Olen lukenut eri foorumeista tunteja ja tunteja erilaisia ongelmia liittyen Bmw automaattien ongelmiin. Kirjoituksia on niin paljon että sinne hukkuu ajatuksiensa kanssa eikä ratkaisua löydä
Minulla on E60 520da 2006 ajettu 124tkm. Auto vaihtaa normaalisti vaihteita mutta välillä tulee hyvin pikainen vaihto isommalle vaihteelle ja tuntuu selvä nykäisy. Ongelma tulee esiin enemmän kun ilman lämpötila nousee yli 4 asteen.
Voiko turbiinin toimintaa vaikuttaa näin paljon öljyn viskositeetti. Paukkupakkasilla ongelmaa ei ollut. sitä ennen ja jälkeen +4 asteessa ongelma tuli.
Korjaus:
Vaihtoehto 1. Kannattaako edetä siten että vaihtaa öljyt huuhtelemalla ja tyhjentää adaptaatio arvot automaatin muistista jollain ko.hommiin erikoistuneelle kormaamolla.
Vaihtoehto 2. Auto ammattimaiselle laatikkopajalle ja turbiini vaihtoon tai mitä ikinä löytävätkin ( hinta hirvittää) ettei tule isompia ongelmia.
Neuvoja kiitos !
ps.
Edellisen autoni 2003 W211 E- mersun 200cdi koneella oli automaatissa samanlaisia ongelmia jotka Harisen lastutuksen jälkeen hävisivät kokolailla. Samaan autoon vaihdettiin öljyt ennen lastutusta( ei huuhtelulla) ja laatikko oli niiin pehmeä 100-200km. Sen jälkeen lastutukseen asti nykimistä riitti ja hävisi ohjelmoinnissa. Mistä näistä pääsee perille?!? :think
Minulla on E60 520da 2006 ajettu 124tkm. Auto vaihtaa normaalisti vaihteita mutta välillä tulee hyvin pikainen vaihto isommalle vaihteelle ja tuntuu selvä nykäisy. Ongelma tulee esiin enemmän kun ilman lämpötila nousee yli 4 asteen.
Voiko turbiinin toimintaa vaikuttaa näin paljon öljyn viskositeetti. Paukkupakkasilla ongelmaa ei ollut. sitä ennen ja jälkeen +4 asteessa ongelma tuli.
Korjaus:
Vaihtoehto 1. Kannattaako edetä siten että vaihtaa öljyt huuhtelemalla ja tyhjentää adaptaatio arvot automaatin muistista jollain ko.hommiin erikoistuneelle kormaamolla.
Vaihtoehto 2. Auto ammattimaiselle laatikkopajalle ja turbiini vaihtoon tai mitä ikinä löytävätkin ( hinta hirvittää) ettei tule isompia ongelmia.
Neuvoja kiitos !
ps.
Edellisen autoni 2003 W211 E- mersun 200cdi koneella oli automaatissa samanlaisia ongelmia jotka Harisen lastutuksen jälkeen hävisivät kokolailla. Samaan autoon vaihdettiin öljyt ennen lastutusta( ei huuhtelulla) ja laatikko oli niiin pehmeä 100-200km. Sen jälkeen lastutukseen asti nykimistä riitti ja hävisi ohjelmoinnissa. Mistä näistä pääsee perille?!? :think
Comment