Announcement

Collapse
No announcement yet.

330D -02 ei käynnisty, sammui ajosta

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Pexi_87
    Bimmer Rookie
    • Feb 2011
    • 86
    • Kangasala

    330D -02 ei käynnisty, sammui ajosta

    Otsikon potilas sammui ajosta eikä enää lupaakkaan. Aamulla pääsi muutaman kilometrin ajamaan ja sitten sammui. Liitteenä olevien tietojen perusteella tehty seuraavaa:

    - Repsikan puolelta irroitettu tankista pumppu jonka sihti puhdistettu liuottimella ja kevyesti paineilmalla puhaltamalla
    - Kokeiltu myös että pumppu ehjä suoralla virralla
    - Paineilmalla puhaltamalla kokeiltu että pumpusta siirtopumpulle lähtevä letku on auki
    - Siirtopumppu hurisee normaalin 40s kun virrat kääntää päälle
    - Konehuoneessa olevalta polttoaineensuodattimelta otettu letku irti, polttoainetta tulee kun virrat kääntää päälle
    - Suodatin vaihdettu viimeksi keväällä, ajettu sen jälkeen 5tkm
    - Löysätty suuttimelle menevää korkeapaineputkea, polttoainetta tuli todella vähän ja liruttamalla

    Liitteessä kuvankaappaus kun pyörittää starttia. Itseltä loppuu ymmärrys, mikähän mahtaa potilasta vaivata? Käyn vielä hakemassa uuden polttoainesuodattimen huomenna kun kaupat aukeavat ja kokeilen onko sillä mitään vaikutusta.
    Last edited by Pexi_87; 15-09-2015, 17:22.
  • Kissvesala
    Moderator
    • Jun 2010
    • 3110
    • Liminka

    #2
    Rail pressure pyöreä nolla. Korkeapainepumppu vialle haiskahtaa. Tai jotaki siihen liittyvää.
    Vikakoodinluku, Livedata, Koodaus, Päivitykset, Retrofitit, Tehonlisäykset AJ Performance optimoinneilla. Virallinen XHP vaihteistosoftien jälleenmyynti
    Kissvesala.fi
    Priva tai o443424479

    Comment

    • MNi
      Bimmer Enthusiast
      • Nov 2008
      • 3143
      • Tampere

      #3
      Tai rail pressure sensor paskana.

      Katso kuitenkin ensin tuo railpaineanturin liitin ettei ole liittimen läheltä johtimista (3 kpl) joku poikki eli osasta 3 lähtevä kaapeli: KLIK.

      EDIT: korjaus, tää olikin -02 eli jakajapumpullinen. Paineanturi siis osa 27: KLIK.
      Last edited by MNi; 23-09-2014, 04:09.

      Comment

      • Pexi_87
        Bimmer Rookie
        • Feb 2011
        • 86
        • Kangasala

        #4
        Polttoainesuodattimen vaihdoin ja kokeilin että polttoainetta tulee hyvin suodattimelta korkeapainepumpulle lähtevästä letkusta. Railpaineanturin johdot oli ok, ei murtumia eikä nirhaumia.

        Comment

        • JGI112
          Bimmer Rookie
          • Sep 2007
          • 194
          • Se oikia HÄRMÄ (62300)

          #5
          Täähän on nyt sitten samankuuloinen tapaus kun itsellä tuossa.. Vaihtanut railpumpun ja korkeapainepumpun ja siirtopaineanturin, eikä tulosta

          Sähkö on kiva juttu

          Kuuluuko sulla mitään erikoista "suhinaa", kun kääntää virrat päälle ja kuuntelee cr-pumpun lähettyviltä?

          -henkka
          -BMW E34 525TDS Touring islandgrün metallic
          -BMW E34 535tic Brillantrot -89
          -BMW E34 525TDS Brillantrot -92
          -BMW E34 525TDS Vulkangrau -92
          -BMW E34 535i Diamantschwarz Turbo -89
          -BMW E21 315 Safaribeige -84
          -BMW E12 518 Mintgrün?? -80

          Ex:
          -BMW E34 525TDSA Technoviolett Touring -96
          -BMW E34 525ix -92
          -BMW E34 525i M-Tech -91
          -BMW E34 520i -90

          Comment

          • Juhnukka
            BTCF Member
            • Mar 2014
            • 604
            • Lohja

            #6
            railpaine alhainen

            Elikkäs voisiko olla jos päässyt ilmaa järjestelmään niin rail ei anna avaa suuttimia, ainakin tänään oli tuolla korjaamolla sellaista vikaa. Aina kun avaa jonkun diesel letkun niin pitää antaa siirtopumpun pumpata noin puol minuuttia ennen starttia että ilman pääsee pois ongelma ratkesi kun kaveri starttasi ja samaan aikaan avattiin suutinputkia yksi kerrallaan, mutta kannattaa varoa siellä on aika kova paine :P

            En tiiä voiko tuossa olla samaa vikaa mutta veikkaisisin.
            Vikakoodien lukua (ista-D/inpa) ja pieniä koodauksia (NCS expert) Uudellamaalla +358409321366

            Comment

            • Pexi_87
              Bimmer Rookie
              • Feb 2011
              • 86
              • Kangasala

              #7
              Originally posted by Disasteri View Post
              Täähän on nyt sitten samankuuloinen tapaus kun itsellä tuossa.. Vaihtanut railpumpun ja korkeapainepumpun ja siirtopaineanturin, eikä tulosta

              Sähkö on kiva juttu

              Kuuluuko sulla mitään erikoista "suhinaa", kun kääntää virrat päälle ja kuuntelee cr-pumpun lähettyviltä?

              -henkka
              Meinaatko kuskin penkin alla olevaa siirtopumppua? Ei kyllä tullut kuunneltua korkeapainepumppua virrat päällä. Tällähetkellä odotellaan korkeapainepumpun tiivistettä, vanha pumppu on jo irti joten en pysty enää kuuntelemaan sitä. Onko tietoa miten tuo pumppu menee rikki, tuskin siitä itse mekaniikka rikki menee? Ajattelin että jos vanhaan pumppuun vaihtaisi sen sähköosan niin tulisiko siitä toimiva?

              Comment

              • Pexi_87
                Bimmer Rookie
                • Feb 2011
                • 86
                • Kangasala

                #8
                Originally posted by Juhnukka View Post
                Elikkäs voisiko olla jos päässyt ilmaa järjestelmään niin rail ei anna avaa suuttimia, ainakin tänään oli tuolla korjaamolla sellaista vikaa. Aina kun avaa jonkun diesel letkun niin pitää antaa siirtopumpun pumpata noin puol minuuttia ennen starttia että ilman pääsee pois ongelma ratkesi kun kaveri starttasi ja samaan aikaan avattiin suutinputkia yksi kerrallaan, mutta kannattaa varoa siellä on aika kova paine :P

                En tiiä voiko tuossa olla samaa vikaa mutta veikkaisisin.
                Monta kertaa koitettiin laittaa virrat päälle ja odottaa se 40s mitä siirtopumppu pyörii ja sitten vasta starttaus. Ainakin korkeapainepumpun ohjeessa sanotaan että ilma poistuu kun antaa siirtopumpun pumpata loppuun asti. Railiputkesta ei tosiaan tullut ainetta kun ihan liruttamalla ja periaatteessa vasta siinä vaiheessa kun lopetti starttauksen.

                Comment

                • schwarze
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2004
                  • 2017
                  • Kangasala

                  #9
                  Siirtopaine tuossa nyt ainakin on riittämätön, sen nimittäin pitäisi nousta 3.4-3.7bar hujakoille. Vikakoodeja voisit laittaa, jos nuo regulaattorin o-renkaat ei korjaa tilannetta.
                  Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                  Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                  Comment

                  • Daadaa
                    BTCF Member
                    • Nov 2008
                    • 162
                    • Pohjois-Karjala,

                    #10
                    Yhdessä e39 530d:ssä oli sama vika, sammui ajosta ja ei lähtenyt enää käymään.
                    Alkuun vaihdeltiin korkeapainepumppu, mitattiin ohivuodot, koska railpaineet oli lähes 0 startatessa.
                    Lopulta vika löytyi kampiakselin asentoanturin johtosarjasta, jossa oli kosketushäröjä. Sillon antoin myös vikakoodia RPM sensorille. Kokeiltiin myös vaihtaa nokan anturi, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
                    Kyseisestä autosta oli myös palanut ilmeisesti moottorinohjaukseen liittyvä sulake konehuoneesta, joka tosin johtui ilmeisesti huohottimen lämmitinvastuksen johtosarjasta.

                    Comment

                    • Pexi_87
                      Bimmer Rookie
                      • Feb 2011
                      • 86
                      • Kangasala

                      #11
                      Originally posted by schwarze View Post
                      Siirtopaine tuossa nyt ainakin on riittämätön, sen nimittäin pitäisi nousta 3.4-3.7bar hujakoille. Vikakoodeja voisit laittaa, jos nuo regulaattorin o-renkaat ei korjaa tilannetta.
                      Nyt meni hieman ohi, mitkä on regulaattorin o-renkaat?

                      Originally posted by Daadaa View Post
                      Yhdessä e39 530d:ssä oli sama vika, sammui ajosta ja ei lähtenyt enää käymään.
                      Alkuun vaihdeltiin korkeapainepumppu, mitattiin ohivuodot, koska railpaineet oli lähes 0 startatessa.
                      Lopulta vika löytyi kampiakselin asentoanturin johtosarjasta, jossa oli kosketushäröjä. Sillon antoin myös vikakoodia RPM sensorille. Kokeiltiin myös vaihtaa nokan anturi, mutta sillä ei ollut mitään vaikutusta.
                      Kyseisestä autosta oli myös palanut ilmeisesti moottorinohjaukseen liittyvä sulake konehuoneesta, joka tosin johtui ilmeisesti huohottimen lämmitinvastuksen johtosarjasta.
                      Muistaakseni tuossa ei kertaakaan värähtänyt tuo painepalkki, eli on ollut täysin nollassa kokoajan.

                      Antoi yhden vikakoodin, liitteenä kuva siitä.

                      Millä Nm:llä se holkki pitää olla kiinni joka kierretään pumpun päähän kiinni etupuolelta?
                      Last edited by Pexi_87; 15-09-2015, 17:22.

                      Comment

                      • schwarze
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2004
                        • 2017
                        • Kangasala

                        #12
                        Originally posted by Pexi_87 View Post
                        Nyt meni hieman ohi, mitkä on regulaattorin o-renkaat?
                        Osan #20 sisällä olevat renkulat. Ne kannattaa ehdottomasti tarkistaa myös. Tuossa viimeisessä kuvassa siirtopaineet on kyllä näköjään kartalla.
                        Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                        Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                        Comment

                        • Pexi_87
                          Bimmer Rookie
                          • Feb 2011
                          • 86
                          • Kangasala

                          #13
                          Vaihdoin korkeapainepumpun, ei käynnisty. Joku kyseli kuuluuko surinaa korkeapainepumpulta kun siirtopumppu pyörii ennen starttaamista, kyllä surisee. Liitteenä pari kuvankaappausta lisää startatessa. Ainakin moottorin pyörimistieto tulee, tarkoittaen että nokka-akselin ja kampiakselin tunnistimet ehjät? Mistä seuraavaksi vikaa etsimään, hjelp?
                          Last edited by Pexi_87; 15-09-2015, 17:22.

                          Comment

                          • Pexi_87
                            Bimmer Rookie
                            • Feb 2011
                            • 86
                            • Kangasala

                            #14
                            Nyt on kokeiltu uudella railpainetunnistimella, ei vaikutusta.

                            Katselin hanskalokerossa olevat sulakkeet läpi, ne oli kunnossa. Myös ne isot sulakkeet oli ehjät sekä sulakerasian takana olevat releet oli ehjät. Konehuoneen vasemmassa takanurkassa olevassa laatikossa etureunassa oleva ilmeisesti moottorinohjauksen rele myös naksahtaa kun virrat kääntää päälle.

                            Nokka-akselin tunnistimen vaihdolla ei vaikutusta.

                            Kampiakselin tunnistimen vaihdolla ei vaikutusta.
                            Last edited by Pexi_87; 20-10-2014, 18:47.

                            Comment

                            • schwarze
                              Bimmer Enthusiast
                              • Oct 2004
                              • 2017
                              • Kangasala

                              #15
                              Jokos tämä pelaa?
                              Exät vuodesta 1986 -> 2002 tii -71, 1502 -75, 323i -79, 320 -80, 318i -84, 323i -84, 316 -85, 316 -84, 525i -89, 316 -88, 316 -84, 525i -91, 530dA Touring M-Sport -02, 318i Touring -00, E91 325iA -05, 530dA Touring -01, E61 530dA Lci -07 M-Sport, 325ti -03 M-Sportattu, E90 320d M-Sport -06 Le Mans Blau.
                              Näillä mennään kesäisin: E30 Hartge H//27 replika, E21 320/6 -82 Museorekisteröity, BMW Motorrad Typ 248 R45 -78 Museorekisteröity

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎