Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ehdotuksia kaivataan, missä vika?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • kye
    Bimmer Fanatic
    • Nov 2008
    • 320
    • Forssa

    Ehdotuksia kaivataan, missä vika?

    No joo... Auto ei oo BMW vaan rapea ranskalainen Renault, mutta bensalla sekin käy ja likimain samat lainlaisuudet senkin käymiseen liittyy.

    Auto on -07 clio 1.2 turbo koneella.
    Ongelma on seuraavanlainen tai voi olla että on kaksi eri ongelmaa.

    1. Auto lähtee aina käymään kylmä erittäin hyvin, käy n 3-5 ja sammuu kuin seinään, minusta niin kuin polttoaine loppuis. n. 10 perättäisen n. 5 sekuntia kestäneen käyntijakson jälkeen jää käymään ontuvaa tyhjäkäynti pidemmäksikin aikaa.

    2. Moottori ei tuon käyntiin lähdön jälkeen meinaa millään muotoo kestää kierroksia. Ainakaan jos moottorin tarttis tehdä muutakin kuin pyörittää itteensä. Lämmittyään autolla pystyy ajamaan pintakaasulla ihan ok. Kiertää jopa pikkuhiljaa koko alueen röpöttämättä. Jos kaasupolkimen painaa kerrasta pohjaan niin moottori röpöttää pahasti, lakkaa vallan ottamasta kierroksia.

    Näillä oireilla kyseinen patonkia ei sytytä moottorin vikavaloo. Näin ollen ei tallennu vikakoodejakaan.
    Moottorinohjaus on käsittääkseni MAP-anturi pohjainen. Mitään ilmamassamittaria en oo löytäny.
    - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
    - N42/46 jakopäät
    - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

    tied. 0407247465
  • jarin
    Bimmer Rookie
    • Feb 2010
    • 27
    • turku

    #2
    Mittaa bensanpaine. Tuo nyt tulisi ekaksi mieleen.

    Comment

    • kye
      Bimmer Fanatic
      • Nov 2008
      • 320
      • Forssa

      #3
      niin sitä miettinyt itsekin, ei vaan ollut näin vkl sopivia liittimiä ko. hommaan.
      3.5bar pitäis olla tuon paine ehjänä. Minkään moista paineensäädintä en kikottimesta löytänyt moottoritilasta.
      Pumppu on tankissa. Onkohan tuo paineensäätökin sitten siinä tankissa olevassa pumppuyksikössä? Yhdellä putkella kuitenkin tulee tankista imusarjan jakotukille tai siis ei ole paluuputkea.
      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
      - N42/46 jakopäät
      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

      tied. 0407247465

      Comment

      • jarin
        Bimmer Rookie
        • Feb 2010
        • 27
        • turku

        #4
        Tankissa/ pumpussa paineensäädin, jos ei paluulinjaa ole.
        Paineen mittaus valaisisi paljon, oireet on sen kaltaiset, että soppa loppuu.

        Comment

        • ihi
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2003
          • 243
          • Kota

          #5
          Lämpöanturi olisi syytä tarkistaa.

          Comment

          • kye
            Bimmer Fanatic
            • Nov 2008
            • 320
            • Forssa

            #6
            Autossa on polttoainelinja(t) semmosta mustaa muoviputkee ja sit on pikaliittimillä. Onkohan semmosia pikaliittimenkaroja jostain saatavana, jotta vois rakentaa painemittarihaaran jakotukin ja tankilta tulevan syöttöputken väliin.
            - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
            - N42/46 jakopäät
            - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

            tied. 0407247465

            Comment

            • Slazha
              BTCF Member
              • Nov 2004
              • 2284
              • Joensuu/Syvyys

              #7
              Originally posted by kye View Post
              Autossa on polttoainelinja(t) semmosta mustaa muoviputkee ja sit on pikaliittimillä. Onkohan semmosia pikaliittimenkaroja jostain saatavana, jotta vois rakentaa painemittarihaaran jakotukin ja tankilta tulevan syöttöputken väliin.
              On saatavilla. Mutta ei varmaan erikseen vaan ostettava pa-mittari sarja.
              Esim:http://www.biltema.fi/fi/Autoilu---M...ittari-191322/
              Last edited by Slazha; 16-03-2014, 21:24.
              Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
              E36 318is class II, e30 turpo

              Comment

              • kye
                Bimmer Fanatic
                • Nov 2008
                • 320
                • Forssa

                #8
                No mitä mun testerillä pystyy livedataa lukeen niin kaikki lämpötila anturien arvot vaikuttais ihan ok:lta. Ja tähän ko kapistukseen ei oo ainakaan autodatassa mitään antureiden mittaustietoja saatuvilla.
                - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                - N42/46 jakopäät
                - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                tied. 0407247465

                Comment

                • kye
                  Bimmer Fanatic
                  • Nov 2008
                  • 320
                  • Forssa

                  #9
                  Tosi tyhmä kysymys tähän väliin. Miksei tuu vikakoodia lambdan kautta laihalla käymisestä jos bensa loppuu?
                  - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                  - N42/46 jakopäät
                  - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                  tied. 0407247465

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5257
                    • Pirkkala

                    #10
                    Eräässä ranskattaressa huonon käynnin aiheutti nimenomaan rikkinäinen map. Lisäksi kaasasuläpän asentotunnistin oli sökö.
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • kye
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 320
                      • Forssa

                      #11
                      tää näyttää autocomin livedatasta kuiteskin siltä että kaasuläppä toimis. Vaikkakin taas se että kun painaa kaasupolkimen täysin pohjaan/kaasuläpän pitäis aueta täysin, vois taas puoltaa sitä että läppäyksikössä olis jotain vikaa.
                      Tota mappi-arvoo täytyy vielä seurata, kuinka se käyttäytyy.
                      - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                      - N42/46 jakopäät
                      - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                      tied. 0407247465

                      Comment

                      • kye
                        Bimmer Fanatic
                        • Nov 2008
                        • 320
                        • Forssa

                        #12
                        Toinen kahdesta map-anturista oli rikki.
                        - N62xxx moottoreiden venttiilivarsitiiviste korjaukset ja lisäilmajärjestelmän nuohoukset,
                        - N42/46 jakopäät
                        - N47 jakoketjuvikojen korjaukset

                        tied. 0407247465

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎