Onko M57N konessa manuaalikiristys jakoketjulle vai automaattinen,eli kun se pitää ääntä, pitääkö vaihtaa koko hoito,vai saako sen ketjun kiristettyä manuaalisesti?
Kai
Onko M57N konessa manuaalikiristys jakoketjulle vai automaattinen,eli kun se pitää ääntä, pitääkö vaihtaa koko hoito,vai saako sen ketjun kiristettyä manuaalisesti?
Kai
Siellä on kaksi eri ketjua ja molemmille on omat automaatti kiristimet. Plus öljypumpulle vielä kolmas ketju.
Montako miljoonaa on moottorilla ajettu? Miten päädytty siihen, että ketju ääntää?
265000 on ajettu,en mä ole varma onko se joku niistä ketjuista mutta siitä kohtaa ääni tulee,missä ne ketjut sijaitsee.
Ääni on kyllä ihan ketjun rälkätys
Osaako joku kertoa mitä tollasen siimapyörän/värinävaimentimen irrotus ja kiinnitys saa kestää,kun sen tekee ammattilainen?
Kyllähän siinä nyt tunnin - puolitoista voi joutua touhuamaan kun koko prosessi on viety läpi. Eli vianmääritys, dampperin ja hihnojen, kiristin ja ohjainrullien vaiho, ja niputus koko roskalle, ja koekäytöt...
Kuin?
Noin tunnissa sen neljällä torxilla olevan vaihtaa mutta yhdellä isolla pultilla oleva vaatii hiukan enemmän työtä kun kiristysmomentti on melko miehekäs.
Pohjamuovi pois ja hihnat pois jonka jälkeen vauhtipyörä lukkoon ja siitä neljä torxia auki. Dampperi lähtee käsin vetämällä irti ja sit vaan uusi paikalleen uusilla torxeilla oikeaan momenttiin. Lukitus pois ja hihnat ja pohjamuovi paikalleen. Noin tunnin työ.
Kaarien mankelointia yli kymmenen vuoden kokemuksella.
Tiedustelut priva tai 0452210069 Current E61 530d
E39 530d
E39 520iA
E46 330xd
E28 528i
Comment