Hitsaamistahan sekin on? Ja saatanan kallista
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M50 Kannen korjaaminen hitsaamalla
Collapse
X
-
Siis ei tuossa kohtaa olevaa halkeamaa kannata lähteä korjaamaan ennenkuin tietää että se kansi vuotaa. Pakoseetit ovat käyneet kuumana joka on kiilannut pinnan ylälaidan halki mutta tuossa kohtaa on ainevahvuutta yleensä reilusti ja rakenne vahvistuu seetirenkaiden koneistusten alla joten halkeama ei yleensä mene läpi asti.
Ja jos se on halki eikä ole mikään erikoisemmin työstetty kansi niin varmasti halvin vaihtoehto on uuden kannen metsästys.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostSiis ei tuossa kohtaa olevaa halkeamaa kannata lähteä korjaamaan ennenkuin tietää että se kansi vuotaa. Pakoseetit ovat käyneet kuumana joka on kiilannut pinnan ylälaidan halki mutta tuossa kohtaa on ainevahvuutta yleensä reilusti ja rakenne vahvistuu seetirenkaiden koneistusten alla joten halkeama ei yleensä mene läpi asti.
Ja jos se on halki eikä ole mikään erikoisemmin työstetty kansi niin varmasti halvin vaihtoehto on uuden kannen metsästys.
Jep
Tänään tutkin lisää ja muissa pytyissä ei ole sanottavaa missään palotiloissa.
Ja jos tuo oli niin että kanspahvi oli vuotanu 4 tai 5:sta niin niissä ei ollut mitään jälkiä.
Tarkistelin myös sinnepäin suoruutta isolla metalliviivottimella ja rakotulkeilla niin jakopään puolella oli ihan pientä heittoa,meni just 0.10 liuska väliin.
Ja tosiaankin on aika paljon paksumpi mitä alemmas menee tota väliä.
Sahasin poikki yhden kannen tänään niin siitä näkee kyllä minkälaisena valu jatkuu seetistä eteenpäin.
Tarvii varmaan kokeilla jos sitä saisi sahattua siistimmin poikki kanavien kohdalta niin voisin utelialle pari kuvaa laittaa tuosta valurakenteesta :thinkE30 24V 5D "Vakio"
Originally posted by ///Make1436 voittoa 1628 päivässä. 4,5 vuodessa voitto joka ikinen päivä, vaikka ei olisi ollut kilpailupäiväkään. Revi siitä. Siihen asti kun E34 tekee saman, E30 on kuningas.
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostHitsaamistahan sekin on? Ja saatanan kallista, aineet tuohon halkeamaan ehkä 4 €.
Lisäksi tarvitsee tietty kosaanin tms. lämmittämiseen sekä porakoneen parilla terällä halkeaman aukaisuun.
Menetelmä ei ole varsinaisesti hitsaamista, on lähempänä kovajuottamista, mutta ei ole ihan sitäkään.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Oon aina ajatellut että jos perusaine sulaa kiinni täytteeseen niin sitten se on hitsaamista.
Mutta juu ehkä tuo kalleus oli väärin sanottu, vaikka onkin 10x kalliimpaa kuin tig niin yhden halkeaman kohdalla ihan sama.
Ei onnistu kosaanilla tuo technoweldi 10kg kanteen kyllä, happea saa antaa rankasti asetin kanssa.
Comment
-
-
Tossapa M50B25-kantta viipailoituna:
Ja haljennut pakoseetien väli:
ReWoN Motors - BMW-huollot ja korjaukset, alumiinivanteiden korjaushitsaukset, pakosarjat, ahtoputket, alumiini- ja rst-hitsaukset ja sorvaukset
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostOon aina ajatellut että jos perusaine sulaa kiinni täytteeseen niin sitten se on hitsaamista.
Mutta juu ehkä tuo kalleus oli väärin sanottu, vaikka onkin 10x kalliimpaa kuin tig niin yhden halkeaman kohdalla ihan sama.
Ei onnistu kosaanilla tuo technoweldi 10kg kanteen kyllä, happea saa antaa rankasti asetin kanssa.???
Vetää varmasti kieroon, kun ei saa lämpötiloja hallittua ja tehoja tarvitaan varmasti.
Heitäkää joku rikkinäinen (siis romu) alumiinikansi Raumalle, niin koitan piruuttani miten onnistuu pikkukosanilla technoweld.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Originally posted by Perlenbacher View PostAhaa kuinka tuo eristetään? Ei mitenkään vittuiluna siis vaan en ole ennen nähnyt.
Uuniin en kyllä mitään laittaisi, turhaa palovammariskiä.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Samalla tavalla se 250 asteinen kansi polttaa näppejä oli se lämmitetty uunissa tahi toholla.
Tuo teknoweld voi olla toimiva tilanteissa jossa ei parempaa menetelmää ole saatavilla/on kiire. Kuten myös oikeat alumiinipuikot. Kanteen johon tarvitaan erikoisempaa koneistusta, ei tuota voi oikein perustella mitenkään. sillä turauksen jälkeen ei kukaan hitsaa sitä kuntoon jos/kun epäonnistuu.
Comment
-
-
Originally posted by mazajns View PostSamalla tavalla se 250 asteinen kansi polttaa näppejä oli se lämmitetty uunissa tahi toholla.
Tuo teknoweld voi olla toimiva tilanteissa jossa ei parempaa menetelmää ole saatavilla/on kiire. Kuten myös oikeat alumiinipuikot. Kanteen johon tarvitaan erikoisempaa koneistusta, ei tuota voi oikein perustella mitenkään. sillä turauksen jälkeen ei kukaan hitsaa sitä kuntoon jos/kun epäonnistuu.
Jos voit sanoa toisen menetelmän paremmuudesta toisen verrattuna, niin voinet kanssa perustella kantasi.Autokalusto: 320d f30
Comment
-
-
Technoweldiä en ole itse käyttänyt. Mutta tigillä olen hitsannut alumiinia yms.
Olen yrittänyt korjata vuotavaa termostaattikoteloa tigillä hitsaamalla sen jälkeen kun pojat oli korjanneet sen technoweldillä. Päällepäin se näytti ihan hyvältä mutta kusi edelleen. Hitsaus ei tuon technoweldin jälkeen onnistunut oikein mitenkään. Olisi pitänyt raapia kaikki pois ja aloittaa alusta. Helpommalla pääsi hankkimalla toisen kotelon. Mutta tulipahan kokeiltua.
Varmasti toimivaa tavaraa oikeaan käyttöön. Mutta mielestäni sylinterin kansi ei ole oikea paikka.
Comment
-
-
Onko tuo technoweld minkä vuoksi parempi tapa tuohon kuin tig-hitsaaminen olettaen että alkuperäisellä kysyjällä tiggivehkeet on?
Nestekaasuliekillä ilman happea en usko että voi kantta hitsata ennenkuin näen. Pienemmätkin vaikkapa 5kg kappaleet on todella tuskaista saada sulamaan nestekaasulla. En ole myöskään kuullut että tähän olisi joku pystynyt ikinä. Onko joku muu?Last edited by Perlenbacher; 20-02-2014, 05:10.
Comment
-
Comment