Announcement

Collapse
No announcement yet.

Mittariston renkaiden asennus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • sunnuntaiajelija
    Bimmer Rookie
    • Jul 2004
    • 58
    • Oulu

    Mittariston renkaiden asennus

    Kävin järkyttymässä merkkiliikkeessä. Kysyin kromisten mittariston renkaiden asennusta ja sain vastaukseksi 40 euroa mittariston irroitus ja 140 euroa mittariston purkaminen. Väittivät kivenkovaa että mittaristo pitää purkaa osiksi ja lisäsivät etteivät ota purkamisesta aiheituvia mahd. vikoja vastuulle.

    Eikös tämän pitäisi onnistua ihan kotikonstein?
    Auto on E39 -98
    Audi A3 2.0 FSI

    ex:
    E46 316i
    Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
    E39 520i touring
    E36 325i
    E30 316i
  • Jonsku
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2002
    • 4645
    • Tuusula

    #2
    Onnistuuhan se, Total BMW:ssä oli just vähä aikaa sitte ohjeetki (e36:seen).
    - E34 M5 Diamantschwarz restoration project-

    ex. 2 x E34 M5 3.8 (Daytonaviolet & Avusblau)
    ex. E30 V8 M-Tech 2 Cabrio "Kylpyamme"
    ex. Alpina D10 Touring #33/94
    ... and many more

    Comment

    • loyal
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2003
      • 1480
      • Vantaa

      #3
      Menee mittariston irroituksessa (E39) noin 3minuuttia.
      Mittariston lasin irroituksessa menee noin 5-10 minuuttia, riippuu miten nopeasti hiffaat sen irroitus tavan. Helppo juttu ihan kaikille.

      Comment

      • sunnuntaiajelija
        Bimmer Rookie
        • Jul 2004
        • 58
        • Oulu

        #4
        lasin irroitus

        mittariston irroituksesta oon googlettanut paikallisesti mutta entäs miten tuo lasin irroitus onnistuu? tarviiko jotain erityisiä työkaluja ja onko vaarana katketa jokin extratärkeä muovinipukka. Viikonloppuna rinkulat paikalleen...jos ei onnistu niin sitten :juo ... ois myynissä edullisesti
        Audi A3 2.0 FSI

        ex:
        E46 316i
        Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
        E39 520i touring
        E36 325i
        E30 316i

        Comment

        • Rahu
          Bimmer Enthusiast
          • Aug 2002
          • 6464
          • Tuusula

          #5
          Re: lasin irroitus

          Originally posted by sunnuntaiajelija
          mittariston irroituksesta oon googlettanut paikallisesti mutta entäs miten tuo lasin irroitus onnistuu? tarviiko jotain erityisiä työkaluja ja onko vaarana katketa jokin extratärkeä muovinipukka. Viikonloppuna rinkulat paikalleen...jos ei onnistu niin sitten :juo ... ois myynissä edullisesti
          Myy mulle vaan suosiolla edullisesti, et onnistu siinä kuitenkaan :lol:
          BMW Service
          P.o4oo925441
          [email protected]
          Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
          Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

          Comment

          • jamo1
            Bimmer Rookie
            • Dec 2003
            • 90

            #6
            Sitä lasia ei saa irti ainakaan kovin helposti E36:sesta, mutta ne kannattaakin vaihtaa purkamalla kokomittaristo ja pujottaa ne rinkulat sisäpuolelta. Vaikea selittää mutta sen kyllä tajuaa kunhan on ensiksi purkanut mittarin. Taisi olla uusin Total BMW missä toi oli kuvien kera selitetty. Mittaristo on kiinni kahdella ruuvilla koelautaan yläreunastaan. Mittaristoa purkaessa kannattaa ottaa huomioon että piirilevy on osittain kahdessa tasossa ja ne ovat johteila toisissaan kiinni, joten kannattaa nostaa samaa aikaan ylös.

            Comment

            • KFZ-Koenig
              Bimmer Enthusiast
              • Oct 2003
              • 2900

              #7
              Eiköhän se mee tälleen:



              Ei näytä kovin vaikeelta. Itellä ois irrotus kans edessä rinkuloiden asennuksen takia...
              Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

              Comment

              • Rahu
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2002
                • 6464
                • Tuusula

                #8
                Mistä muuten hommasit nuo ja paljonko köyhdyit :?:
                BMW Service
                P.o4oo925441
                [email protected]
                Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä
                Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat

                Comment

                • loyal
                  Bimmer Enthusiast
                  • Nov 2003
                  • 1480
                  • Vantaa

                  #9
                  Joo eli noi m,uovinipukat pitää ola kaikki samaan aikaa väännetty auki asentoon. Joutuu vähän kikkailee, mut kyllä sen lopulta hiffaa miten se menee.

                  Comment

                  • KFZ-Koenig
                    Bimmer Enthusiast
                    • Oct 2003
                    • 2900

                    #10
                    Ei ollu kyl mikään nakki homma saada sitä mittaristoa purettuu. Perkele ku yksin loppu sormet kesken ja joutu tunkee kaikki rukarit ja pinsetit sinne väliin. Suosittelen mittariston avaamista jonkun ylimääräsen henkilön avulla. Menee takuulla reilusti nopeemmin...

                    Millä te saitte ne isot rinkulat sisään sieltä takapuolelta? Mulla on renkaat sorvattu alumiinista ja niis on sellane levee viisto reuna, eikä ne anna periks yhtään, jotta ne sais jännitettyy siit holesta sisään. Pitäisköhän viilata vähän palaa pois muovireunasta, jotta rinkula mahtuis poikittain???

                    Samalla ku vehje on osina, pitäis varmaan katella niitä kadonneita pikseleitä, josko ne ois siellä mittariston pohjalla lepäämässä???
                    Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                    Comment

                    • jakkeri530d
                      Bimmer Fanatic
                      • Sep 2004
                      • 231
                      • Oulu

                      #11
                      purettiin tossa just pari viikkoa sitte tuon e39:n mittaristo ja työaika ei todella ole paljo enempää ku tuo kolme minuuttia. eikai sitä lasia tarvi es irrottaa erikseen!ku ne renkaat saa puljautettua paikalleen taka kauttakin!! Itse mittariston irroituksessa siitä lasi/muovikehys hässäkästä kannattaa muistaa se viimeinen ruuvi siellä sen boksin alla! :shock: joo ja mullakin kiinnostaisi mistä hommasit nuo renkaat ja paljo kustansi. fastus myy niitä ja hinta 55e mutta ku siirtää ostoskoriin nii hinta onki 110e!?! TÄH!
                      Ex. Bmw 520iA Touring -01/02
                      Ex. Ford Mondeo 1.8 Trend -02
                      Ex. MB C 200cdi farkku -03
                      Ex. Bmw 540iA T -98/99
                      Ex. Audi a6 2.8 quattro -98
                      Ex. Bmw 530dA -99 (r.i.p)

                      Comment

                      • KFZ-Koenig
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2003
                        • 2900

                        #12
                        Omat alumiinirenkaat ostin ebaystä 18 eurolla + postikulut 2 euroa. ja ne on aitoa alua eikä sellaset 0.0005mm kromatut peltirinkulat, joita on myös myytävänä.
                        Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                        Comment

                        • loyal
                          Bimmer Enthusiast
                          • Nov 2003
                          • 1480
                          • Vantaa

                          #13
                          Ne on ne peltirenkaat ihan hyvät :lol:
                          Ei haukuta siellä yhtään ... :lol:

                          Comment

                          • KFZ-Koenig
                            Bimmer Enthusiast
                            • Oct 2003
                            • 2900

                            #14
                            On peltivanteetkin hyvät, mutta alut on paremmat

                            Joo meni noi alurinkulatkin sitten paikalleen jahka anto vähä keittiöveistä. Onneks ne leveet reunat peittää tuhotyöt. Tuli ihan jees (tuntuu et tuli heti +8hv), mutta saas nähä hapettuuko alumiini joskus...
                            Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.

                            Comment

                            • sunnuntaiajelija
                              Bimmer Rookie
                              • Jul 2004
                              • 58
                              • Oulu

                              #15
                              asennus

                              Originally posted by Rahu
                              Mistä muuten hommasit nuo ja paljonko köyhdyit :?:
                              Fast Us muistaakseni 50 euroa.

                              Jää sitten asentamatta rinkulat eli myyntiin menee. Saa tarjota!
                              Audi A3 2.0 FSI

                              ex:
                              E46 316i
                              Jeep Grand Cherokee 4.7L V8
                              E39 520i touring
                              E36 325i
                              E30 316i

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎