Missäs pääsit noin halvalla? Itsellä syttyi E39 vm. 2000, kun imuroin auton ja siirtelin penkkejä eteen-taakse. Tai siis sen jälkeen huomasin valon palavan. Voiskohan se johtua noin yksinkertaisesta "korjauksesta". Taitaa olla parempi laittaa koko baska-bemu vaihtoon.
Minulla on vikana apukuskin penkin alla olevan johtosarjan liitin.. SE on pirun löysä ja kun viimeksi olin testerissä, niin sammutettiin airbag valo testerillä ja sitten heiluttelin ao. johtosarjoja ja kas, taas se syttyi.
Ei ollut siihen hätään uutta johtosarjaa, mutta kun seuraavaan huoltoon menen niin pitänee se hankkia. Osaako joku sanoa paljonko se kustantaa BMW:llä?
E38 740ia
E39 530 dAT
ex. E34 520i sedan
ex. E39 528i Ac Schnitzer "ACS5"
ex. E36 325i sedan
ex. E36 328i touring
ex. E36 318 iS qp
ex. E36 325i qp -R.I.P-
ex. E21 320i sedan
ex. E30 318i sedan
ex. E3 2500 sedan
Samaan aiheeseen liittyen pakko todeta että ainakaan täällä Turussa ei bagien tutkiminen halpaa ole: Omassa E46 farkussa rupesi valo palamaan juuri sopivasti ennen katsastukseen menoa joten hylsy tuli kunnes saan merkkiliikkeestä raportin että bagit ovat kunnossa. Testerissä käynti kertoi järjestelmässä olevan liian vähän jännitettä joten auto oli pakko ottaa huoltoon. Siellä se makaa nyt toista päivää ja vikaa ei tunnu löytyvän mistään....lompakko köyhtyy hyvin (65€/h) nopeaa tahtia joten eipä tule ainakaan ongelmia mihin rahansa käyttää
Parin vuoden hiljaiselon jälkeen airbagin merkkivalo päätti jälleen syttyä juuri sopivasti ennen katsastusta. No kallistahan se oli nollata pikahuollossa (15 min hommasta tunnin veloitus). Eniten vituttaa, että ongelma on apukuskin tunnistinmatossa, minkä vaihtaminen on puolen päivän operaatio. Penkin joutuu irroittamaan ja verhoilut repimään irti. Lisätyötä teettää vielä se, että autossa on sähkösäätöiset penkit. Tietääkö joku missä muualla kuin laakkosella onnistuu vaihto ja saako noita osia muualta halvemmalla?
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Parin vuoden hiljaiselon jälkeen airbagin merkkivalo päätti jälleen syttyä juuri sopivasti ennen katsastusta. No kallistahan se oli nollata pikahuollossa (15 min hommasta tunnin veloitus). Eniten vituttaa, että ongelma on apukuskin tunnistinmatossa, minkä vaihtaminen on puolen päivän operaatio. Penkin joutuu irroittamaan ja verhoilut repimään irti. Lisätyötä teettää vielä se, että autossa on sähkösäätöiset penkit. Tietääkö joku missä muualla kuin laakkosella onnistuu vaihto ja saako noita osia muualta halvemmalla?
Niin..samat "penkkijohdot" on vaihdettu mullekkin mutta tietääkös kukaan mihin tuo airbag-valon sammuttaminen todella perustuu??Jossain päin maailmaa on näitä valoja koetettu nollata johdonpätkällä ja saatu tyynyt pölähtämään, tiedä sitten eli en suosittele.www.peakeresearch.com löytyy bemun airbagvalon-nollaaja/koodinlukija.
Parin vuoden hiljaiselon jälkeen airbagin merkkivalo päätti jälleen syttyä juuri sopivasti ennen katsastusta. No kallistahan se oli nollata pikahuollossa (15 min hommasta tunnin veloitus). Eniten vituttaa, että ongelma on apukuskin tunnistinmatossa, minkä vaihtaminen on puolen päivän operaatio. Penkin joutuu irroittamaan ja verhoilut repimään irti. Lisätyötä teettää vielä se, että autossa on sähkösäätöiset penkit. Tietääkö joku missä muualla kuin laakkosella onnistuu vaihto ja saako noita osia muualta halvemmalla?
Perhana, itsellä testerin mukaan sama ongelma eli vänkärin sporttipenkin tunnistinmatto on kaputt ja valo killittää. Vai voisiko olla että vika on liittimissä vaikka testeri sanoo että tunnistinvika? Testauksen yhteydessä valo sammutettiin mutta kun vaimo istui sen jälkeen eka kertaa kartturin paikalle niin tuttu punainen kuvio tuli näkyviin kojetauluun.
Perhana, itsellä testerin mukaan sama ongelma eli vänkärin sporttipenkin tunnistinmatto on kaputt ja valo killittää. Vai voisiko olla että vika on liittimissä vaikka testeri sanoo että tunnistinvika? Testauksen yhteydessä valo sammutettiin mutta kun vaimo istui sen jälkeen eka kertaa kartturin paikalle niin tuttu punainen kuvio tuli näkyviin kojetauluun.
Ja tietysti katsastusajankohta lähestyy...
Kyllä melkoisella tod.näköisyydellä se on se matto.Itse imuroin kiireessä autoa ja paljon ei tarvinnut johtosarjaa penkin alta tönästä niin hetkellinen kontaktihäiriö sytytti valon.Eli ainakin imuroitaessa penkkien alta kannattaa ottaa avaimet pois virtalukosta.
Omassa e46:ssa syttyi airbägin merkkivalo palamaan. Testerin mukaan, syynä oli liian suuri resistanssi kuskin oven johtosarjassa. Vikamuistin nollauksen jälkeen valo syttyi palamaan parin päivän päästä. Huollossa aukaisivat kuskin oven verhoilun, puhdistivat liittimet ja suhuttelivat sähköä johtavaa ainetta liittimiin.
Koko lysti kustansi n.60€ ja valo on pysynyt poissa muutaman kuukauden.
"Everything works out in the end. If it hasn't worked out, it's not the end."
Perhana, itsellä testerin mukaan sama ongelma eli vänkärin sporttipenkin tunnistinmatto on kaputt ja valo killittää. Vai voisiko olla että vika on liittimissä vaikka testeri sanoo että tunnistinvika? Testauksen yhteydessä valo sammutettiin mutta kun vaimo istui sen jälkeen eka kertaa kartturin paikalle niin tuttu punainen kuvio tuli näkyviin kojetauluun.
Ja tietysti katsastusajankohta lähestyy...
Nimenomaan tuo, että vaimosi istuutumisen jälkeen valo syttyi, viittaa tunnistinmaton vikaan. Huoltopoitsu sanoikin, että ei kannata (ainakaan ennen sitä katsastusta) ketään istuttaa apukuskin penkille. Ratkaisin asian yksinkertaisesti ja edullisesti: vaimoke kävelee tai istuu takapenkillä
On kyllä yksi vittumaisimmista ongelmista E46 (ja ilmeisesti myös E39 ja E36) bemuissa tämä airbagin valo. Kaiken lisäksi se on suunniteltu niin, että se ei sammu vaikka vika itsestään poistuisi (esim kosketushäiriö) eikä sitä voi muilla kuin bemun testereillä nollata.
creative 22: mitä kustansi tunnistinmaton vaihto kokonaisuudessaan (osa+työt)?
Current rides:
F36 420iA xDrive M-Sport Gran Coupe | E46 M3 Coupe SMG | 981 Spyder | 996 GT3 Mk1 Clubsport | Ap1 S2000
Previous rides:
E86 Z4 3.0Si Coupe | 987 Mk1 Cayman S | E90 325xiA M-Sport | 2 x E46 M3 Coupe | E46 328Ci
Kaiken lisäksi se on suunniteltu niin, että se ei sammu vaikka vika itsestään poistuisi (esim kosketushäiriö) eikä sitä voi muilla kuin bemun testereillä nollata.
Näitä Airbag reset tool laitteita on kyllä saatavilla suhteellisen edullisesti.
Suunnilleen 100-150e hintaa mallista ja tilauspaikasta riippuen.
Toimii samalla myös testerinä, joten maksaa itsensä varsin nopeasti takaisin.
Merkkiliikkeissä voivat tosiaan ottaa tuosta nollauksesta todella kovia hintoja.
Itse olen tosin aikoinaan 2 kertaa testerissä käyttänyt merkkiliikkeessä ja maksoin yhteensä 30e.
E46 ja E39 malleissa nuo tunnistinmaton / niiden johtosarjojen viat ovat todella yleisiä.
Näitä Airbag reset tool laitteita on kyllä saatavilla suhteellisen edullisesti.
Suunnilleen 100-150e hintaa mallista ja tilauspaikasta riippuen.
Toimii samalla myös testerinä, joten maksaa itsensä varsin nopeasti takaisin.
Merkkiliikkeissä voivat tosiaan ottaa tuosta nollauksesta todella kovia hintoja.
Itse olen tosin aikoinaan 2 kertaa testerissä käyttänyt merkkiliikkeessä ja maksoin yhteensä 30e.
E46 ja E39 malleissa nuo tunnistinmaton / niiden johtosarjojen viat ovat todella yleisiä.
Laitoinpas epäselvästi, siis mun autossa vika ei ollut painematossa (mitä ensin epäilin) vaan kuskinpenkin alla olevassa johtosarjassa.Merkkiliike tuon laittoi takuuseen koska kaupat oli vielä suht tuoreet, eli en tiedä hintaa.Tuosta nollaimesta vielä, mihin muuhun se nollaus voi perustua muuta kun tiettyjen napojen yhdistämiseen kuten huoltovalojenkin nollaus tapahtuu.Eihän tuohon peaken lukijaan tarvita mitään virtalähdettä ja tuskin sen sisällä nyt mitään varsin erikoista elektroniikkaa on.Jonkin verran sitä kuitenkin täytyy olla jos sillä kerta kaikki järjestelmän vikakoodit pystyy lukemaan.Joku joka tästä todella faktaa tietää vois nyt vastata tähän.Joka tapauksessa on tämä hyvä bisnes merkkihuolloille ollut koska varsin monessa autossa tämä vika on ilmaantunut, omani mukaan lukien.Eikä tunnu olevan väliä mikä mallisarja kyseessä.
Laitoinpas epäselvästi, siis mun autossa vika ei ollut painematossa (mitä ensin epäilin) vaan kuskinpenkin alla olevassa johtosarjassa.Merkkiliike tuon laittoi takuuseen koska kaupat oli vielä suht tuoreet, eli en tiedä hintaa.Tuosta nollaimesta vielä, mihin muuhun se nollaus voi perustua muuta kun tiettyjen napojen yhdistämiseen kuten huoltovalojenkin nollaus tapahtuu.Eihän tuohon peaken lukijaan tarvita mitään virtalähdettä ja tuskin sen sisällä nyt mitään varsin erikoista elektroniikkaa on.Jonkin verran sitä kuitenkin täytyy olla jos sillä kerta kaikki järjestelmän vikakoodit pystyy lukemaan.Joku joka tästä todella faktaa tietää vois nyt vastata tähän.Joka tapauksessa on tämä hyvä bisnes merkkihuolloille ollut koska varsin monessa autossa tämä vika on ilmaantunut, omani mukaan lukien.Eikä tunnu olevan väliä mikä mallisarja kyseessä.
Peaken toiminta ei kyllä perustu vain parin piuhan yhdistämiseen, vaan siellä sisällä on piiri, joka lähettää auton diagnoosipinniin dataa (esim. E39:ssä 9600b/s nopeudella) ja auto vastaa siihen. Se Peake ottaa sähkön diagnoosiplugin parista muusta pinnistä, missä on 12 voltin sähköt. Tolla Airbag-Peakella sitten luetaan ja nollataan viat airbaggisysteemistä, jos haluu lukea moottorindatoja, pitää ostaa toinen Peake, mikä taas on tehty tota puolta varten. Silti noitten jälkeenkin jää vielä lukematta ABS- etc. boxit. Mun mielestä ei oo kovin järkeviä noin Peaket: maksat niistä yht. about 300€ ja edelleen suurin osa auton boxeista on lukematta, ennemmin kannattaa noita Carsofti-juttuja tutkailla tohon hommaan.
Peaken toiminta ei kyllä perustu vain parin piuhan yhdistämiseen, vaan siellä sisällä on piiri, joka lähettää auton diagnoosipinniin dataa (esim. E39:ssä 9600b/s nopeudella) ja auto vastaa siihen. Se Peake ottaa sähkön diagnoosiplugin parista muusta pinnistä, missä on 12 voltin sähköt. Tolla Airbag-Peakella sitten luetaan ja nollataan viat airbaggisysteemistä, jos haluu lukea moottorindatoja, pitää ostaa toinen Peake, mikä taas on tehty tota puolta varten. Silti noitten jälkeenkin jää vielä lukematta ABS- etc. boxit. Mun mielestä ei oo kovin järkeviä noin Peaket: maksat niistä yht. about 300€ ja edelleen suurin osa auton boxeista on lukematta, ennemmin kannattaa noita Carsofti-juttuja tutkailla tohon hommaan.
No ni, sieltähän se toivomani tieto lopulta tuli, kiitos.
Ehkäpä auton omistaja vaihtaessaan lämmityslaitteen moottoria on irrottanut etupenkit virta-avaimen ollessa asennossa 1 ja näin saanut valon palamaan.Tämän jälkeen hän on lähtenyt koeajolle ja kolaroinut autonsa.
Comment