Announcement

Collapse
No announcement yet.

Spraymaalilla ruiskun pintaa.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu2000
    Bimmer Enthusiast
    • Jul 2003
    • 17799
    • Jämsä

    #31
    Lakka taisi olla 2k tavaraa
    TA-Technix alustasarjat ja Japan Racing vanteet uudesta nettikaupasta!
    Vanteet edullisesti
    Nostureita ja rengaskoneita

    Comment

    • makkis
      BTCF Member
      • Feb 2005
      • 5152
      • Kouvola, Savisto

      #32
      Originally posted by Micce///M View Post
      Olenko sokea vai miksen bongaa äkkiseltään mistään viitteitä, että tässä olisi käytetty jotain 2K väriä? Tai onko niitä ylipäätään edes olemassa, jos siis puhutaan autoväreistä eikä mistään teollisuusmyrkyistä?

      Pariin kertaan olen maalannut laadukkailla paukkuväreillä, ja pinta on vähintäänkin ollut hyvää. Suuttimet tekee todella tasaista jälkeä, tosin aika kapealla viuhkalla ja räkiminen alkaa vasta kun maali on kokonaan loppu. Motipit taitaa räkiä jo puolivälissä pinnat pilalle.

      Puskurin maalaaminen on ehkä vähän siinä ja tässä, että onko järkeä alkaa paukkupullolla tekemään. Halpaa se ei ole, mutta ehkä omalla tavallaan vaivatonta kun onnistuu käytännössä vaikka tapetoidussa saunatilassa. Lakkapölyä on ilmassa vastaava määrä, kun ruiskullakin tehdessä eli ei ihan samalla asenteella kannata lähteä tekemään kun maalaisi tavaralomaaleilla.
      Kyllä siellä lukee, tuolla kovetelakalla tarkoitetaan 2-lakkaa.

      Ainahan autoissa on päällimmäisin pinta 2K tavaraa, vielä ei ole sellaista vesiväriä keksitty mikä kestäisi vesisateessa.

      Toki paukkupulloilla saa siedettävää jälkeä aikaiseksi ei siitä ollu kyse.
      Mutta jos samaa tavaraa ymppää paukkupulloon, ni toisaalta on ihan sama vetää ruiskullakin. Tulee sillä halvemmaksi.
      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

      Comment

      • Micce///M
        Bimmer Enthusiast
        • Jun 2008
        • 3552
        • Hämeenlinna

        #33
        Originally posted by makkis View Post
        Kyllä siellä lukee, tuolla kovetelakalla tarkoitetaan 2-lakkaa.

        Ainahan autoissa on päällimmäisin pinta 2K tavaraa, vielä ei ole sellaista vesiväriä keksitty mikä kestäisi vesisateessa.

        Toki paukkupulloilla saa siedettävää jälkeä aikaiseksi ei siitä ollu kyse.
        Mutta jos samaa tavaraa ymppää paukkupulloon, ni toisaalta on ihan sama vetää ruiskullakin. Tulee sillä halvemmaksi.
        Sitähän minäkin, ajattelin kun puhuit 2k-väreistä niin tarkoitat sillä värimassaa.

        Comment

        • makkis
          BTCF Member
          • Feb 2005
          • 5152
          • Kouvola, Savisto

          #34
          Originally posted by Micce///M View Post
          Sitähän minäkin, ajattelin kun puhuit 2k-väreistä niin tarkoitat sillä värimassaa.
          EI, kun värimassa on aina 1K ja ruiskuväriessä lakka tai suorakiiltoväri on 2K.
          Se vesivärimassa ei koskaan ole päällimmäisin kerros.
          Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
          Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
          Virallinen Xhp jälleenmyyjä

          Comment

          • Spetke
            Bimmer Enthusiast
            • May 2005
            • 3452
            • Janakkala

            #35
            Mitään ruiskuja tarvita....

            ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

            Comment

            • Samppae39
              Bimmer Enthusiast
              • Feb 2009
              • 1640
              • Vähäkyrö

              #36
              Originally posted by Spetke View Post
              Mitään ruiskuja tarvita....

              http://www.youtube.com/watch?v=2oqA65F2ZWE
              Ruiskuhan se on tuokin

              Comment

              • Jesper
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2004
                • 1448

                #37
                Originally posted by Samppae39 View Post
                Ruiskuhan se on tuokin
                Juu, paskaruisku!
                Kuinkahan tossa paineilmasysteemissä on vedenerotin toteutettu?

                Comment

                • Boomster
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2011
                  • 571
                  • Lohja

                  #38
                  Ainakin pohjamaalien kanssa ruiskukamat vs spraykitti niin hinta heittoa on. Pullollinen spray "filleriä" maksaa 10e, 4kg samaa tavaraa maksaa ruiskuun ~40e.
                  Ja kun vertaa niitä vielä keskenään niin eroa on kuin yöllä ja päivällä.

                  Mutta onhan sekin totta että omat jujunsa noiden ruiskujen käsittelyssä mutta sitä ei oikestaan opi lukemalla mistään. Kaverilta vaan vinkkiä ja eiku kokeilemaan.

                  Comment

                  • JaniR
                    BTCF Member
                    • Sep 2006
                    • 1077
                    • Rauma

                    #39
                    Ymmärrän kyllä laillisten ruiskujen perustelut hyvänlaatuisen viimeisen pinnan saavuttamisessa, mutta eikös silloin myös tarvita pölyttömät tilat missä maalata?
                    Tämän topikin aloituksen ideana juurikin on käsittääkseni kohtuu budjetilla saada pinta mitä ei tarvitse hävetä. Ruiskun jäljen laadulla ei tässä ole merkitystä kun pinta kuitenkin on tarkoitus hioa ja kiilloittaa.
                    Kyllä niistä ruiskusta maalista/lakasta paineilman lähteestä ja tilasta nyt vain kertyy enemmän hintaa kuin kolmesta paukkupullosta + hioma ja kiillotus välineet ja tarvikkeet.
                    -Turku Connection- & MummyTownCruiser

                    Comment

                    • makkis
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 5152
                      • Kouvola, Savisto

                      #40
                      Originally posted by JaniR View Post
                      Ymmärrän kyllä laillisten ruiskujen perustelut hyvänlaatuisen viimeisen pinnan saavuttamisessa, mutta eikös silloin myös tarvita pölyttömät tilat missä maalata?
                      Tämän topikin aloituksen ideana juurikin on käsittääkseni kohtuu budjetilla saada pinta mitä ei tarvitse hävetä. Ruiskun jäljen laadulla ei tässä ole merkitystä kun pinta kuitenkin on tarkoitus hioa ja kiilloittaa.
                      Kyllä niistä ruiskusta maalista/lakasta paineilman lähteestä ja tilasta nyt vain kertyy enemmän hintaa kuin kolmesta paukkupullosta + hioma ja kiillotus välineet ja tarvikkeet.
                      Edelleen sama tila kelpaa saman lopputuloksen ja sotkun saamiseen niin sprayllä kuin ruiskullakin.
                      Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                      Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                      Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                      Comment

                      • Samppae39
                        Bimmer Enthusiast
                        • Feb 2009
                        • 1640
                        • Vähäkyrö

                        #41
                        Originally posted by Jesper View Post
                        Juu, paskaruisku!
                        Kuinkahan tossa paineilmasysteemissä on vedenerotin toteutettu?
                        Eikös paskaruiskua puhallettais toisesta päästä :think

                        Comment

                        • Micce///M
                          Bimmer Enthusiast
                          • Jun 2008
                          • 3552
                          • Hämeenlinna

                          #42
                          Originally posted by makkis View Post
                          EI, kun värimassa on aina 1K ja ruiskuväriessä lakka tai suorakiiltoväri on 2K.
                          Se vesivärimassa ei koskaan ole päällimmäisin kerros.
                          No sehän nyt on päivän selvää, mutta sitä juurikin hain tässä et puhutko nyt jostain ihan muusta kun lakasta mainitsessasi 2k-värin.

                          Comment

                          • makkis
                            BTCF Member
                            • Feb 2005
                            • 5152
                            • Kouvola, Savisto

                            #43
                            Originally posted by Micce///M View Post
                            No sehän nyt on päivän selvää, mutta sitä juurikin hain tässä et puhutko nyt jostain ihan muusta kun lakasta mainitsessasi 2k-värin.
                            Kovetteellinen lakka = 2K
                            Kovetteellinen akryylimaali (suorakiiltoväri) = 2K
                            Värimassa = 1K

                            Eli kaikki mihin tulee kovetetta on 2K
                            Range Rover Sport -14, E87 116i -10, E36 335d -97 Touring, E46 328Ci -99, E60 525i -04, E61 525d -04, E36 325i -93 Sedan, Volvo B10M -97
                            Tehonlisäykset (CdiTuikku) sekä Renkaat ja Rengastyöt
                            Virallinen Xhp jälleenmyyjä

                            Comment

                            • Vinki
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jul 2004
                              • 1048
                              • Seinäjoki

                              #44
                              Itse kyllä maalailen lähes kaikki autohommat ruiskun kanssa, ja suhteellisen huonoissa tiloissa tuota maalausta ajatellen, mutta ei se maalaussumu kyllä vahingoksi ole ollut. Lattialle olen yleensä levitellyt pressun auton alle, ettei paineilma nosta mitään likaa lattialta maalattuun pintaan. Väripastan levittely ei juuri edes sotke, mutta lakka tosiaan pölisee melko lailla. Lakkaa voi hitusen laskeutua lakkapinnan päälle, mutta se lähteen kyllä kävelemää, kun ensimmäisen kerran vahan kanssa auton hieroo kunnolla. Saas nähdä minkä verran auttaa tilannetta, kun sain nyt laitettua tallin seinään 400mm melko tehokkaan kanavapuhaltimen

                              Sprayta olen käyttänyt lähinnä vaan johonkin pieniin korjauksiin, kun sivupeileihin tjms. Kovetelakka purkin muuten kun nakkaa jääkaappiin, niin sillä pystyy maalaamaan vielä parin päivän päästäkin ihan täysin, kun vaan ottaa sen ajoissa lämpiämään ennen maalausta

                              Mutta Veteraaniseppo sais kyllä joskus kiillotella ton munki leikkikalun, kun sen vaan saan ajokuntoon
                              F31 320i

                              e36 325tic

                              e30 330tic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎