Announcement

Collapse
No announcement yet.

Akun navat perseelleen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Ramzez
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2009
    • 6104
    • Jyväskylä

    #31
    Originally posted by Muurahainen View Post
    No niin, hyviä ideoita mitä kaikkea tuossa on hajalla.
    Inpalla ei pääse kiinni moottorin ohjaukseen yms yms.
    Pääsikö mihinkään kiinni inpalla? Nimittäin jos ei, niin ainakin itselleni tulisi mieleen jonkinlainen johtosarjaongelma, kun tuskin kuitenkaan kaikki boksit ovat antautuneet.

    Comment

    • Muurahainen
      BTCF Member
      • Dec 2006
      • 9194
      • Nurmijärvi

      #32
      Originally posted by Ramzez View Post
      Pääsikö mihinkään kiinni inpalla? Nimittäin jos ei, niin ainakin itselleni tulisi mieleen jonkinlainen johtosarjaongelma, kun tuskin kuitenkaan kaikki boksit ovat antautuneet.
      No pääsihän siellä esim airbag yksikköön.

      Kokeilin erikseen moottorin ja vaihteiston puolen mutta en ihan kaikkea ruvennut testaamaan.

      Tässä kun mietin ei tainnut muuten edes sytyttää valoja kaikkien vikooodien lukemisen aikana...

      Olisikohan kenties jostain johtosarja sulanut poikki?
      Voi olla melko arvokas temppu vaihtaa monta yksikköä.

      Comment

      • Ramzez
        Bimmer Enthusiast
        • Aug 2009
        • 6104
        • Jyväskylä

        #33
        Originally posted by Muurahainen View Post
        No pääsihän siellä esim airbag yksikköön.

        Kokeilin erikseen moottorin ja vaihteiston puolen mutta en ihan kaikkea ruvennut testaamaan.

        Tässä kun mietin ei tainnut muuten edes sytyttää valoja kaikkien vikooodien lukemisen aikana...

        Olisikohan kenties jostain johtosarja sulanut poikki?
        Voi olla melko arvokas temppu vaihtaa monta yksikköä.
        Ainakaan itse en uskaltaisi tuon jälkeen lähteä starttailemaan autoa, mikäli johtosarjoja ei ole käyty läpi. Siellä on voinut joku maajohto sulaa ja se nyt aiheuttaa ongelmia.

        Johtosarjat pitää käydä ensiksi läpi, mutta jos niissä ei sanomista ole, niin ei kai muu auta kuin lähteä käymään yksiköitä läpi. Tosin en tiedä sitten kuinka hankalaa on todeta yksiköt ehjiksi/viallisiksi, ellei ole varaosia ja niillä tuppaa käytettynäkin olemaan hintaa. Jos oikein pahasti on päässyt käymään, niin itse tuossa tilanteessa yrittäisin metsästää mahdollisimman samankaltaista varaosa-autoa, josta nappaisin tarvittavat osat toiseen autoon.

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #34
          Originally posted by Ramzez View Post
          Ainakaan itse en uskaltaisi tuon jälkeen lähteä starttailemaan autoa, mikäli johtosarjoja ei ole käyty läpi. Siellä on voinut joku maajohto sulaa ja se nyt aiheuttaa ongelmia.

          Johtosarjat pitää käydä ensiksi läpi, mutta jos niissä ei sanomista ole, niin ei kai muu auta kuin lähteä käymään yksiköitä läpi. Tosin en tiedä sitten kuinka hankalaa on todeta yksiköt ehjiksi/viallisiksi, ellei ole varaosia ja niillä tuppaa käytettynäkin olemaan hintaa. Jos oikein pahasti on päässyt käymään, niin itse tuossa tilanteessa yrittäisin metsästää mahdollisimman samankaltaista varaosa-autoa, josta nappaisin tarvittavat osat toiseen autoon.
          Tuota hintaa auton omistajalle jo vähän arvelinkin että melko kallista.

          Noiden käytettyjen boksien kanssa on vain se että sitten niihin täytyy käynnistyksenestot yms. vääntää kohdalleen ja voi olla intressantti homma jos boksit eivät suostu vastailemaan.

          Comment

          • Kaapeli66
            Newbiemmer
            • Jun 2011
            • 14
            • Helsinki

            #35
            Nyt täytyy vetää mietintämyssy syvälle päähän. Kattelin tossa jo muutamien käytettyjen ECU boksien hintoja ebaystä. Hintahaarukka pyöri 90-200€ välillä. Täytyy saada auto johonkin pois tuolta pakkasista fiksumpaan paikkaan, jossa voi alkaa käydä läpi hieman perusteellisemmin.
            Kiitos kaikille diagnooseista ja Muurahaiselle vikakoodien luvusta! Pistän viestiä kun asiassa päästään eteenpäin.
            (ex) e36 320i Cabriolet -94
            (ex) e39 523iA -96
            e46 323iA -98

            Comment

            • Kaapeli66
              Newbiemmer
              • Jun 2011
              • 14
              • Helsinki

              #36
              Noniin tarina jatkuu. Auton on ollut nyt paripäivää Herttoniemessä Bosch Car Servicellä ja ainakin valojen ohjainlaite on kärähtänyt. Huoltomies sanoi että siihen oli palanut reikä.
              Käynnistymisongelma ei vielä ollut selvillä...
              (ex) e36 320i Cabriolet -94
              (ex) e39 523iA -96
              e46 323iA -98

              Comment

              • Kaapeli66
                Newbiemmer
                • Jun 2011
                • 14
                • Helsinki

                #37
                Jep elikkäs LCM ja moottorinohjausyksikkö mäsänä. Olivat huollossa testanneet ulkosella testerillä ECU:n, koska se ei autossa kiinni ollessaan saa virtaa. Tätä vikaa alkavat selvittää sen jälkeen kun olen kiikuttanut uudet (käytetyt) boksit heille.
                LCM:lle tuli hintaa 50€ ja ECU:lle 70€, molemmat sisältäen toimituskulut, eli niiden suhteen ei vielä menty konkurssiin
                (ex) e36 320i Cabriolet -94
                (ex) e39 523iA -96
                e46 323iA -98

                Comment

                • Clavurion
                  BTCF Member
                  • Feb 2005
                  • 9138
                  • Oulu

                  #38
                  Onko sulla tuon DME:n lisäksi EWS-purkki samasta autosta ja avaimen siru? Jos DME:n ISN ei täsmää ajonestolle tallennettuun, niin ei starttaa. E39 -96:ssa järjestelmänä pitäisi olla EWS2. Tuossa iltalukemista. KLIK Toivottavasti onnistuvat ohjelmoimaan "uuden" DME:n ISN:n EWS-purkille.
                  Last edited by Clavurion; 09-03-2012, 13:43.
                  E39 530dA -02 M-Sport
                  E53 X5 3.0dA -06 Sport
                  * Vikakoodien lukua ja koodausta Oulussa * Diesel läppäoperaatioita ja muita puukotuksia.
                  Nyt myös peräpukamien hirttoa ja kierukan asennuksia.

                  Comment

                  • Kaapeli66
                    Newbiemmer
                    • Jun 2011
                    • 14
                    • Helsinki

                    #39
                    Ei oo EWS:ää :/ Kovasti tosin väittivät että koodaus onnistuu heillä. Ebaystä ton DME/ECU boksin kun ostin, niin myynti-ilmoituksessa luki että se on "uncoded". Ei myyjän mukaan vaatisi koodausta ollenkaan. Onko tullut vastaan aikasemmin tämmöisiä koodaamattomia laatikoita?
                    (ex) e36 320i Cabriolet -94
                    (ex) e39 523iA -96
                    e46 323iA -98

                    Comment

                    • Kaapeli66
                      Newbiemmer
                      • Jun 2011
                      • 14
                      • Helsinki

                      #40
                      Jatketaan... Tänään soittivat huollosta, että auto on saatu käyntiin ohjainboksin ja valomoduulin vaihdon jälkeen. Ohjainyksikkö oli saatu koodattua. Pitkään olivat joutuneet vikaa etsimään ja jostain oli johtosarja sulanut poikki niinkuin täällä oikein arveltiinkin!
                      Vielä toimimatta ovat laturi ja radio jotka olivat nekin menneet samassa rytäkässä.
                      Korjaamolta on nyt tulossa n.1600€ lasku (ei siis sisällä ohjainbokseja ja tulevia laturin ja radion vaihtoa.)

                      Tyhmästä päästä sijaiskärsijänä ruumin tilalla toimii tälläkertaa lompakko. Toivottavasti joku ottaa opikseen meikäläisen hölmöilystä.

                      Paljon kiitoksia kaikille avusta!
                      (ex) e36 320i Cabriolet -94
                      (ex) e39 523iA -96
                      e46 323iA -98

                      Comment

                      • Kaapeli66
                        Newbiemmer
                        • Jun 2011
                        • 14
                        • Helsinki

                        #41
                        Ja auto vihdoin liikenteessä!
                        Vielä pitää selvittää miksi keskuslukko ei vaikuta etuoviin lainkaan, pissapojan moottori ei futaa, radio ja cd-soitin mykkänä (MID:in ajotietokone kumminkin toimii) eikä sähköpeilejä saa säädettyä.
                        (ex) e36 320i Cabriolet -94
                        (ex) e39 523iA -96
                        e46 323iA -98

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎