Announcement

Collapse
No announcement yet.

M57 Ei käynnisty

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • JGI112
    Bimmer Rookie
    • Sep 2007
    • 194
    • Se oikia HÄRMÄ (62300)

    #16
    Suuttimet käyny dieselpajalla = ok
    3. Railpumppu kiinni = ok
    Railpaineanturi vaihdettu

    Vikakoodina antaa mm. :
    1195 -Polttonestekiskon painetunnistimen virtapiirin virhetoiminto
    3505 hehkutulppa moduuli ohjainpiiri
    09F6 Pa yhdysputken paine liian pieni käynnistyksessä.

    Apuja? Ideoita? Saa vaikka soittaa tai whatsapp 0407468430

    Määränsäädintä roplamalla sain 30barin paineen startatessa. Mutta siihen jää.

    Edit:
    Esisyöttöpaine nyt sen 4bar
    Pääruiskutuksen määräksi 40mm3-55mm3
    Ruiskutusnopeuden käyttö ews:stä 40-58mm3
    Mut esim starttauksen esiruiskuaikaa ei näy ollenkaan?
    Eikä esiruiskunopeutta eikä kestoa? Kampuran tunnistinkin ehjä.
    Last edited by JGI112; 22-02-2015, 15:12. Reason: lisäyksiä yksinpuheluun.
    -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
    -BMW E34 535tic Brillantrot -89
    -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
    -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
    -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
    -BMW E21 315 Safaribeige -84
    -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

    Ex:
    -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
    -BMW E34 525ix -92
    -BMW E34 525i M-Tech -91
    -BMW E34 520i -90

    Comment

    • HTK12
      BTCF Member
      • Jul 2011
      • 10949
      • Joensuu

      #17
      Mahdollisuutta live-dataan? Näkisi rail-paineet starttauksen aikana.
      e39 540iA E85

      Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
      Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
      Retrofit ym. koodaukset (BMW)
      Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
      INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
      Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

      Comment

      • JGI112
        Bimmer Rookie
        • Sep 2007
        • 194
        • Se oikia HÄRMÄ (62300)

        #18
        Juu.. 30-90 bariin nyt kun 3. Pumppu paikallansa.
        -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
        -BMW E34 535tic Brillantrot -89
        -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
        -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
        -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
        -BMW E21 315 Safaribeige -84
        -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

        Ex:
        -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
        -BMW E34 525ix -92
        -BMW E34 525i M-Tech -91
        -BMW E34 520i -90

        Comment

        • BMW323
          Bimmer Fanatic
          • Feb 2007
          • 994
          • kempele

          #19
          oottako tarkistellu johtoja onko vikoja niissä?
          Nissan Stagea NM35 -01
          2auto (siisti sivikki -00 jenkki malli.
          harrastepohjalta E21 316

          Comment

          • JGI112
            Bimmer Rookie
            • Sep 2007
            • 194
            • Se oikia HÄRMÄ (62300)

            #20
            Ompa niitä johtoja katteltu, mutta vaihdettu ei oo mitään vielä..

            Vissiin määränsäätimen o-renkaita pitäs kokeilla seuraavaksi vielä vaihtaa.. epäilys olis että vaihtopumpusta oleva määränsäädin ei olis käynykkään ja siitä olis vielä se nokkakin jääny pumppuun sisälle.. nyt paineet nousee vajaaseen 100 bariin ja toivottavasti uusilla renkailla hörähtää!
            -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
            -BMW E34 535tic Brillantrot -89
            -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
            -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
            -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
            -BMW E21 315 Safaribeige -84
            -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

            Ex:
            -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
            -BMW E34 525ix -92
            -BMW E34 525i M-Tech -91
            -BMW E34 520i -90

            Comment

            • conna
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2005
              • 324

              #21
              Originally posted by Disasteri View Post
              epäilys olis että vaihtopumpusta oleva määränsäädin ei olis käynykkään ja siitä olis vielä se nokkakin jääny pumppuun sisälle..
              Niitähän on kahta mallia ainakin. Nokalla ja ilman.

              Mites nokkaakselin asentotunnistin pelittää?
              Last edited by conna; 25-02-2015, 04:51.
              %

              Comment

              • HuissiBimmer
                Bimmer Rookie
                • Mar 2010
                • 56
                • Ilmajoki

                #22
                kaverilla oli juuri vastaavanlaisia ongelmia aikanaan. vikaa etsittiin joka paikasta kunnes loppujen lopuksi syynä oli yhden anturin johdon jääminen väärään väliin imusarjan irrotuksen jälkeen ja löi sieltä maihin. vikakooditkin taisi olla aikalailla samoja mutta vika ei ollut sielä päinkään :think
                E34 525

                Comment

                • ASDTurku
                  Bimmer Rookie
                  • Dec 2013
                  • 145
                  • Turku

                  #23
                  Originally posted by Disasteri View Post
                  Ompa niitä johtoja katteltu, mutta vaihdettu ei oo mitään vielä..

                  Vissiin määränsäätimen o-renkaita pitäs kokeilla seuraavaksi vielä vaihtaa.. epäilys olis että vaihtopumpusta oleva määränsäädin ei olis käynykkään ja siitä olis vielä se nokkakin jääny pumppuun sisälle.. nyt paineet nousee vajaaseen 100 bariin ja toivottavasti uusilla renkailla hörähtää!
                  Tuo tulopuolen liian korkea paine viittaa siihen, että paluuputki on tukossa.
                  Tuo korkeapainepumppu lopettaa ruiskuttamisen kun paluupuolen paine nousee
                  kahteen baariin. Oletko mitannut paineensätimen virtoja paljonko ECU antaa
                  virtaa venttiilille? Reilipaineanturin 0bar jännite 0,5v? siitähän oli vikakoodi.

                  Comment

                  • HTK12
                    BTCF Member
                    • Jul 2011
                    • 10949
                    • Joensuu

                    #24
                    Originally posted by ASDTurku View Post
                    Tuo tulopuolen liian korkea paine viittaa siihen, että paluuputki on tukossa.
                    Tuo korkeapainepumppu lopettaa ruiskuttamisen kun paluupuolen paine nousee
                    kahteen baariin. Oletko mitannut paineensätimen virtoja paljonko ECU antaa
                    virtaa venttiilille? Reilipaineanturin 0bar jännite 0,5v? siitähän oli vikakoodi.
                    Tämä perustuu mihin? Siirtopaine pitää olla vähintää 3 bar tai ongelmia on luvassa.
                    Last edited by HTK12; 24-02-2015, 22:34.
                    e39 540iA E85

                    Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
                    Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
                    Retrofit ym. koodaukset (BMW)
                    Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
                    INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
                    Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

                    Comment

                    • JGI112
                      Bimmer Rookie
                      • Sep 2007
                      • 194
                      • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                      #25
                      Hörähtihän se!

                      Määränsäätimen o-renkaitten remppa autto!!
                      ....Kävi tosin pari sekkaa ja sammu, niinku ei pa piisais pitämään paineita yllä.

                      Mutta nyt sitten arvon kanssafoorumistit.. laittakaa mulle kuvia konehuoneistanne vaikka whatsapilla 0407468430 tai spostiin [email protected]

                      Tämä siksi koska pa-linjoja on myös räpelletty. Haluan tietää just kuinka joka letku menee konehuoneessa ja minne. Ja kuinka se paineentasausventtiili ym on. Ja bmwfanssin kaavio ei auttanut asiaa.

                      kiitos!
                      -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                      -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                      -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                      -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                      -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                      -BMW E21 315 Safaribeige -84
                      -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                      Ex:
                      -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                      -BMW E34 525ix -92
                      -BMW E34 525i M-Tech -91
                      -BMW E34 520i -90

                      Comment

                      • JGI112
                        Bimmer Rookie
                        • Sep 2007
                        • 194
                        • Se oikia HÄRMÄ (62300)

                        #26
                        Nojoo paskalla takana nyt 500km uuden määränstimen kanssa ja pelannu nyt ilman ongelmia, mutta eilen pääs hörppäämään ilmaa naftansuodattimen päältä.

                        Mistä voi johtua ainakin tämän m57 itse-ilmaamattomuus? Heti kun vähä hörppää ilmaa niin eipä omin avuun käyntiin enää. Kaikki pa-linjat on nyt tuplavarmistettu ja klemmarit uudet joka liitoksessa. Ei vaikka virtoja käyttää 3-⁴ kertaaki päällä sen min. puoli minuuttia eikä apua.. Hirveällä pilottiraiskaamisella ja lisävirralla käyntiin.
                        -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
                        -BMW E34 535tic Brillantrot -89
                        -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
                        -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
                        -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
                        -BMW E21 315 Safaribeige -84
                        -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

                        Ex:
                        -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
                        -BMW E34 525ix -92
                        -BMW E34 525i M-Tech -91
                        -BMW E34 520i -90

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎