Announcement

Collapse
No announcement yet.

Kysymys ews ajonestosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • joonas77
    Bimmer Rookie
    • Oct 2005
    • 31

    Kysymys ews ajonestosta

    Ostin bmw 530i e39 2002 joka oli ollut varkauden kohteena.
    En ole autoa vielä itse päässyt tutkimaan mutta siitä on varastettu ajoneston "sirukortti". Onkohan kyseessä tuo ews 3 ohjausyksikkö?
    Jos kyseessä on se niin riittääkö että uusii pelkän ews 3 ohjausyksikön vai pitääkö kaikki linkin kuvassa näkyvät osat vaihtaa?
    Kun osat on vaihdettu niin käynnistyykö auto heti vai vaatiiko ohjelmoinnin? Jos vaatii ohjelmoinnin niin millä ohjelmalla onnistuu?



    Autosta on varastettu myös navin näyttö. En tiedä onko siinä ollut 4:3 vai 16.9.
    Vai onko 2002 vuonna ollut enää 4:3 naveja?
    Alkaako navi toimia heti asennuksen jälkeen vai vaatiiko sekin ohjelmoinnin kun on eri autosta? Onko navien näytöissä malli/vuosimallikohtaisia eroja?
    Autosta on viety myös m-sport ratti. Onko tuo m-sport ratti vaihtunut uudemman malliseen faceliftin yhteydessä? Käykö prefaceliftin m-sport ratti vai onko erilaiset boorit tai liittimet?
  • HTK12
    BTCF Member
    • Jul 2011
    • 10949
    • Joensuu

    #2
    Ajoneston sirukortti? Tarkoitatko kenties EWS boksia, antennia vai mitä? Jos EWS boxi on viety niin uusi pitää ostaa marmorilta. Tulee valmiiksi koodattuna ja millään normaali kotivehkeillä et voi käytettyä koodata. Marmorilta tilattu boxin kanssa pitää tehdä DME-EWS sync, sitten käynnistyy. Tuo DME-EWS sync onnistuu vaikka INPA:lla.

    Ei ole käytetty enää 4:3 näyttöä, vaan uudempi 16:9 näyttö siinä on tehtaalta lähtiessä ollut. Näytön pitäisi heti toimia asennuksen jälkeen, jos mitään muuta vikaa ei ole.
    e39 540iA E85

    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

    Comment

    • joonas77
      Bimmer Rookie
      • Oct 2005
      • 31

      #3
      En tiedä mitä autosta on varastettu. Luultavasti tuo ews ohjausyksikkö.
      Ensi viikolla olen viisampi kun saan auton käsiini.
      Ilmoituksessa luki seuraavasti:
      "Varkausvahinko Auto ei enää käynnisty, autossa ajonesto jossa pitää olla sirukortti autossa sisällä jotta käynnistyy ja tämä kortti on ollut autossa ja hävinnyt varkausvahingon yhteydessä."

      Jos varastettu osa on tuo ews ohjausyksikkö niin paljonko uusi maksaa laakkosella valmiiksi koodattuna?

      Entä jos ostan ebaysta tuon koko setin niin saako auton toimimaan sillä?
      Kumpi tulee halvemmaksi, ostaa koko setti ebaysta 150-250euroa vai laakkoselta valmiiksi koodattu ews ohjausyksikkö?

      Comment

      • peto2
        BTCF Member
        • Jan 2007
        • 8258
        • Järvikylä (Nakkila)

        #4
        Originally posted by joonas77 View Post
        En tiedä mitä autosta on varastettu. Luultavasti tuo ews ohjausyksikkö.
        Ensi viikolla olen viisampi kun saan auton käsiini.
        Ilmoituksessa luki seuraavasti:
        "Varkausvahinko Auto ei enää käynnisty, autossa ajonesto jossa pitää olla sirukortti autossa sisällä jotta käynnistyy ja tämä kortti on ollut autossa ja hävinnyt varkausvahingon yhteydessä."

        Jos varastettu osa on tuo ews ohjausyksikkö niin paljonko uusi maksaa laakkosella valmiiksi koodattuna?

        Entä jos ostan ebaysta tuon koko setin niin saako auton toimimaan sillä?
        Kumpi tulee halvemmaksi, ostaa koko setti ebaysta 150-250euroa vai laakkoselta valmiiksi koodattu ews ohjausyksikkö?
        kuvaus kuulostaa vironpoikien jälkiasennus "ajonestolta" joissa pitää vilauttaa jotain sirukalikkaa tietyssä kohtaa jotta auton saa käyntiin.. Jos näin niin sulla on tosi helppo homma saada se ajoon
        F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
        ex:
        E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
        Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
        Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
        Nakkaa privaa jos tarvetta.

        Comment

        • kake
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2002
          • 590
          • Kerava

          #5
          Originally posted by peto2 View Post
          kuvaus kuulostaa vironpoikien jälkiasennus "ajonestolta" joissa pitää vilauttaa jotain sirukalikkaa tietyssä kohtaa jotta auton saa käyntiin.. Jos näin niin sulla on tosi helppo homma saada se ajoon
          Samaa mieltä, eli kuullostaa jälkiasennukselta ja on helppo ohittaa.

          EWS boxi maksoi marmorilta 140€ pari kuukautta sitten.
          Tallissa: Z4 35is Alpinweiss III ja Camino

          Comment

          • joonas77
            Bimmer Rookie
            • Oct 2005
            • 31

            #6
            Originally posted by peto2 View Post
            kuvaus kuulostaa vironpoikien jälkiasennus "ajonestolta" joissa pitää vilauttaa jotain sirukalikkaa tietyssä kohtaa jotta auton saa käyntiin.. Jos näin niin sulla on tosi helppo homma saada se ajoon
            No itseasiassa tuo auto on tuotu virosta joten voi hyvinkin olla joku jälkiasennus ajonesto. Ensi viikolla pääsen näkemään auton niin sittenhän sen näkee mitä siitä on viety.

            Tietääkö joku tuosta rattiasiasta mitään? Käykö prefaceliftin m-sport ratti facelift malliseen autoon? Onko liittimet samanlaiset?

            Comment

            • peto2
              BTCF Member
              • Jan 2007
              • 8258
              • Järvikylä (Nakkila)

              #7
              Originally posted by joonas77 View Post
              No itseasiassa tuo auto on tuotu virosta joten voi hyvinkin olla joku jälkiasennus ajonesto. Ensi viikolla pääsen näkemään auton niin sittenhän sen näkee mitä siitä on viety.

              Tietääkö joku tuosta rattiasiasta mitään? Käykö prefaceliftin m-sport ratti facelift malliseen autoon? Onko liittimet samanlaiset?
              Airbag vaihtuu jossain kohtaa (todennäköisesti 9/98) kaksivaiheiseksi ja tuosta vanhemmat eivät sovi uudempiin.


              Joku vois vahvistaa tuon vaihtumisajankohdan. :think
              F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
              ex:
              E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
              Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
              Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
              Nakkaa privaa jos tarvetta.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                3/99 eteenpäin on dual stage.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • joonas77
                  Bimmer Rookie
                  • Oct 2005
                  • 31

                  #9
                  Sain auton tänään. Startatessa starttimoottori pyörii mutta auto ei käynnisty.
                  Koitin lukea autosta vikakoodit mutta lukijat eivät oikein saaneet yhteyttä autoon. Kokeilin carsoft 6.5 ohjelmalla ja erillisellä obd lukijalla jossa on bmw:lle oma vikakoodinlukuohjelma. Ainoa mihin sain yhteyden oli airbag. Esim dme ja abs en saanut yhteyttä ollenkaan. Minne ihmeeseen tuo jälkiasennus ajonesto on voitu asentaa jos sellaista ylipäätänsä on olemassa? Purin muoveja ratin sekä hanskalokeron ympäriltä enkä löytänyt mitään jälkiasennuskaapeleita. Voiko tuo jälkiannus ajonesto estää pääsyn vikakoodinlukijalla auton ohjainlaitteisiin? Vai olisiko mahdollista että mitään ajonestoa ei ole olemassakaan vaan autosta on kärähtänyt jotain joka estää lukemasta vikakoodeja?
                  Seuraavaksi pitäisi löytää dme ja ews yksiköt ja tarkistaa että ovat tallella ja liittimet kiinni.
                  Last edited by joonas77; 21-10-2013, 23:22.

                  Comment

                  • peto2
                    BTCF Member
                    • Jan 2007
                    • 8258
                    • Järvikylä (Nakkila)

                    #10
                    Originally posted by joonas77 View Post
                    Sain auton tänään. Startatessa starttimoottori pyörii mutta auto ei käynnisty.
                    Koitin lukea autosta vikakoodit mutta lukijat eivät oikein saaneet yhteyttä autoon. Kokeilin carsoft 6.5 ohjelmalla ja erillisellä obd lukijalla jossa on bmw:lle oma vikakoodinlukuohjelma. Ainoa mihin sain yhteyden oli airbag. Esim dme ja abs en saanut yhteyttä ollenkaan. Minne ihmeeseen tuo jälkiasennus ajonesto on voitu asentaa jos sellaista ylipäätänsä on olemassa? Purin muoveja ratin sekä hanskalokeron ympäriltä enkä löytänyt mitään jälkiasennuskaapeleita. Voiko tuo jälkiannus ajonesto estää pääsyn vikakoodinlukijalla auton ohjainlaitteisiin? Vai olisiko mahdollista että mitään ajonestoa ei ole olemassakaan vaan autosta on kärähtänyt jotain joka estää lukemasta vikakoodeja?
                    Seuraavaksi pitäisi löytää dme ja ews yksiköt ja tarkistaa että ovat tallella ja liittimet kiinni.
                    Tuskin on ajonestovikaa, edes startin ei nimittäin pitäisi pyöriä jos ajonesto blokkaa.. ews boksi löytyy vasemman polven kohdalta kuskin jalkatilasta.

                    Heitä ainakin carsoft kuikkaan heti. INPA, DIS ja/tai Bmw scanner käyttöön.

                    Vironpoikien jäljiltä voi löytyä myös piilotettuja kytkimiä jollekkin oleelliselle ohjaukselle kuten polttoainepumppu. Kunnon softalla & kaapeleilla luku niin selviää varmasti paljon. :think
                    F10 530dA Saphirschwarz, G30 530e Saphirschwarz, E38 730iA Dunkelblau, E39 540iAT Biarritzblau Metallic
                    ex:
                    E39 528iA Arktissilber, E39 528iAT Arktissilber, E34 525TDSA Diamantschwarz, E32 735 iAL Royalblau Metallic, E34 525i Diamantschwarz, E36 325 TDSA Arktissilber
                    Vikakoodinlukua & pieniä koodauksia: ADS, K+DCAN, ICOM. INPA, DIS, ISTA+, ISTA P & BMW Scanner 1.40 Kaikki vuosimallit!
                    Myydään: Satunnaisia E32, E34, E36, E38 ja E39 osia.
                    Nakkaa privaa jos tarvetta.

                    Comment

                    • HTK12
                      BTCF Member
                      • Jul 2011
                      • 10949
                      • Joensuu

                      #11
                      Originally posted by joonas77 View Post
                      Sain auton tänään. Startatessa starttimoottori pyörii mutta auto ei käynnisty.
                      Koitin lukea autosta vikakoodit mutta lukijat eivät oikein saaneet yhteyttä autoon. Kokeilin carsoft 6.5 ohjelmalla ja erillisellä obd lukijalla jossa on bmw:lle oma vikakoodinlukuohjelma. Ainoa mihin sain yhteyden oli airbag. Esim dme ja abs en saanut yhteyttä ollenkaan. Minne ihmeeseen tuo jälkiasennus ajonesto on voitu asentaa jos sellaista ylipäätänsä on olemassa? Purin muoveja ratin sekä hanskalokeron ympäriltä enkä löytänyt mitään jälkiasennuskaapeleita. Voiko tuo jälkiannus ajonesto estää pääsyn vikakoodinlukijalla auton ohjainlaitteisiin? Vai olisiko mahdollista että mitään ajonestoa ei ole olemassakaan vaan autosta on kärähtänyt jotain joka estää lukemasta vikakoodeja?
                      Seuraavaksi pitäisi löytää dme ja ews yksiköt ja tarkistaa että ovat tallella ja liittimet kiinni.
                      Kuten peto2 sanoi heitä se carsoft mäkeen ja koita lukea vikakoodit vaikka INPA:lla. DME ja ABS moduulit molemmat on CAN väylässä, joten kenties se on jumissa. EWS on K-väylässä, LCM on I-väylässä jne.
                      e39 540iA E85

                      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                      Comment

                      • Cell
                        Bimmer Enthusiast
                        • Jun 2004
                        • 7037
                        • Uusikaupunki

                        #12
                        Katso ecu-boksiin, katkovat virrat eculta noilla ajonestoilla aika usein tuohon boksiin tehdyin lisäkytkennöin. Itse äly on toki muualla.
                        325i -08
                        i3 REx -17
                        M5 -98 Imolarot
                        535i -90 N/A project (maatumassa)

                        Ex. 318ti -97, 316ti -02, 540iAT -96, 540i -99, 328i -97, 730i -93 V8, 540iAT -99 1/3, 530DA -01, 320iT -06, 535DA -05

                        Comment

                        • joonas77
                          Bimmer Rookie
                          • Oct 2005
                          • 31

                          #13
                          Tutkin dme:n ympäristön. Mitään alkuperäisestä poikkeavia kaapeleita/kytkentöjä ei ollut. Mistähän kannattaisi seuraavaksi lähteä etsimään tuota jälkiasennettua ajonesto sirukorttisysteemiä jos sellaista ylipäätänsä on olemassa?

                          Comment

                          • joonas77
                            Bimmer Rookie
                            • Oct 2005
                            • 31

                            #14
                            Sain auton edellisen omistajan puhelimella kiinni. Hänellä oli tallessa yksi ajoneston siru jonka avulla sain auton käyntiin. Homma on siis kunnossa. En tosin vieläkään löytänyt mihin tuo ajonesto on kytketty mutta hyvään jemmaan ettei sitä ainakaan kovin helposti pääse varkaat ohittamaan. Kiitos auttaneille.

                            Comment

                            • Spetke
                              Bimmer Enthusiast
                              • May 2005
                              • 3449
                              • Janakkala

                              #15
                              Originally posted by joonas77 View Post
                              Sain auton edellisen omistajan puhelimella kiinni. Hänellä oli tallessa yksi ajoneston siru jonka avulla sain auton käyntiin. Homma on siis kunnossa. En tosin vieläkään löytänyt mihin tuo ajonesto on kytketty mutta hyvään jemmaan ettei sitä ainakaan kovin helposti pääse varkaat ohittamaan. Kiitos auttaneille.
                              Helpoiten noi jälkiasennus ajonestot löytyy kun seuraa johtoja, yleensähän noissa on joku palikka jossa pitää käyttää jotakin avaimen perän näköistä päätä tms...
                              Siitä kun lähtee seuraamaan johtoja niin kyllä ne palikat ja kytkennät löytyvät.
                              Yleensä nämä kytketään polttoaine pumpun piiriin, virtalukkoon, cas moduliin, ews moduliin ym käyntiinlähtöön liittyviin komponentteihin.

                              PS: löytyy 16/9 navinäyttö mikäli on vielä tarvetta.
                              Last edited by Spetke; 22-10-2013, 21:34.
                              ---Bemu Expert Oy--- Bemu Expert Facebookissa ---Bemu Expert YouTubessa---

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎