Originally posted by Muurahainen
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Akun navat perseelleen
Collapse
X
-
Originally posted by Ramzez View PostPääsikö mihinkään kiinni inpalla? Nimittäin jos ei, niin ainakin itselleni tulisi mieleen jonkinlainen johtosarjaongelma, kun tuskin kuitenkaan kaikki boksit ovat antautuneet.
Kokeilin erikseen moottorin ja vaihteiston puolen mutta en ihan kaikkea ruvennut testaamaan.
Tässä kun mietin ei tainnut muuten edes sytyttää valoja kaikkien vikooodien lukemisen aikana...
Olisikohan kenties jostain johtosarja sulanut poikki?
Voi olla melko arvokas temppu vaihtaa monta yksikköä.
Comment
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostNo pääsihän siellä esim airbag yksikköön.
Kokeilin erikseen moottorin ja vaihteiston puolen mutta en ihan kaikkea ruvennut testaamaan.
Tässä kun mietin ei tainnut muuten edes sytyttää valoja kaikkien vikooodien lukemisen aikana...
Olisikohan kenties jostain johtosarja sulanut poikki?
Voi olla melko arvokas temppu vaihtaa monta yksikköä.
Johtosarjat pitää käydä ensiksi läpi, mutta jos niissä ei sanomista ole, niin ei kai muu auta kuin lähteä käymään yksiköitä läpi. Tosin en tiedä sitten kuinka hankalaa on todeta yksiköt ehjiksi/viallisiksi, ellei ole varaosia ja niillä tuppaa käytettynäkin olemaan hintaa. Jos oikein pahasti on päässyt käymään, niin itse tuossa tilanteessa yrittäisin metsästää mahdollisimman samankaltaista varaosa-autoa, josta nappaisin tarvittavat osat toiseen autoon.
Comment
-
-
Originally posted by Ramzez View PostAinakaan itse en uskaltaisi tuon jälkeen lähteä starttailemaan autoa, mikäli johtosarjoja ei ole käyty läpi. Siellä on voinut joku maajohto sulaa ja se nyt aiheuttaa ongelmia.
Johtosarjat pitää käydä ensiksi läpi, mutta jos niissä ei sanomista ole, niin ei kai muu auta kuin lähteä käymään yksiköitä läpi. Tosin en tiedä sitten kuinka hankalaa on todeta yksiköt ehjiksi/viallisiksi, ellei ole varaosia ja niillä tuppaa käytettynäkin olemaan hintaa. Jos oikein pahasti on päässyt käymään, niin itse tuossa tilanteessa yrittäisin metsästää mahdollisimman samankaltaista varaosa-autoa, josta nappaisin tarvittavat osat toiseen autoon.
Noiden käytettyjen boksien kanssa on vain se että sitten niihin täytyy käynnistyksenestot yms. vääntää kohdalleen ja voi olla intressantti homma jos boksit eivät suostu vastailemaan.
Comment
-
-
Nyt täytyy vetää mietintämyssy syvälle päähän. Kattelin tossa jo muutamien käytettyjen ECU boksien hintoja ebaystä. Hintahaarukka pyöri 90-200€ välillä. Täytyy saada auto johonkin pois tuolta pakkasista fiksumpaan paikkaan, jossa voi alkaa käydä läpi hieman perusteellisemmin.
Kiitos kaikille diagnooseista ja Muurahaiselle vikakoodien luvusta! Pistän viestiä kun asiassa päästään eteenpäin.(ex) e36 320i Cabriolet -94
(ex) e39 523iA -96
e46 323iA -98
Comment
-
-
Jep elikkäs LCM ja moottorinohjausyksikkö mäsänä. Olivat huollossa testanneet ulkosella testerillä ECU:n, koska se ei autossa kiinni ollessaan saa virtaa. Tätä vikaa alkavat selvittää sen jälkeen kun olen kiikuttanut uudet (käytetyt) boksit heille.
LCM:lle tuli hintaa 50€ ja ECU:lle 70€, molemmat sisältäen toimituskulut, eli niiden suhteen ei vielä menty konkurssiin(ex) e36 320i Cabriolet -94
(ex) e39 523iA -96
e46 323iA -98
Comment
-
-
Onko sulla tuon DME:n lisäksi EWS-purkki samasta autosta ja avaimen siru? Jos DME:n ISN ei täsmää ajonestolle tallennettuun, niin ei starttaa. E39 -96:ssa järjestelmänä pitäisi olla EWS2. Tuossa iltalukemista. KLIK Toivottavasti onnistuvat ohjelmoimaan "uuden" DME:n ISN:n EWS-purkille.Last edited by Clavurion; 09-03-2012, 13:43.E39 530dA -02 M-Sport
E53 X5 3.0dA -06 Sport
* Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.
Comment
-
-
Ei oo EWS:ää :/ Kovasti tosin väittivät että koodaus onnistuu heillä. Ebaystä ton DME/ECU boksin kun ostin, niin myynti-ilmoituksessa luki että se on "uncoded". Ei myyjän mukaan vaatisi koodausta ollenkaan. Onko tullut vastaan aikasemmin tämmöisiä koodaamattomia laatikoita?(ex) e36 320i Cabriolet -94
(ex) e39 523iA -96
e46 323iA -98
Comment
-
-
Jatketaan... Tänään soittivat huollosta, että auto on saatu käyntiin ohjainboksin ja valomoduulin vaihdon jälkeen. Ohjainyksikkö oli saatu koodattua. Pitkään olivat joutuneet vikaa etsimään ja jostain oli johtosarja sulanut poikki niinkuin täällä oikein arveltiinkin!
Vielä toimimatta ovat laturi ja radio jotka olivat nekin menneet samassa rytäkässä.
Korjaamolta on nyt tulossa n.1600€ lasku (ei siis sisällä ohjainbokseja ja tulevia laturin ja radion vaihtoa.)
Tyhmästä päästä sijaiskärsijänä ruumin tilalla toimii tälläkertaa lompakko. Toivottavasti joku ottaa opikseen meikäläisen hölmöilystä.
Paljon kiitoksia kaikille avusta!(ex) e36 320i Cabriolet -94
(ex) e39 523iA -96
e46 323iA -98
Comment
-
Comment