Announcement

Collapse
No announcement yet.

BMW 328 E36 Moottori ja jauhesammutus

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • -Kivikko
    Newbiemmer
    • Dec 2013
    • 5
    • Mikkeli

    BMW 328 E36 Moottori ja jauhesammutus

    Nyt tarviis vinkkiä, että kuinka toimia.
    Tuli ongelmaa startin kanssa, ja mentiin purkamaan sit yläkautta tiemme startille. Rojekti oli kasaus vaiheessa ja startti kiinni kun päätettiin kokeilla toimiiko se. Startti hirtti kiinni ja kun akunkengän tempasin irti, lenti kipinä konehuoneeseen startilta jonka seurauksena tyhjeni jauhesammutin. Kiinni olleiden venttiilien päällä noin 2-3cm jauhetta ja koneessa sit kans varmasti sen mukasesti myös. Korvaanko palaneet osat uusilla ja lyön kasaan luottamalla öljynvaihtojen huuhtovan jauheen moottorista vai leväytänkö koneen pöydälle ja hoidan puhdistuksen fyysisesti huolella. Itse kannattaisin jälkimmäistä mutta tämä toinen vaihtoehto on nyt kantautunut korviini ja haluaisin kuulla nyt kannattaako luottaa öljyhuuhteluun?
  • petrolhead
    Moderator
    • Feb 2004
    • 13793
    • Hyvinkää

    #2
    Tuskin sielä kattilassa sisällä mitään hämminkiä on. Enemmän olisin huolissani että konehuoneesta on sähköt morjes kun se jauhe saa kosteutta tavalla tai toisella.
    2015 VW Crafter
    1984 BMW 316
    2009 Kawasaki Ninja 250RRR
    petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
    "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

    Comment

    • -Kivikko
      Newbiemmer
      • Dec 2013
      • 5
      • Mikkeli

      #3
      No pari johtoo suli aineki mut lähinnä mietin aiheuttaako se jauhesammuttimen jauhe siellä jotain komplikaatioita siellä moottorin sisällä?

      Comment

      • Supa
        Bimmer Enthusiast
        • Oct 2005
        • 7597
        • Järvenpää

        #4
        Siis onko sulla ollut venakoppa irti samaan aikaan vai miten olet saanut öljytilaan (vai palotilaan?) jauhetta?
        - E90 320i LCI M-sport -09
        - Porsche Boxster 987 2.7 -07

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11120
          • Oulu

          #5
          Itse käsitin että imusarja on ollu irti ja nyt sitä jauhetta on imukanavat täynnä. Ja mahdollisesti yksi pytty, missä venttiilit on auki.

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Supa
            Bimmer Enthusiast
            • Oct 2005
            • 7597
            • Järvenpää

            #6
            Ei se varmasti hyvää tee jos jää männänrenkaan väliin taikka muualle öljypintoihin.
            Veikkaan että naarmuttaa aika hyvin + tuohan syövyttää metallipintoja aika kivasti.
            Varmin pistää kone osiks, tekee täyshuollon samalla eli laakerit yms samalla.
            Tai sitten ajaa kunnes ei kulje enää, ihan oma valinta.
            - E90 320i LCI M-sport -09
            - Porsche Boxster 987 2.7 -07

            Comment

            • Hemi
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2004
              • 18880
              • Pirkanmaa

              #7
              Originally posted by Supa View Post
              Ei se varmasti hyvää tee jos jää männänrenkaan väliin taikka muualle öljypintoihin.
              Veikkaan että naarmuttaa aika hyvin + tuohan syövyttää metallipintoja aika kivasti.
              Varmin pistää kone osiks, tekee täyshuollon samalla eli laakerit yms samalla.
              Tai sitten ajaa kunnes ei kulje enää, ihan oma valinta.
              No ei kuitenkaan, vaan käymään vain ja kovaa ajoa.
              Ei kyllä käytännössä vaikuta yhtään mihinkään, jos sitä ei nyt seisota kosteissa tiloissa vuositolkulla (voi venttiilinvarret saada pientä hapettumaa).
              Muutoin ongelma on vain ulkopuolen kosmetiikassa.

              Comment

              • Supa
                Bimmer Enthusiast
                • Oct 2005
                • 7597
                • Järvenpää

                #8
                Ei sitten. Jokainen tehköö mitä lystää.
                - E90 320i LCI M-sport -09
                - Porsche Boxster 987 2.7 -07

                Comment

                • -Kivikko
                  Newbiemmer
                  • Dec 2013
                  • 5
                  • Mikkeli

                  #9
                  Kiitos vaan vastauksista Kyllä se on auki käytettävä en viiti riskiä ottaa kun auto omaan käyttöön jää kuitenkin.
                  Voin toki oottaa ens viikkoon ja jos nyt lotossa voitan ni voidaan kokeilla mitä kone jauheesta tykkää ja tyhjentelen sinne pari sammutinta lisää. mutta VAIN JOS voitan nyt lotossa.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by -Kivikko View Post
                    Kiitos vaan vastauksista Kyllä se on auki käytettävä en viiti riskiä ottaa kun auto omaan käyttöön jää kuitenkin.
                    Voin toki oottaa ens viikkoon ja jos nyt lotossa voitan ni voidaan kokeilla mitä kone jauheesta tykkää ja tyhjentelen sinne pari sammutinta lisää. mutta VAIN JOS voitan nyt lotossa.

                    Usko pois, mutta meillä on rempattu tässä 20-vuoden aikana lievästi sanottuna "monta" konehuonepaloista autoa jotka ovat ihan täynnä sammutusjauhetta ja ikinä ei sen takia todellakaan ole tarvinnut yhtäkään konetta avata.
                    Siinä sammutusjaueessa ei ole mitään mikä saisi moottorissa vaurioita aikaiseksi, jos sitä ei nyt pääse isoa "tonkallista" öljytilaan/kiertoon(eikä pääsekkään käytännössä mitenkään).
                    Kuten aiemmin totesin, niin venttiilin varret ovat ainoa asia mihin ko.jauhe voi jonkin verran vaikuttaa, mutta tällöinkin vain jos auto seisoo vuosi tolkulla paskat sisällä.
                    Oikeasti voit huoletta tyhjennellä koko "tonkan" käyvän koneen imuilmaan ja silläkään ei ole mitään vaikutusta mihinkään (kokeiltu on).
                    Kukin tietenkin tyylillään, mutta tasan varmasti tuon koneen avaamisessa on paljon isommat ja ihan oikeat riskit vaurioittaa moottoria, kuin nyt nykäistä se tulille(eli mm.kansi ottaa irroituksessa helposti kipeää).

                    Comment

                    • MNi
                      Bimmer Enthusiast
                      • Nov 2008
                      • 3143
                      • Tampere

                      #11
                      Sammutusjauhehan on kaliumkarbonaattia, jos tieto auttaa yhtään.

                      Kemiallisesti hyvin lähellä natriumvetykarbonaattia eli leivinjauhetta. Molemmat johtavat heikosti sähköä, tämän takia niillä voi sähköpaloja sammuttaa.

                      Comment

                      • Hemi
                        Bimmer Enthusiast
                        • Apr 2004
                        • 18880
                        • Pirkanmaa

                        #12
                        Originally posted by MNi View Post
                        Sammutusjauhehan on kaliumkarbonaattia, jos tieto auttaa yhtään.

                        Kemiallisesti hyvin lähellä natriumvetykarbonaattia eli leivinjauhetta. Molemmat johtavat heikosti sähköä, tämän takia niillä voi sähköpaloja sammuttaa.
                        Näin.
                        Eli kaliumkarbonaattia/"potaskaahan" käytetään ihan elintarvikkeissa ja E-koodihan on 501.
                        Ei todellakaan tee moottorille yhtään mitään, eikä varsinaan sen sisäpuolella vaikka pidempään mm.ulkoisilla alumiinipinnoilla kosteissa olosuhteissa jonkin verran hapettaakin. Sähkölaitteiden piirilevyt tykkää kyllä kyttyrää.
                        Eli jos nyt joku todellakin tämän vuoksi purkaa moottorinsa, niin onneksi olkoon, muut murheesi tässä maailmassa ovat verrattain pieniä.

                        Comment

                        • böntti
                          Bimmer Enthusiast
                          • Apr 2011
                          • 2857
                          • Tampere

                          #13
                          Lisää vakuuttavuutta E-koodilla


                          Ei siinä, itse asia on kyllä Hemillä aivan oikea.
                          -Koodaus, retrofitit, huollot, korjaukset, Tuikun softat, xHP dealer
                          -Sähkövikojen selvittely & korjaus, myös hankalat hommat
                          -Avaimet (E, F, G) sekä ajonestohommat (DME, DDE, EGS)
                          -Käytetyt moottorinohjainlaitteet ja mittaristot yms

                          -BmWiz Oy, puh 0400-176128. Soittaja on voittaja.

                          Comment

                          • -Kivikko
                            Newbiemmer
                            • Dec 2013
                            • 5
                            • Mikkeli

                            #14
                            Vaihdetaan siis vaan palaneet ja sulaneet osat ja lyödään nippuun. Pikkusen on remonttia jäissä kun rakenteli ton golffin siiheen kuntoon että sen leimalle sai ja nyt pitää vielä Turkuun muuttaa opiskelemaan autoja. Enköhän sen raadon vielä ajoon saa jokupäivä. Välillä kun käy ratin takana itkemässä hallin takapihalla ni ehkä rupee se kiire löytymään.
                            Kiitos monipuolisista vastauksista avunhuutoon, haukun teijät kaikki sit yhteisesti ku se menee paskaks totaalisesti oli jauheella tekemistä asian kanssa tai ei

                            Ps. Oli hyvä saada tietää toi E-koodi!!

                            Comment

                            • Hemi
                              Bimmer Enthusiast
                              • Apr 2004
                              • 18880
                              • Pirkanmaa

                              #15
                              Originally posted by -Kivikko View Post
                              Vaihdetaan siis vaan palaneet ja sulaneet osat ja lyödään nippuun. Pikkusen on remonttia jäissä kun rakenteli ton golffin siiheen kuntoon että sen leimalle sai ja nyt pitää vielä Turkuun muuttaa opiskelemaan autoja. Enköhän sen raadon vielä ajoon saa jokupäivä. Välillä kun käy ratin takana itkemässä hallin takapihalla ni ehkä rupee se kiire löytymään.
                              Kiitos monipuolisista vastauksista avunhuutoon, haukun teijät kaikki sit yhteisesti ku se menee paskaks totaalisesti oli jauheella tekemistä asian kanssa tai ei

                              Ps. Oli hyvä saada tietää toi E-koodi!!
                              Ei se nyt ainakaan sen sammutusjauheen takia "paskaksi" mene.
                              Sitä paitsi, miten sitä voisi edes olla moottorin sisällä?

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎