunat ja pikkasen helmojen alusia. Kylläpä sieltä paljon suolapaskaa tuleekin.
Mulla on pääauto tää harrasteauto - sitten vaihdan kun paremman löydän.
Kesäautona MGB GT V8, on hitaampi, mutta aina vetää kesällä hymyn motarin rampissa ja soralla - sekin - vaikkei siittä perheautoksi olekkaan. Jotenkin "purjehtiessa" lähempänä tietä vauhti tuntuu kivalta! Lisäksi varalla kaksi E28 528i:tä, ensi talveksi toinen maakaasuna ajoon.
(joo tiedän - on karannu lapasesta tää bimmeri E28 jo 1989)Last edited by tsbmw; 14-02-2012, 17:58.- kiva kun 90% bimmeristeistä parantaa mun mainetta -
- E28 528i, 528i+, M5
Comment
-
-
Originally posted by tsbmw View PostKiitokset kun en ole itsarihallilla kovilla pakkasilla käynyt - että senkin voi tehdä. Nosturipaikalla käyn ja alta ensin pesen ja lopuksi uudelleen.
Mulla on pääauto tää harrasteauto - sitten vaihdan kun paremman löydän.
Kesäautona MGB GT V8, on hitaampi, mutta aina vetää kesällä hymyn motarin rampissa ja soralla - sekin - vaikkei siittä perheautoksi olekkaan. Jotenkin "purjehtiessa" lähempänä tietä vauhti tuntuu kivalta! Lisäksi varalla kaksi E28 528i:tä, ensi talveksi toinen maakaasuna ajoon.
(joo tiedän - on karannu lapasesta tää bimmeri E28 jo 1989)W124 voll, markalla pidemmälle
Comment
-
-
Suositelkaapas, hyvä&kohtuullisen halpa autonpesutapa.(ja kui usin)
Käyttöautona lähes joka päivä ajossa. Maalpinta hyvä, mutta ei toisiaankaan timantti.
Autoglymil vahaillu yleensä, kuinkas usein se kantsis suorittaa?
Ymmärrelly oon et harjakoneet ja lääppiminen eriobjekteilla = hyi,hyi.
mut miten se lika sit irotetaan siin maalipinnasta?
Comment
-
Comment