Announcement

Collapse
No announcement yet.

E46 330i -01 automaattilaatikkovika.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • roadrunner
    BTCF Member
    • Nov 2003
    • 155
    • Rovaniemi

    E46 330i -01 automaattilaatikkovika.

    Laatikko oireili jo viimekesänä menemällä välillä vikatilaan, vika katosi auton uudelleen käynnistyksellä.

    Keväällä vaihdoin öljyt, josko vika katoaisi.
    Toimi n.1000km ilman ongelmia, kunnes alkoi taas menemään vikatilaan saunnaisissa tilanteissa, mutta pääasiassa kaupunkipyöritykses jossa paljon liikkeelle lähtöjä.
    Joskus myös pohjan kolahtaessa johonkin korokkeeseen, mutta laatikko ei suoraan ole ottanut tiehen.

    Nyt eilen laatikko meni taas vikaan, mutta ei palautunut enään uudelleenkäynnistyksellä.
    Tarkoitus katsoa koodit, mutta onko jollain ollut vastaavia ongelmia tai sattumalta tietoa asiasta.

    Tässä siis zf:n laatikko.

    Ps. Osaan itsekkin pohtia mahdollisia vaihtoehtoja missä "ehkä" voisi olla syytä, joten toivoisin, että vain faktat pöytään jos joku tietää.
    E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
    E61 530xd m-sport edition titansilber -09

    E91 320d -06
    E46cab 330i m-sport titansilver -01
    E39touring tds -97
    E91 320d m-sport lemansblue -06
    E39 m5 avusblue -99
    E39 tds m5replica -97
    E36 320i -92
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 9988
    • KVLA

    #2
    Kerro nyt arpomisen helpottamiseksi,että miten se laatikko "oireili" ennen vikatilaan menoa?Siitä et maininnut mitään.Ja mitä sillä autolla on ajettu?Vaihdoitko öljy huuhtelemalla,vai ainoastaan pelkästään laatikon tyhjentämällä?Onhan öljymäärä ollut riittävä ennen öljynvaihtoa sekä tälläkin hetkellä?
    Last edited by Heguli 31; 24-05-2014, 14:38.

    Comment

    • roadrunner
      BTCF Member
      • Nov 2003
      • 155
      • Rovaniemi

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Kerro nyt arpomisen helpottamiseksi,että miten se laatikko "oireili" ennen vikatilaan menoa?Siitä et maininnut mitään.Ja mitä sillä autolla on ajettu?Vaihdoitko öljy huuhtelemalla,vai ainoastaan pelkästään laatikon tyhjentämällä?Onhan öljymäärä ollut riittävä ennen öljynvaihtoa sekä tälläkin hetkellä?
      Joo vähä kyllä annoin huonosti tietoa. eli laatikko toimii ihan normaalisti ja yhtäkkiä valo vain syttyy. Kaupunkiajossa vian huomaakin monesti vasta kun seuraavankerran lähtee liikkeelle, jolloin laatikko "luistaa" vikatilassa ollessaan.
      Autolla on ajettu 308tkm
      Loota oli irti kun vaihdoin kampuran ja loodan stefat, lauhdittimen tyhjäsin paineilmalla puhaltamalla ja turbiinista tuli mitä tuli kääntelemällä pois. Vaihdoin samalla myös suodattimen vaihdelaatikkoon.
      En havainnut tutkia tuliko turbiinista rautamoskaa mutta en ainakaa kiinnittänyt asiaan huomiota, laatikon magneeteissa oli jonkuverran, mutta ei niissäkään paljoa.

      Öljyä tuli pois muistaakseni n.7-8l ja uutta meni litraa vaille öljytilavuus, eli olikahan 8L

      Täyttäessä pinta tarkastettiin auton käydessä lämpöisenä ja ajettiin vaihteet läpi. Loota tuntui käteen lämpöiseltä, eli n.40-50astetta.

      Itseasiassa öljyt vaihdettiin samalla lailla kahteen kertaan koska myivät ensi varaosaliikkeestä väärät öljyt. Autolla ei ajettu väärillä öljyillä.
      E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
      E61 530xd m-sport edition titansilber -09

      E91 320d -06
      E46cab 330i m-sport titansilver -01
      E39touring tds -97
      E91 320d m-sport lemansblue -06
      E39 m5 avusblue -99
      E39 tds m5replica -97
      E36 320i -92

      Comment

      • atte.o
        Bimmer Fanatic
        • Jun 2009
        • 894
        • haukipudas

        #4
        Onko sähköpistoke lootassa paikoillaan.Eihän ole öljyä valunut sisälle pistokkeeseen?
        E61 M-sport

        Comment

        • Slazha
          BTCF Member
          • Nov 2004
          • 2284
          • Joensuu/Syvyys

          #5
          Originally posted by roadrunner View Post
          jolloin laatikko "luistaa" vikatilassa ollessaan.
          Laatikko ei luista vikatilassakaan, mitä tarkoitat tällä luistamisella?
          Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
          E36 318is class II, e30 turpo

          Comment

          • roadrunner
            BTCF Member
            • Nov 2003
            • 155
            • Rovaniemi

            #6
            Originally posted by atte.o View Post
            Onko sähköpistoke lootassa paikoillaan.Eihän ole öljyä valunut sisälle pistokkeeseen?
            En ole päässyt nyt tarkastamaan, mutta ainakin kiinni laitteassa "naksahti" liittimen lukitus paikalleen.
            Jos tänään näkis ne koodit, niin olis viisaampi.
            E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
            E61 530xd m-sport edition titansilber -09

            E91 320d -06
            E46cab 330i m-sport titansilver -01
            E39touring tds -97
            E91 320d m-sport lemansblue -06
            E39 m5 avusblue -99
            E39 tds m5replica -97
            E36 320i -92

            Comment

            • roadrunner
              BTCF Member
              • Nov 2003
              • 155
              • Rovaniemi

              #7
              Originally posted by Slazha View Post
              Laatikko ei luista vikatilassakaan, mitä tarkoitat tällä luistamisella?
              Eli liikkeelle lähtiessä ja kaasua painaessa auto lähtee paljon hitaammin liikkeella vaikka kierroksia enemmän. Ja ylämäessä/kuormalla liikkeellelähtö todella vaivalloista.
              Nämä siis ainoastaan kun vikatila päällä.!

              Pudottaako kenties paineita ollessaan "vikatilassa"
              E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
              E61 530xd m-sport edition titansilber -09

              E91 320d -06
              E46cab 330i m-sport titansilver -01
              E39touring tds -97
              E91 320d m-sport lemansblue -06
              E39 m5 avusblue -99
              E39 tds m5replica -97
              E36 320i -92

              Comment

              • Bmw Master
                Bimmer Enthusiast
                • Jan 2004
                • 13155
                • Kokomo

                #8
                Originally posted by roadrunner View Post
                Eli liikkeelle lähtiessä ja kaasua painaessa auto lähtee paljon hitaammin liikkeella vaikka kierroksia enemmän. Ja ylämäessä/kuormalla liikkeellelähtö todella vaivalloista.
                Nämä siis ainoastaan kun vikatila päällä.!

                Pudottaako kenties paineita ollessaan "vikatilassa"
                Pitää isompaa vaihdetta ja turbiini luistaa.

                Comment

                • roadrunner
                  BTCF Member
                  • Nov 2003
                  • 155
                  • Rovaniemi

                  #9
                  Originally posted by Bmw Master View Post
                  Pitää isompaa vaihdetta ja turbiini luistaa.
                  Ok. Tuo kyllä sopis oireisiin. Kovalla kuormalla piti myös ihme jurinaa kun oikein liikkeellelähtö ahdisti, mut tais tulla turbiinin luistamisesta se ääni.
                  E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                  E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                  E91 320d -06
                  E46cab 330i m-sport titansilver -01
                  E39touring tds -97
                  E91 320d m-sport lemansblue -06
                  E39 m5 avusblue -99
                  E39 tds m5replica -97
                  E36 320i -92

                  Comment

                  • roadrunner
                    BTCF Member
                    • Nov 2003
                    • 155
                    • Rovaniemi

                    #10
                    oli kaikenmoisia vikakoodeja mutta nämä tuli nollauksen jälkeen uusista, ei siis tullut heti, vaan noin. 10-20km ehti ajaa ennenku tuli.
                    livedatassa näytti öljynlämmöksi 120astetta, onko olovana turhan korkea.?

                    49 sympton gear check

                    error frequency :1
                    log. counter :63

                    km:308280.00 km
                    gear being changed 0.00 0/1
                    putting in gear 0.00 0/1
                    last gear change: changing up 2 ->3 35.00 0-n
                    gearbox oil temp. 100.00 degrees C
                    output speed 640.00 rpm

                    plausibility
                    replacement function active
                    error present

                    48 torgue converter clutc - too much slip

                    error frequency :1
                    log.counter: 63

                    km. 308290km
                    gear: implausible 0.00 0-n
                    gearbox oil temp. 108.00 degrees C
                    tcc regulated 1.00 0-n

                    plausibility
                    replacement function active
                    error present



                    53 gear check 3
                    error frequency: 1
                    log. counter: 63

                    km:308290.00 km
                    throttle-valve angle 7.45%
                    mean value - rear wheels 176.00 rpm
                    output speed 608.00

                    plausibility
                    replacement function active
                    error present
                    E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                    E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                    E91 320d -06
                    E46cab 330i m-sport titansilver -01
                    E39touring tds -97
                    E91 320d m-sport lemansblue -06
                    E39 m5 avusblue -99
                    E39 tds m5replica -97
                    E36 320i -92

                    Comment

                    • Juhis
                      BTCF Honorary Member
                      • Jul 2002
                      • 19175
                      • -

                      #11
                      Olisko sulla kulunut turbiini vaan loppuun. Siihen tuo 48 torque converter clutch - too much slip viittaa. Ei ole harvinaista, että jopa noin 200 tkm ajetuissa 330i malleissa on ollut turbiini vaihtokunnossa. Nuo gear checkit voi liittyä venttiilikoneiston jumitteluun.
                      All good things come to those who wait.

                      Käy katsomassa -> Lowrider.fi Facebook group

                      Sound Factory Bar & Nightclub

                      Autojen tuonti Saksasta yli 20 vuoden kokemuksella sekä paljon muuta. -> Blauweiss Import. Myös Cerwin-Vega! tuotteet ja DJ-palvelut edullisesti kauttani.

                      Comment

                      • roadrunner
                        BTCF Member
                        • Nov 2003
                        • 155
                        • Rovaniemi

                        #12
                        Kunnostettu turbiini jo löyty briteistä, mut vikaa ei nyt taas ole ilmennyt kertaakaan...
                        Täytyy nyt koittaa ajaa vika pihalle, että sais selväksi mistä koittaa korjata.
                        E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                        E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                        E91 320d -06
                        E46cab 330i m-sport titansilver -01
                        E39touring tds -97
                        E91 320d m-sport lemansblue -06
                        E39 m5 avusblue -99
                        E39 tds m5replica -97
                        E36 320i -92

                        Comment

                        • roadrunner
                          BTCF Member
                          • Nov 2003
                          • 155
                          • Rovaniemi

                          #13
                          No nythän se sitte tais antautua sopivasti partyjen alla. Ja huomenna pitäs ajella rollosta eteläpohjanmaalle.

                          Heittelee kokoajan vikatilaan, ja luistamisen huomaa ajaessa. Että kyllä se turbiini tais ny tulla tiensä päähän. Manuaalipuolella toimii vähä paremmin ettei mee vikatilaan, mutta etenkin kakkoselle vaihtaes parikertaa "keräsi" kieeroksia ja sitte nappas suoraa kolmosen.

                          Täältä rollasta kunnostettu turbiini n.350€ mutta tosiaan yritän huomenna eepeelle viä päästä, niin jos tiedättä sieltä liikkeitä jotka myy, niin laittakaapa linkkiä.

                          Partyille saaki mennä varmaan vittu polkupyörällä, ku täs välis pitäs belgiaan, niin eipä ehdi ees oikein asiaan perehtyä.
                          E36 323i turbo coupe m-sport avusblue -97
                          E61 530xd m-sport edition titansilber -09

                          E91 320d -06
                          E46cab 330i m-sport titansilver -01
                          E39touring tds -97
                          E91 320d m-sport lemansblue -06
                          E39 m5 avusblue -99
                          E39 tds m5replica -97
                          E36 320i -92

                          Comment

                          • ihi
                            Bimmer Fanatic
                            • Oct 2003
                            • 243
                            • Kota

                            #14
                            Originally posted by roadrunner View Post
                            etenkin kakkoselle vaihtaes parikertaa "keräsi" kieeroksia ja sitte nappas suoraa kolmosen.
                            Eipä välttämättä taida tuon perusteella enää pelkällä turbiinilla selvitä. Venttiilipöydässä jotain jumeja tai tukoksia myös ja seurauksena varmaan pakka tai pari luistanut vaihtokuntoon.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎