Originally posted by -Tapi
View Post
Jos jännite käy 8.5 V:ssa käynnistäessä, niin onpahan jo menneen talven lumia se akku. Täyteen varatun akun pitäisi kuormitustilanteessa pysyä vähintään 10 V:ssa (9,9 DIN-standarditestin mukaan jos tarkkoja ollaan... mutta ei halota hiuksia). Jos alle 9 pelkästään käynnistäessä, niin akku on jo heikko. Ja itseasiassa kutoskone on helpompi käynnistimelle pyörittää kuin vastaavankokoinen neloskone.
Muistan testanneeni erään suht. uuden automallin akkua helvatan kalliilla akkutesterillä. Testeri näytti, että "akku kunnossa", mutta niin ei vaan webaston käytön jälkeen meinannu jaksaa startata ja kone pysyä käynnissä(käynnistystilanteessa 10,3 V, muuten 12,4 V webaston käytön jälkeen). Akku vaihtoon (samanlainen) ja johan rupes toimimaan, kuten piti. Ota nyt näistä väyläautoista sitten selvää...
Comment