Millä liimalla nuo rinkulat kannattaa kiinnittää, ettei ne irtoa? Autossahan lämpötilanvaihtelut on aika suuria ja tärinöitä yms., joten pysyykö pikaliimalla vai pitääkö olla jotain "parempaa" liimaa? Millä olette laittaneet ja kuinka on pysynyt?
Kiitokset vinkeistä!
Laita millä tahansa pikaliimalla useammasta kohtaa sieltä takareunasta. Kyllä ne pysyy oli sää mikä tahansa tai ainakin ne mun myymät alumiiniset pysyy. Sellasista kromipeltisistä en tiedä...
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Itellä jäi vähän huonot kokemukset rinkuloiden laitosta:
Eka kerralla laitoin ne sieltä "sisäpuolelta". Meni jokin aika että sain purettua mittarin, koska meinas mennä hermot niiden kiinnittimien kanssa. Piti olla ainakin 3 talttameisseliä välissä yhtäaikaa ja räikkäavaimella vääntelin niitä keskinipukoita reikiinsä. No muutaman tunnin äherryksen jälkeen sain rinkulat PIKALIIMALLA paikoilleen. Rinkulat menivät vähän soikeiksi, mutta ei se menoa haitannut. Lähdin ajelemaan ja "ponks", toinen rinkula irtosi... Ei muuta kuin taas "pajalle". Toisella kerralla sain pysymään ne paikoillaan, mutta PIKALIIMA! syövytti mittarin maalipintaa ja tuli aika kivat jäljet mittaristoon. (perhana). Kolmannella kerralla irrotin mittariston lasin liimanpoistoaineella ja sekin meni "perseelleen"...
Lasi lohkesi ympäriinsä joka puolelta liima urasta. -H-U-O-H---> Rauhotuttuani maalasin mittarin mustan pohja-alueen uudestaan ja liimasin rinkulat muoviliimalla paikoilleen, sekä lasin liimasin myös.
Lopputulos oli ihan hyvä muuten, mutta lasissa näkyy vieläkin yläkulmassa lohkeama, mistä se on lähtenyt sisään päin hajoamaan...
Auto oli muuten e39.
Jouduin minäkin aukomaan uudelleen, kun liimahuuruja tuli lasiin. Rinkulat oli sisällä kuivumassa n.3 tuntia ja silti tuli noita huuruja. Eli kannattaa antaa kuivua kunnolla ennen kokoonpanoa!
Purku onnistui hyvin, kun oli neljä kättä laittamassa ja hyvät ohjeet kiitos KFZ-Koenig:n!
Yksi pieni liimatahra jäi hieman harmittamaan, muuten ovat hyvät!
Laittelin itse tuossa myös yhteen toiseen autoon rinkulat ja käytin siinä Loctiten Super Attack -pikaliimaa. Se on jotenkin koostumukseltaan erilaista, eikä tarvinnut venata kuin pari minuuttia ja huuruja ei tullut lainkaan.
Autossa pitää olla erikoismaalaus motiiveilla, kromatut köykämiinivanteet, säädettävä maavara, sähkölelut, DVD:t, 6 kW poppikoneet ja nahkasisusta. Samaan autoon pitää sitten saada twinturbo ilokaasukone, elämää suuremmat levikkeet ja spoilerit, kisanumerot kylkeen ja 9" varvikello, alupolkimet ja imukuppikiinnitteiset turvakaaret.
Täällähän on jos jonkinnäköisiä kokemuksia mittaristo projekteista, ilman vastoinkäymisiä rinkulat pitäis saada asennettua n.15 minuutissa, huonommissa tapauksissa siihen saa kyllä menemään useammankin tunnin..
BMW Service P.o4oo925441 [email protected] Onko autossasi läpät imusarjassa? ->tarkista tästä Ohjelmoinnit, päivitykset, Mittaristojen/MID:n pikselikorjaus, imusarjan läppien poisto, hehkujen vaihto, diagnoosit, yms.. Myös alkuperäiset varaosat
Onko uusia vinkkeja tullut mittariston renkaiden asennukseen?. Itse tilasin just mittariston renkaat Saksasta (20€+ 9€ postimaks.) ja tarkoitus olis asentaa ne paikoilleen viikonloppuna.
Onko uusia vinkkeja tullut mittariston renkaiden asennukseen?. Itse tilasin just mittariston renkaat Saksasta (20€+ 9€ postimaks.) ja tarkoitus olis asentaa ne paikoilleen viikonloppuna.
Riippuu mallista, mutta esim. E36:n mittaristoon on rinkuloiden asennus on oikeasti helppo n. 1h homma. Mittaristo irti (2kpl ruuveja ylhäällä, takakuori auki (3kpl torx ruuveja) mittarit ulos (3 kpl pikakiinnikkeitä ja sitten rinkulat takakautta kiinni.
sigpic
Originally Posted by jari kihlman "BMW:n E39 on laadukkaimpia BMW:n malleja, joita tehtaalta on koskaan ulos rullannut", se pitää kyllä paikkaansa.
Riippuu mallista, mutta esim. E36:n mittaristoon on rinkuloiden asennus on oikeasti helppo n. 1h homma. Mittaristo irti (2kpl ruuveja ylhäällä), takakuori auki (3kpl torx ruuveja) mittarit ulos (3 kpl pikakiinnikkeitä) ja sitten rinkulat takakautta kiinni.
Kiitos,
kyseessä e39, se lasin irroitus hieman mietityttää...
e30. tein ite tosta motonetistä saatavalla pienimmällä mahdollisella kromilistalla. siihen jäi sauma tietty. mut kun on huolellinen niin saa kyllä hyvääjälkeä. 2,5m lista makso 13€ siit meni joku 60cm. mittaristo lähti muistaakseni kuudella ristipäisellä ruuvilla auki ja lasi kylmästi meisseli väliin ja vääntämään, vähän se paukku mutta ehjänä suorastaan putos käteen. liekö tollasessa tuonti autossa sitten ennenkin otettu auki. mut alku peräseltä kaikki näyttivät eikä ylimmääräsiä jälkiä näkyny. listassa on 3m teippi pinta joten se pysyy. lasin laitoin takas kiinni super attackilla ja se paljasti lasista puolikkaan sormen jäljen kuin beverly hills kytässä konsanaan. ja ei muutako takas kiinni. hommassa meni 3 tuntii, tosin välis kävin kahdessa työ haastattelussa ja haukkaamassa välipalaa. =) eli käy hieman nopeamminkin.
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
e30. tein ite tosta motonetistä saatavalla pienimmällä mahdollisella kromilistalla. siihen jäi sauma tietty. mut kun on huolellinen niin saa kyllä hyvääjälkeä. 2,5m lista makso 13€ siit meni joku 60cm. mittaristo lähti muistaakseni kuudella ristipäisellä ruuvilla auki ja lasi kylmästi meisseli väliin ja vääntämään, vähän se paukku mutta ehjänä suorastaan putos käteen. liekö tollasessa tuonti autossa sitten ennenkin otettu auki. mut alku peräseltä kaikki näyttivät eikä ylimmääräsiä jälkiä näkyny. listassa on 3m teippi pinta joten se pysyy. lasin laitoin takas kiinni super attackilla ja se paljasti lasista puolikkaan sormen jäljen kuin beverly hills kytässä konsanaan. ja ei muutako takas kiinni. hommassa meni 3 tuntii, tosin välis kävin kahdessa työ haastattelussa ja haukkaamassa välipalaa. =) eli käy hieman nopeamminkin.
Onko joku onnistunut korjaamaan pikseleitä e39:ssä?..yritettiin tänään purkaa tuo mun mittaristo, mutta homma tyssäs siihen että viisarit ois pitänyt irroittaa..e39 mittaristossa (10/2002) ei ollut mitään "seeprakumia" vaan näytöstä lähti piuhat jotka menivät piirilevyyn..oletimme että piuhan ja piirilevyn tinauksessa on se "häiriö", mutta tosiaan tuohon liitokseen pääsy ois vaatinut viisareiden irroituksen :(
Onko joku onnistunut korjaamaan pikseleitä e39:ssä?..yritettiin tänään purkaa tuo mun mittaristo, mutta homma tyssäs siihen että viisarit ois pitänyt irroittaa..e39 mittaristossa (10/2002) ei ollut mitään "seeprakumia" vaan näytöstä lähti piuhat jotka menivät piirilevyyn..oletimme että piuhan ja piirilevyn tinauksessa on se "häiriö", mutta tosiaan tuohon liitokseen pääsy ois vaatinut viisareiden irroituksen :(
ei oo sitä listaa/nauhaa/teippii enää. myin loput kaverille samaan tarkoitukseen. käy motonetist kattoo. kaikista pitäis löytyy mut noin ohutta en löytänyt kun turusta oiskohan se ollu 3mm. ja sitä oli muistaakseni 45mm asti
sigpic
M-B Vito -22
Transit Custom -18
Yamaha vx ho cruiser -22
Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella [email protected]
Comment