Announcement

Collapse
No announcement yet.

Motronic ja puola? ja ennakon säätö.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tukste
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2002
    • 357
    • Kouvola, Finland

    Motronic ja puola? ja ennakon säätö.

    Eli onkos toi systeemi kuinka tarkka noista puolan vastuksista? Ajatuksena on
    siis ostaa alkuperäsen puolan tilalle joku esim. MSD "teho"puola ja syynä
    tähän on että alkuperäsestä meni toinen liitin poikki irrotuksessa.



    Toinen kysymys liittyy tohon motronicin ennakon säätöön, eli millä perusteilla se tota ennakkoa säätää. Tiedän kyllä että sitä ei pysty muuttamaan kuin lastulla mutta toimiskohan sellanen patentti että jyrsis ne virranjakajankannen kiinnitysreiät "pidemmiksi" eli että koko kantta pystyisi kääntämään, muuttaisko tämä ennakkoa vai meniskö se koko paska ihan sekasin?
    Tällänen ajatus vaan pyöriny mielessä ku tota ennakko systeemiä olen miettinyt ton mun turbo projektin takia.

    535d M-sport -07
    Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
    325ix turbo -88 (projekti)
  • fraatti
    Bimmer Enthusiast
    • Oct 2002
    • 4595
    • Tampere

    #2
    Originally posted by Tukste
    Toinen kysymys liittyy tohon motronicin ennakon säätöön, eli millä perusteilla se tota ennakkoa säätää. Tiedän kyllä että sitä ei pysty muuttamaan kuin lastulla mutta toimiskohan sellanen patentti että jyrsis ne virranjakajankannen kiinnitysreiät "pidemmiksi" eli että koko kantta pystyisi kääntämään, muuttaisko tämä ennakkoa vai meniskö se koko paska ihan sekasin?
    Tällänen ajatus vaan pyöriny mielessä ku tota ennakko systeemiä olen miettinyt ton mun turbo projektin takia.
    Jos sen virranjakajankannen ruuvaat eriasentoon niin siitä ei seuraa korkeintaan kun että menee kipinä väärään pyttyyn..

    uudemmassa motronicissa hihnapyörää lukee anturi mista se katsoo missä asennossa kone on ja sen mukaan tulee kipinä.. vanhemmassa koneessa tieto tulee laatikossa olevilta antureilta..

    megaruisku tilalle niin voi tehdä mitä tykkää..
    F11 535dX LCI
    Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

    Comment

    • wj
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2003
      • 3253
      • Järvenpää

      #3
      Parikertaa kysyny tuloksetta jo tätä.
      Eikö sitä värinänpoistajalla olevaan anturin paikkaa muuttamalla sais "perjaatteessa" muutettua ennakkoa?
      - 2006 Mustang cabriolet
      - Sleekcraft Enforcer 28'

      Comment

      • Pluto
        Bimmer Enthusiast
        • Nov 2002
        • 1860
        • Raisio

        #4
        Originally posted by Wittu_joo
        Eikö sitä värinänpoistajalla olevaan anturin paikkaa muuttamalla sais "perjaatteessa" muutettua ennakkoa?
        Kyllä. Mutta se muuttuu tietysti sitten koko kierrosluvun aluella.
        BMW F32 435d

        Comment

        • ropo
          Bimmer Fanatic
          • Nov 2003
          • 648

          #5
          Originally posted by fraatti
          megaruisku tilalle niin voi tehdä mitä tykkää..
          Tyhmänä kysyn että mikä on tuo megaruisku josta täällä foorumillakin on paljo puhuttu? Tai siis miten se toimii?
          Ei riemulla rajaa kun kasilla ajaa!

          Comment

          • Suutari
            Bimmer Enthusiast
            • May 2003
            • 3059
            • Suomi

            #6
            searchiä kehiin, asiasta on kirjoitettu paljonkin..
            esim..

            http://www.btcf.fi/forum/showthread....ght=megasquirt
            Turbocharging is nice, but I´d rather be also blown!
            -Official BTCF-Sauna Team-
            -Official BTCF-Jusauksen allasteam-
            -Team BTCF Top Alcohol-
            -Team Pimp My Bride-
            TBO/SC BMW E30 325i Cabriolet (607hp/739Nm)
            R.I.P. 1K MOTORSPORTS
            R.I.P.E30 316 m10b20,E21 323i 2.5L e21,316 2.0m10 e30,
            526i E28 m-sport,525i 24.V E34,E30 320i Cabriolet, 535i E34, 525i E34, E39 528i -98 Touring jne.

            Comment

            • Tukste
              Bimmer Fanatic
              • Jul 2002
              • 357
              • Kouvola, Finland

              #7
              Onkos kenelläkään tohon puola juttuun mitään faktaa?

              535d M-sport -07
              Ex 530d M-sport touring -02 235hv/570nm
              325ix turbo -88 (projekti)

              Comment

              • jsa
                Bimmer Rookie
                • Sep 2004
                • 53
                • jkl mlk

                #8
                On. Puola pitää olla omansa tai erittäin lähelle sitä.
                Sytyn mulkkaus ei onnistu kotikonstein, johtuen nakutustunnistimesta.

                Comment

                • fraatti
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 4595
                  • Tampere

                  #9
                  Originally posted by jsa
                  On. Puola pitää olla omansa tai erittäin lähelle sitä.
                  Sytyn mulkkaus ei onnistu kotikonstein, johtuen nakutustunnistimesta.
                  Kyllä onnistuu jos on prommeri.. jä vähän intoa ja mielenkiintoa tutkia prommia..

                  Ja eipä taida olla m20 kiukaassa nakutustunnistinta..
                  F11 535dX LCI
                  Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                  Comment

                  • mika.h
                    BTCF Member
                    • Mar 2004
                    • 799
                    • haukipudas

                    #10
                    minä ajattelin omaan autoon laittaa sytkän säätymään ahtopaineen mukaan siten että kampiakselin asentotunnistimeen tehdään liukukisko ja tunnistinta liikutellaan hukkaportin kellolla.

                    tämä idea on vielä sillä asteella et ei oo mitään käytännön hajua miten toteuttasin mutta selviää kun hommat on siinä vaiheessa.

                    jos jonkun mielestä idea ei toimi niin vois laittaa mielipiteensä näkyviin.


                    Comment

                    • fraatti
                      Bimmer Enthusiast
                      • Oct 2002
                      • 4595
                      • Tampere

                      #11
                      motronic voi mennä periaatteessa sekaisin koska se laskee koneen pyörintänopeuden sen anturin kahden pulssin välisestä ajasta.. ja vielä kun kyseessä on monihammaspyörä.. tyylliin 36-1 pyörä menee helposti pois tahdista..

                      Ja tosiaan jos kone on vanhempi motronic niin siitä tunnistimelta ei me johto kun diagnoosipistokkeeseen.. eli pitää olla monihampainen värinänvaimentaja..
                      F11 535dX LCI
                      Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                      Comment

                      • mika.h
                        BTCF Member
                        • Mar 2004
                        • 799
                        • haukipudas

                        #12
                        Originally posted by fraatti
                        motronic voi mennä periaatteessa sekaisin koska se laskee koneen pyörintänopeuden sen anturin kahden pulssin välisestä ajasta.. ja vielä kun kyseessä on monihammaspyörä.. tyylliin 36-1 pyörä menee helposti pois tahdista..

                        Ja tosiaan jos kone on vanhempi motronic niin siitä tunnistimelta ei me johto kun diagnoosipistokkeeseen.. eli pitää olla monihampainen värinänvaimentaja..
                        miksi musta tuntuu et sulla meni asento ja kierroslukutunnistimet sekasi.

                        eikö se mene niin tuossa vanhassa motronicissa että sillä värinänvaimentimen tunnistimella voi vaikka heittää vesilintua koska kampiakselin asento ja kierroslukutunnistimet on vauhtipyörällä? siis kaks erillistä.

                        ja eikö kampiakselin asentotunnistin haistele vain yläkuolokohdan?


                        Comment

                        • fraatti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Oct 2002
                          • 4595
                          • Tampere

                          #13
                          Originally posted by bmwmihe
                          eikö se mene niin tuossa vanhassa motronicissa että sillä värinänvaimentimen tunnistimella voi vaikka heittää vesilintua koska kampiakselin asento ja kierroslukutunnistimet on vauhtipyörällä? siis kaks erillistä.
                          juu

                          ja eikö kampiakselin asentotunnistin haistele vain yläkuolokohdan?[/QUOTE]

                          Miksi käyttää kahta anturia jos yhdellä pystyy tekemään samanasian..

                          Jos kone on uudempi värinänvaimentajalla on hammastus ja kone lukee siitä kampiakselinasennon/pyörintänopeuden eli ei ole erillistä anturia nopeudelle...

                          Pyörintänopeuden boksi laskee puuttuvan hampaan esiintymän mukaan.. Eli pyörässähän on x määrä hampaita ja niistä puuttuu yksi..

                          Anturi vr-tyyppinen joka on todella tarkka sijainnistaan.. ainakin kaverilla dta:n kanssa oli todella ronkeli anturin etäisyydestä ja hampaiden symmetrisyydestä..
                          F11 535dX LCI
                          Vikadiagnostikkaa ja sekalaista ropaamista Tampereen kupeessa...

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎