No joo... Auto ei oo BMW vaan rapea ranskalainen Renault, mutta bensalla sekin käy ja likimain samat lainlaisuudet senkin käymiseen liittyy.
Auto on -07 clio 1.2 turbo koneella.
Ongelma on seuraavanlainen tai voi olla että on kaksi eri ongelmaa.
1. Auto lähtee aina käymään kylmä erittäin hyvin, käy n 3-5 ja sammuu kuin seinään, minusta niin kuin polttoaine loppuis. n. 10 perättäisen n. 5 sekuntia kestäneen käyntijakson jälkeen jää käymään ontuvaa tyhjäkäynti pidemmäksikin aikaa.
2. Moottori ei tuon käyntiin lähdön jälkeen meinaa millään muotoo kestää kierroksia. Ainakaan jos moottorin tarttis tehdä muutakin kuin pyörittää itteensä. Lämmittyään autolla pystyy ajamaan pintakaasulla ihan ok. Kiertää jopa pikkuhiljaa koko alueen röpöttämättä. Jos kaasupolkimen painaa kerrasta pohjaan niin moottori röpöttää pahasti, lakkaa vallan ottamasta kierroksia.
Näillä oireilla kyseinen patonkia ei sytytä moottorin vikavaloo. Näin ollen ei tallennu vikakoodejakaan.
Moottorinohjaus on käsittääkseni MAP-anturi pohjainen. Mitään ilmamassamittaria en oo löytäny.
Auto on -07 clio 1.2 turbo koneella.
Ongelma on seuraavanlainen tai voi olla että on kaksi eri ongelmaa.
1. Auto lähtee aina käymään kylmä erittäin hyvin, käy n 3-5 ja sammuu kuin seinään, minusta niin kuin polttoaine loppuis. n. 10 perättäisen n. 5 sekuntia kestäneen käyntijakson jälkeen jää käymään ontuvaa tyhjäkäynti pidemmäksikin aikaa.
2. Moottori ei tuon käyntiin lähdön jälkeen meinaa millään muotoo kestää kierroksia. Ainakaan jos moottorin tarttis tehdä muutakin kuin pyörittää itteensä. Lämmittyään autolla pystyy ajamaan pintakaasulla ihan ok. Kiertää jopa pikkuhiljaa koko alueen röpöttämättä. Jos kaasupolkimen painaa kerrasta pohjaan niin moottori röpöttää pahasti, lakkaa vallan ottamasta kierroksia.
Näillä oireilla kyseinen patonkia ei sytytä moottorin vikavaloo. Näin ollen ei tallennu vikakoodejakaan.
Moottorinohjaus on käsittääkseni MAP-anturi pohjainen. Mitään ilmamassamittaria en oo löytäny.
Comment