Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50B25 Moottorinohjaus

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tomqqa
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 60
    • Suomi

    #16
    Originally posted by mazajns View Post
    Helppo hommahan tuo 300hp on.

    Tieto taitosi on sen verran korkealla että turhaa tätä listaa on sulle laittaa.

    Vapaavirtaus suodatin tietenkin. Simota sieni +20hp bmc llä irtoaa jo 25 hp
    Simons takavaimennin +30hp
    Katalysaattorin poisto +20hp
    imunokka pakonokaksi +50hp
    säädettävä bensapaineen säädin biltema
    peltipakosarja +50hp

    Ecua ei tarvitse vaihtaa. Saat säädettyä bensapaineella tarpeeksi.

    Näillä menee vakio 2.5 nenkin jo yli 300hp:n, 3 litraisen kanssa lähtisin tavoittelemaan suoraan 400hp takapyörä tehoa. Kannattaa samalla uusia kytkin esim 3 levyinen tilton pitää juuri ja juuri tarpeeksi. Vaihdelaatikon käyttöikä noilla teholla alkaa olla lyhyt mutta ensimmäisen jälkeen suosittelen esim tremec



    Vähän hakusessa noi sun tehot tosta mut kuiteskin kaks imunokkaa on ja peltisarja 2,5 x2 putket tukee taakse asti . Katteja ei ole. Vapari tulossa kansi saatiin tänään kiinni viilaukset ja ruuvaukset tuottu tulosta . Ja sit taas talliin
    https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

    BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

    -Toni Kärkkäinen

    Comment

    • Tomqqa
      Bimmer Rookie
      • Feb 2011
      • 60
      • Suomi

      #17
      Originally posted by turbobliz View Post
      mazajns, unohdit ram-air snorkkelin, mikä voi tehdä mummon vanhasta mehukannusta, sukkahousuista ja lasikuitukitistä. +100hp isoilla nopeuksilla


      Joo mullahan menee pakoputki suoraan essolle pöytään missä tunnut säkin vinkkiä corollaas kaivavan mut hei ota suodatin pois ja öljyt niin kevenee kummasti huhujem mukaan sais vielä 76hp lisää kum vähemmän rattailla ja männillä vastusta pyöriä.
      https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

      BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

      -Toni Kärkkäinen

      Comment

      • Jesuh
        BTCF Member
        • May 2010
        • 497
        • Kouvola

        #18
        No ensinnäki noilla nokilla päästä lähellekkää 300 kaakkia itellä on 270 10,5 nostolla nokat tulossa omaa stroker M50 ja ei niilläkään kuuhu mennä ja ite hommasin Ms3 meinasin kyllä varmaan hommata tuon Maxxecun siitä on kuullu vaan hyvää ja muutenki ahtosuunitelmat menos
        E46 330CI CSL Supercharger Clubsport
        F10 M5 Individual
        Emännän E61 LCI 535D💪

        Comment

        • ^Tonix^
          BTCF Member
          • Sep 2005
          • 641
          • Vaasa

          #19
          Originally posted by Tomqqa View Post
          Koneena on 3litranen m50b25 ollut orkkiksena . Budjetti on noin 2-4tonnia et en tiedä millä satasilla ootte kiinasta osanne tilannut
          Originally posted by Tomqqa View Post
          Moottorinohjaus itsessään saa maksaa noin 500e NOIN ! Käytetty kelpaa hyvin. Uus megakin himottelis mut kuulemma huonot säätö mahdollisuudet
          Ota nyt huomioon että s52b32us on 3.2 litrainen M50 moottori jo tehtaalta. Siinäkin taisi olla 260asteiset nokat jo vakiona? ja ilmoitettu teho 240hv.
          Mutta jos sinä teet 3 litraisen 2 imunokalla (240asteiset) niin onhan siinä varmasti yli 300hv... Vai mitä luulet?
          e30 325 M-Tech2 2d M50 turbo
          E30 318is
          E36 M3 Coupe

          Comment

          • jannmann
            Bimmer Enthusiast
            • Feb 2003
            • 5856
            • Joccis City

            #20
            Originally posted by Tomqqa View Post
            Vähän hakusessa noi sun tehot tosta mut kuiteskin kaks imunokkaa on ja peltisarja 2,5 x2 putket tukee taakse asti . Katteja ei ole. Vapari tulossa kansi saatiin tänään kiinni viilaukset ja ruuvaukset tuottu tulosta . Ja sit taas talliin
            300hv tehoilla sun pitää tuottaa huipputeho luokkaa 7500rpm kierroksilla.
            Noi stanut imunokat tuottaa maksimin siinä 6000rpm kohdalla. Vaikka jeesus ajoittais niitä.
            Mitäs kansi virtas ennen ja jälkeen viilauksen? Vaikka 12mm nostolla?
            Aprilia RSV4

            Comment

            • Tomqqa
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 60
              • Suomi

              #21
              Originally posted by ^Tonix^ View Post
              Ota nyt huomioon että s52b32us on 3.2 litrainen M50 moottori jo tehtaalta. Siinäkin taisi olla 260asteiset nokat jo vakiona? ja ilmoitettu teho 240hv.
              Mutta jos sinä teet 3 litraisen 2 imunokalla (240asteiset) niin onhan siinä varmasti yli 300hv... Vai mitä luulet?
              En ole sanonut että voimaa on 300 jo nyt vaan tavoite tämä tehdään pikkuhiljaa persdynolla ensin sittenkun alkaa tuntuu hyvältä vie penkkiin tällä hetkellä varmasti 230 . 2 imunokkaa peltisarja, kunnon chippi, sport suodatin, vähän paksumpi kannen tiiviste, kanteen milli koskettu, bensapaineen säädin.
              https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

              BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

              -Toni Kärkkäinen

              Comment

              • [Snowboarder]
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2008
                • 2185
                • Karstula

                #22
                Originally posted by Tomqqa View Post
                En ole sanonut että voimaa on 300 jo nyt vaan tavoite tämä tehdään pikkuhiljaa persdynolla ensin sittenkun alkaa tuntuu hyvältä vie penkkiin tällä hetkellä varmasti 230 . 2 imunokkaa peltisarja, kunnon chippi, sport suodatin, vähän paksumpi kannen tiiviste, kanteen milli koskettu, bensapaineen säädin.
                Mitähän mahdat hakea paksummalla kannentiivisteellä?Koska eiköhän kannattais mieluummin saada puristuksia korkeammaksi kuin laskea niitäJa käyppäs nyt lähtötilanteessa penkittämässä (saatat tuloksesta jopa yllättyä) ja sitten viritysten jälkeen
                Joensuu Connection - Normaalisti rajoitinta vasten
                Köyhä Connection - Rahasta tiukkaa kerho

                Comment

                • Jesuh
                  BTCF Member
                  • May 2010
                  • 497
                  • Kouvola

                  #23
                  varmaan kannattaa hommata M3 läppärungot yms sillo tarviit jo säädettävän moottorin ohjauksen
                  E46 330CI CSL Supercharger Clubsport
                  F10 M5 Individual
                  Emännän E61 LCI 535D💪

                  Comment

                  • Tomqqa
                    Bimmer Rookie
                    • Feb 2011
                    • 60
                    • Suomi

                    #24
                    Originally posted by [Snowboarder] View Post
                    Mitähän mahdat hakea paksummalla kannentiivisteellä?Koska eiköhän kannattais mieluummin saada puristuksia korkeammaksi kuin laskea niitäJa käyppäs nyt lähtötilanteessa penkittämässä (saatat tuloksesta jopa yllättyä) ja sitten viritysten jälkeen
                    Nimenomaan lasken niitä ja mahdollistan turbon toiminnan siksi etsin kunnon moottorinohjaustakin mutta ensin se täytyy saada vapari 300 rikki.
                    https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                    BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                    -Toni Kärkkäinen

                    Comment

                    • jannmann
                      Bimmer Enthusiast
                      • Feb 2003
                      • 5856
                      • Joccis City

                      #25
                      Originally posted by Tomqqa View Post
                      Nimenomaan lasken niitä ja mahdollistan turbon toiminnan siksi etsin kunnon moottorinohjaustakin mutta ensin se täytyy saada vapari 300 rikki.
                      Lasketko purkkaria jo vaparissa vai vasta kun olet saanut sen 300hv rikki?
                      Aprilia RSV4

                      Comment

                      • mazajns
                        Bimmer Fanatic
                        • Jun 2007
                        • 511
                        • Joensuu

                        #26
                        Tomqqa suosittelen lukemaan vähän muiden juttuja noista virityksistä. Esim tämä m30b34 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread....115909&page=22. Se että pääset 100hp litra vaatii vähän muutakin kuin sport suodattimia ja tuninki pakosarjoja.

                        Minulla on spoileri- lehden jutut on nyt vähän liikaa kolahtanut nuppiin. Vaikkakin niissäkin on nykyään ihan hyviä juttuja viritykseen liittyen. Tuosta minunkin viestistä jos ottaa vittuilun pois niin siitä ei paljon jää

                        Yhden "onnistuneen" m50b25 moottorin virityksen penkittäneenä. Oikeilla virinokilla, venttiilinjousi sarjalla, läppärungoilla, Säädettävällä moottorinohjauksella saatiin n.250 hp irti. Alakierrosten kärsiessä silloin . Tuostakin kun lasket, nokat n.1500e?, venajouset 700? läppärungot 500e? ruisku 500e. Nopeasti on sun 4000e mennyt eikä moottorista irtoa silti edes sitä 240heppaa.
                        Last edited by mazajns; 13-06-2014, 00:11. Reason: Korjausta: on thyyningi lehdissä jotain faktaakin

                        Comment

                        • 525TurboIC
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2005
                          • 663
                          • Pomarkku

                          #27
                          Kai se turbon laittaminen onnistuu nykypäivänä ilman puristusten laskemistakin.

                          Comment

                          • Make H.
                            BTCF Member
                            • Jul 2006
                            • 1278
                            • Kokkola

                            #28
                            Originally posted by 525TurboIC View Post
                            Kai se turbon laittaminen onnistuu nykypäivänä ilman puristusten laskemistakin.
                            Onnistuuhan se...

                            Comment

                            • Tomqqa
                              Bimmer Rookie
                              • Feb 2011
                              • 60
                              • Suomi

                              #29
                              Originally posted by jannmann View Post
                              Lasketko purkkaria jo vaparissa vai vasta kun olet saanut sen 300hv rikki?

                              Vasta sen jälkeen. Ton homman pointti on että autosta saadaan helpolla ja suht halvallakin tehoja niin että ne kestää ja ei tehdä essonbaarin ohjeilla ja hong kong tavaroilla paskaa joka kestää viikon ja sit taas itketää foorumilla miks näin kävi.. NO VITTU KUN OSTAT PASKAA! Eli ekana vaparina 300 tavote sit aletaan taputtelee ropellia/remmiä kiinni projekti etenee motivaation ja sekavuustilan mukaan
                              https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                              BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                              -Toni Kärkkäinen

                              Comment

                              • Tomqqa
                                Bimmer Rookie
                                • Feb 2011
                                • 60
                                • Suomi

                                #30
                                Originally posted by mazajns View Post
                                Tomqqa suosittelen lukemaan vähän muiden juttuja noista virityksistä. Esim tämä m30b34 projekti http://www.btcf.fi/forum/showthread....115909&page=22. Se että pääset 100hp litra vaatii vähän muutakin kuin sport suodattimia ja tuninki pakosarjoja.

                                Minulla on spoileri- lehden jutut on nyt vähän liikaa kolahtanut nuppiin. Vaikkakin niissäkin on nykyään ihan hyviä juttuja viritykseen liittyen. Tuosta minunkin viestistä jos ottaa vittuilun pois niin siitä ei paljon jää

                                Yhden "onnistuneen" m50b25 moottorin virityksen penkittäneenä. Oikeilla virinokilla, venttiilinjousi sarjalla, läppärungoilla, Säädettävällä moottorinohjauksella saatiin n.250 hp irti. Alakierrosten kärsiessä silloin . Tuostakin kun lasket, nokat n.1500e?, venajouset 700? läppärungot 500e? ruisku 500e. Nopeasti on sun 4000e mennyt eikä moottorista irtoa silti edes sitä 240heppaa.
                                Aika päin vittua olette autom suoraan sanottuna rakentanut kun 328 36 saa pelkällä imusarjalla chipillä ja peltisatsilla 230noin siitä löytyy täältä penkki laput ennen ja jälkeen. Mulla on osia aivan saatanasti noihin motteihin ja koreihin pihalla. Aivan kaikkea ei tarvitse ostaa uutena mistään tuning.fi tai lasikuitu.com meillä on tilat tehdä itse hyvin paljon
                                https://www.facebook.com/pages/TM-Tu..._type=bookmark

                                BMW Huoltovalojen nollausta lahdessa sekä vikakoodin lukua !

                                -Toni Kärkkäinen

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎