Announcement

Collapse
No announcement yet.

E60 automaatti vaihtaa nykien- apua kiitos

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    E60 automaatti vaihtaa nykien- apua kiitos

    Olen lukenut eri foorumeista tunteja ja tunteja erilaisia ongelmia liittyen Bmw automaattien ongelmiin. Kirjoituksia on niin paljon että sinne hukkuu ajatuksiensa kanssa eikä ratkaisua löydä

    Minulla on E60 520da 2006 ajettu 124tkm. Auto vaihtaa normaalisti vaihteita mutta välillä tulee hyvin pikainen vaihto isommalle vaihteelle ja tuntuu selvä nykäisy. Ongelma tulee esiin enemmän kun ilman lämpötila nousee yli 4 asteen.

    Voiko turbiinin toimintaa vaikuttaa näin paljon öljyn viskositeetti. Paukkupakkasilla ongelmaa ei ollut. sitä ennen ja jälkeen +4 asteessa ongelma tuli.

    Korjaus:
    Vaihtoehto 1. Kannattaako edetä siten että vaihtaa öljyt huuhtelemalla ja tyhjentää adaptaatio arvot automaatin muistista jollain ko.hommiin erikoistuneelle kormaamolla.

    Vaihtoehto 2. Auto ammattimaiselle laatikkopajalle ja turbiini vaihtoon tai mitä ikinä löytävätkin ( hinta hirvittää) ettei tule isompia ongelmia.

    Neuvoja kiitos !

    ps.
    Edellisen autoni 2003 W211 E- mersun 200cdi koneella oli automaatissa samanlaisia ongelmia jotka Harisen lastutuksen jälkeen hävisivät kokolailla. Samaan autoon vaihdettiin öljyt ennen lastutusta( ei huuhtelulla) ja laatikko oli niiin pehmeä 100-200km. Sen jälkeen lastutukseen asti nykimistä riitti ja hävisi ohjelmoinnissa. Mistä näistä pääsee perille?!? :think
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)
  • JarnoE36
    BTCF Member
    • Jun 2009
    • 253
    • Uusimaa

    #2
    Laatikon nollaus- Ei apua

    Resetoin automaatin mitä se sitten tekeekin tänään eli virrat päälle, kaasu pohjaan 30s., kaasu ylös, virrat pois. ja käynnistys ja koeajolle.

    Ensin tuntui että auto vaihtaa pehmeämmin mutta sitten kauppareissutta kotiin ajettaessa pinetä pihatietä kiihdytys 10km/h -> 30km/h ja kunnon nykäisy kun vaihde vaihtui ykköseltä kakkoselle...
    Jarppa

    Toyota GT86
    (330d Sport F31 N57 2014)
    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
    ( 530da E60 M57N2 2006)
    ( 520da E60 2006)
    ( 520 E39x3)
    (E46x2)
    (Z3)

    Comment

    • huppu
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2010
      • 423
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by JarnoE36 View Post
      Resetoin automaatin mitä se sitten tekeekin tänään eli virrat päälle, kaasu pohjaan 30s., kaasu ylös, virrat pois. ja käynnistys ja koeajolle.

      Ensin tuntui että auto vaihtaa pehmeämmin mutta sitten kauppareissutta kotiin ajettaessa pinetä pihatietä kiihdytys 10km/h -> 30km/h ja kunnon nykäisy kun vaihde vaihtui ykköseltä kakkoselle...
      Voipi olla ominaisuus joilleki vanhemmille laatikoille, kuten meidän -05 vm. 120iA:ssa Wetterin teknisen palvelun päällikkö kehui automme laatikon toimintaa paremmaksi kuin uusien Volvojen...enpä siis jaksa ottaa ressiä, että siinä olis jotain häikkää tosiaan vaihdettiin tätä ennen Wetterillä ajoittaisen nykimisen johdosta laatikon öljyt huuhtelemalla sekä nollattiin laatikon asetukset... Tämän jälkeen toimi ilman nykimistä muutaman päivän, mutta pieni nykiminen alkoi taas kun laatikko oppi uuden ajotavan...Tekee vaihdon nykien esim. silloin jos höllää hieman kaasua ja vaihtaa isommalle...pääosin vaihtaa todella pehmeästi.
      BMW E46 318d 10/04

      Comment

      • Heguli 31
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 9990
        • KVLA

        #4
        Uusi softa autoon?

        Comment

        • Kissvesala
          Moderator
          • Jun 2010
          • 3110
          • Liminka

          #5
          Originally posted by Heguli 31 View Post
          Uusi softa autoon?
          Juuri näin.
          Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
          Kissvesala.fi
          Priva tai o443424479

          Comment

          • Jolli
            Bimmer Enthusiast
            • Dec 2006
            • 2556
            • Virolahti

            #6
            Öljyt myös vaihtoon, sieltä todennäköisesti puuttuu jonkin verran tavaraa.
            Jolli Detailing -kulkupelit kiiltäväksi-

            Myös vikakoodien luvut, huollot sekä korjaukset. Kaikki merkit!
            PM tavoittaa, puhelimella ei.

            Comment

            • enins
              Bimmer Fanatic
              • Apr 2009
              • 513
              • Rauma

              #7
              Originally posted by Jolli View Post
              Öljyt myös vaihtoon, sieltä todennäköisesti puuttuu jonkin verran tavaraa.
              Ainakin öljymäärän tarkastus, mutta siinäkin pitää olla asiansa osaava tekijä. Ohjeita kyllä löytyy tältäkin foorumilta.
              Autokalusto: 320d f30

              Comment

              • JarnoE36
                BTCF Member
                • Jun 2009
                • 253
                • Uusimaa

                #8
                Adaptaatioarvojen nollaus, öljytason ja vuotojen rarkadtus

                kiitos kommenteista.

                "nollasin" lauantaina laatikon sillä virrat päälle-30s kaasu pohjassa- virrat pois- käynnistys.

                Ensin teki muutaman hätäisen vaihdon isommalle sunnuntaina ja maanantaina. Tänään tiistaina taas laatikko on vaihtanut kuin ajatus, vaihtoa ei juuri huomaa.

                Nollauksen jälkeen ajettu n.200km sekalaista, kovaa ja hyvin hiljaa- aivan sattumalta. Voisiko laatikko olla oppinut tavoille?:think

                Täytyypä seurailla.

                Ostin auton 13tkm/4kk sitten Espoon laakkoselta. Myyjäkin sanoin että voisivat tutkia ja nollata adaptaatiot ja öljytason, pyysi 100€. Koska auto ei ole rikki (ainakaan vielä) niin on mielestäni kohtuullinen tarjous. Talvella vaihtoivat hehkut ja hehkuyksikön muitta mutkitta kun auto ei startannut alle 6asteen pakkasilla kunnolla.

                Jos noiden toimenpiteiden jälkeen vielä nykii niin että menee hermot- öljyt vaihtoon huuhtelulla. Hinta Autorepairilla 500€, tuon laittaisi ennemmin Hariselle ja optimoisi autoon n.200hp, tuolla tosin kaivaisin verta nenästä
                Last edited by JarnoE36; 11-03-2014, 20:54.
                Jarppa

                Toyota GT86
                (330d Sport F31 N57 2014)
                ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                ( 530da E60 M57N2 2006)
                ( 520da E60 2006)
                ( 520 E39x3)
                (E46x2)
                (Z3)

                Comment

                • Hemi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Apr 2004
                  • 18880
                  • Pirkanmaa

                  #9
                  Originally posted by JarnoE36 View Post
                  kiitos kommenteista.

                  "nollasin" lauantaina laatikon sillä virrat päälle-30s kaasu pohjassa- virrat pois- käynnistys.

                  Ensin teki muutaman hätäisen vaihdon isommalle sunnuntaina ja maanantaina. Tänään tiistaina taas laatikko on vaihtanut kuin ajatus, vaihtoa ei juuri huomaa.

                  Nollauksen jälkeen ajettu n.200km sekalaista, kovaa ja hyvin hiljaa- aivan sattumalta. Voisiko laatikko olla oppinut tavoille?:think

                  Täytyypä seurailla.

                  Ostin auton 13tkm/4kk sitten Espoon laakkoselta. Myyjäkin sanoin että voisivat tutkia ja nollata adaptaatiot ja öljytason, pyysi 100€. Koska auto ei ole rikki (ainakaan vielä) niin on mielestäni kohtuullinen tarjous. Talvella vaihtoivat hehkut ja hehkuyksikön muitta mutkitta kun auto ei startannut alle 6asteen pakkasilla kunnolla.

                  Jos noiden toimenpiteiden jälkeen vielä nykii niin että menee hermot- öljyt vaihtoon huuhtelulla. Hinta Autorepairilla 500€, tuon laittaisi ennemmin Hariselle ja optimoisi autoon n.200hp, tuolla tosin kaivaisin verta nenästä
                  Ennen kuin lähdet mihinkään turhiin öljynvaihtoihin(se ei 100% varmuudella tule pitkässä juoksussa ongelmaa poistamaan), kokeile vielä nollausta niin että heti kun nyt saat kesärenkaat alle, otat yöksi akunkengän kokonaan irti.
                  Sen jälkeen 50km sekalaista ajoa ja katso mitä tapahtui(todennäköisesti ongelma poistuu).

                  Comment

                  • JarnoE36
                    BTCF Member
                    • Jun 2009
                    • 253
                    • Uusimaa

                    #10
                    Vika poissa?

                    Ajoa on nyt tuon "kotinollauksen" jälkeen n.400km ja laatikko ei enää vaihda nytkähtäen. täytyy jäädä seuraamaan. Voihan olla että liian aikaista sanoa mutta..

                    Olen miettinyt että voiko olla niinkin hassulla asialla merkitystä kuin kahdella erityyppisellä kuskilla, auto on nimittäin kahtena päivänä viikossa vaimoni ajossa ja loput omassa.

                    Perustan teoriani siihen että edellisen auton aikana, Mb W211 E200cdi automaatti oli vaimoni ajopäivien jälkeen erittäin sulava. Omassa ajossa "hermostunut" käytös tuli esille..

                    Joku saattaa ajatella että olen hullu mitta nähtäväksi jää, seuraillaan.
                    Jarppa

                    Toyota GT86
                    (330d Sport F31 N57 2014)
                    ( 518d F10 2015 B47 Business Exclusive )
                    (330da E91 N57 LCI 2008 ///M-Sport)
                    ( 530da E60 M57N2 2006)
                    ( 520da E60 2006)
                    ( 520 E39x3)
                    (E46x2)
                    (Z3)

                    Comment

                    Working...
                    X
                    😀
                    🥰
                    🤢
                    😎
                    😡
                    👍
                    👎