Announcement

Collapse
No announcement yet.

bmw e34 525 tds +300 hv +500nm pyöriltä

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mallu20
    Bimmer Rookie
    • Sep 2011
    • 41
    • janakkala

    bmw e34 525 tds +300 hv +500nm pyöriltä

    elikkä nyt olisi tarkoitus kokeilla että onko tosta tds mitenkään mahdollista saada yli 300 hv tolla sähköpumpulla johon on tulossa 13mm nestepää ja tietysti säädättäminen. Elikkä koneeseen on tulossa holset hx 40 puhallin mutta nyt vaan jahkailen että kummalla pakopesällä tilaan joko 16 taikka 18. Itse olen kotenkin olen itse mieltynyt tohon 18 pakopesään ja koneeseen tulee niin iso välijäähdytin joka mahtuu siististi. Putkisto tulee olemaan 3`` loppuun asti ja downpipe teen 3.5`` putkesta ja tottakai tulee myös pakollinen evry modi. Paineet olisi tarkoitus pitää siinä 1.7-2.0 bar tasossa ja myös samalla on tarkoitus lisätä kannen taka osaan sähköinen vesipumppu pitämään veden varmasti kierrossa koko ajan. Mut mitenkäs noi tds automaattilootat on kestänyt kun on ruvettu ottamaan tehoa irti.
  • eiskalt
    Bimmer Fanatic
    • May 2012
    • 836
    • Hyvinkää

    #2
    Hullun hommaa, mutta niinhän se pitääkin.

    Comment

    • tdspenari
      Bimmer Rookie
      • Feb 2014
      • 70
      • lapinlääni

      #3
      Ite oon miettiny kans tuota vaihelaatikon kestävyyttä, että millä sen sais kestämään.
      Onko sulla zf 5hp18 se laatikko?
      E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
      Ex e39 530da -fl
      Ex e36 325tdsa

      Comment

      • mallu20
        Bimmer Rookie
        • Sep 2011
        • 41
        • janakkala

        #4
        Juu on. Mietin tossa että pystyisiköhän toi siekkinen vahvistamaan tota laatikko kun se on ainakin tehnyt noita st mersujen laatikoita

        Comment

        • tdspenari
          Bimmer Rookie
          • Feb 2014
          • 70
          • lapinlääni

          #5
          Sieltähän sitä vois tiedustella että niillä onnistuis se vahvistaminen.
          Eikös se vakiona kestä sen 310 nyyttonnia vääntöä? Ja tuo vääntöhän täyttyy jo pelkällä lastulla
          Last edited by tdspenari; 13-06-2014, 22:42.
          E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
          Ex e39 530da -fl
          Ex e36 325tdsa

          Comment

          • Urpo_rotta
            BTCF Member
            • May 2012
            • 5258
            • Pirkkala

            #6
            Ei manuaali olis mitään?

            Tuo tehohan tulee ulos mut kestääkö tuo kattila? Reilu pakopesä sais olla ettei nouse paineet\lämmöt siellä puolella, josta sit seuraa se kannen halkeaminen? Ei oo itellä paljo kokemusta noista mut jotenki tuntus vaan.
            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
            E34 525i -90 twinturbo 427/519

            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
            Kysy jos tarvetta

            Comment

            • mallu20
              Bimmer Rookie
              • Sep 2011
              • 41
              • janakkala

              #7
              Se olisi yks vaihtoehto kyllä. Mut ei nyt viitsi ruveta muuttamaan automaatista manuaaliksi. Ja kai se pata kestää jos nyt ei aja kilometri tolkulla lappu lattiassa. Juu siksi tilasinki holsetin nyt 18`` pakopesällä

              Comment

              • tdspenari
                Bimmer Rookie
                • Feb 2014
                • 70
                • lapinlääni

                #8
                Manuaalia mietin itekki mutta onko loppupeleissä kuinka kova homma, niiha onhan se manuaali tietenki aina mukavempi tuomosten tehojen kans.
                E39 530da fl m-sport 260hp 600nm
                Ex e39 530da -fl
                Ex e36 325tdsa

                Comment

                • ThemeJ
                  Bimmer Fanatic
                  • Aug 2005
                  • 997
                  • Turku/Raahe

                  #9
                  Villi veikkaus että tuolla pumpulla ei kuuhun mennä
                  Bmw E30
                  Bmw 2000Touring Scrap
                  Ex. Bmw E30 316
                  Ex. Bmw E36

                  Comment

                  • mallu20
                    Bimmer Rookie
                    • Sep 2011
                    • 41
                    • janakkala

                    #10
                    Ei mennä juu mut eiköhän toi 300 hv riitä hyvin liikuttamaan tota e34 koria

                    Comment

                    • Micce///M
                      Bimmer Enthusiast
                      • Jun 2008
                      • 3552
                      • Hämeenlinna

                      #11
                      Voi olla 300hp aika tiukassa tuosta moottorista, ja varsinkin 2.0bar ahtopaineilla. Todellisemmat lukemat voisi olla tuolla ahtopaineella ja toimivalla tekniikalla luokkaa 230-240hp.

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5258
                        • Pirkkala

                        #12
                        wolkkarin wanhat 2.4 kutoset antaa kyllä 12mm nestepäällä sen 300 konetehoa. Luulis tämänkin sen antavan, kannen kestävyydestä oon enemmän huolissani. tosin tässä puhuttiin pyörätehosta. Kilo tuplaa tehot pätee varmaan tässäkin. Eli peruskoneen pitäs tuottaa 100hp että kahella barilla 300hp, vähän tiukassa on kahella barilla. Tosin mistään en mitään tiedä.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • ThemeJ
                          Bimmer Fanatic
                          • Aug 2005
                          • 997
                          • Turku/Raahe

                          #13
                          Onhan näistä koneista nyt otettu aavituksen enemmänki kuin tuo 300hp että ei se mikään raja ole, nimimerkki hesulla on ollu tommonen m51 koneinen säksätin jo useemman vuoden nipussa reilun 280kw tehoilla ja kai se vääntöki jossain 600nm paremmalla puolella on. Tuo pumppu vaan ei ole paras mahdollinen.
                          Last edited by ThemeJ; 16-06-2014, 08:29.
                          Bmw E30
                          Bmw 2000Touring Scrap
                          Ex. Bmw E30 316
                          Ex. Bmw E36

                          Comment

                          • Heikki.Niemi
                            BTCF Member
                            • Oct 2002
                            • 1180
                            • Kalajoki-Bemareiden mekka

                            #14
                            itellä on molempia malleja dieseleitä...on automaattilootalla ja on keppilootalla...tuon automaatin virittämisen oon unohtanu jo suosiolla ku aina tulee vastaan jotaki ongelmaa laatikon toimivuuden kans isommilla syötöillä...mekaanista hankalampi saada toimimaan taas tuon 5hp18 laatikon kans ku joutus kikkaileen sähköhommien kans...Siks onki tulosa tuohon keppilaatikolliseen kamppeeseen tuo mekaaninen pumppu 13 nestepäällä...vauhtipyörä ja kytkin on pakko vaihtaa suosiolla ennenku alkaa ahtoja nosteleen...on aivan varma että 370000 ajettu vauhtipyörä antautuu ihan varmasti ku on vielä tuo kaksoismassa...kytkin on herraties alkuperänen niin voima ei kyllä niillä välity tielle...taitaa jo 200 hepan alapuolella luistaa..
                            520i m20b20 Sedan E34 -90 Rouvan kulkine
                            525 TDS A m51d25 Touring E34 -93
                            525 TDS m51d25 Touring E34 -94
                            Ex-324 TD m21d24 Touring E30 -89
                            Ex-320i E30 m20b20 -86
                            Ex-318i E30 m20b20 -87
                            Ex-320i E30 m20b20-83

                            Comment

                            • Micce///M
                              Bimmer Enthusiast
                              • Jun 2008
                              • 3552
                              • Hämeenlinna

                              #15
                              Originally posted by ThemeJ View Post
                              Onhan näistä koneista nyt otettu aavituksen enemmänki kuin tuo 300hp että ei se mikään raja ole, nimimerkki hesulla on ollu tommonen m51 koneinen säksätin jo useemman vuoden nipussa reilun 280kw tehoilla ja kai se vääntöki jossain 600nm paremmalla puolella on. Tuo pumppu vaan ei ole paras mahdollinen.
                              On varmaan, muistan lukeneeni jopa ruotsin foorumilta ~400hp M51 koneesta.
                              Mutta epäilen suuresti että edes 300hp takapyörätehoja ei saada millään alle 2.0bar paineella.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎