Minkälaisella mittarilla pakosarjan paineita voisi mitata,kun ahdot saan näytilla ELM327 lukijalla.
Mihin on järkevin sijoittaa se anturi?
E46 330D M57N moottori.
Kai
Minkälaisella mittarilla pakosarjan paineita voisi mitata,kun ahdot saan näytilla ELM327 lukijalla.
Mihin on järkevin sijoittaa se anturi?
E46 330D M57N moottori.
Kai
Varmaan egr putkesta.... mitäs sillä tiedolla teet...
Tuikun softat
Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
BMW Maahantuonti ammattitaidolla
Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..
Valmistaudun turbon vaihtoon ja olisi tarkoitus vaihtaa se itse,joten uteliaisuudesta olisin katsonu mitä on vakkarin paineet pakosarjassa, kun ahdot pystyn katsomaan.
Jahkailen sillä, jos köyhyyttäni(lue tyhmyys) ostan halpisturbon,niin olisi hyvä tietää mitä on ahto ja paine pakosarjassa,silloin kun sen ekan kerran käynnistän,ja ajan sillä.
Egr on tulpattu siitä viimesestä liitoksesta ennen venttiliä,eli se varmaan pitää ottaa ennen sitä tukosta. http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ction_cooling/ nro 7 liitoksesta
Saisiko jotain vastausta,kun annoin lisätietoja?
Mistä mitataan,ja minkälaisella mittarilla?
Pystyykö inpalla seuraamaan pakopaineita?
Kai
pakopaine pitää mitata suorassa kulmassa virtaukseen nähden, muuten näyttää joko liikaa tai liian vähän. Eli joku suora kohta putkessa ennen mutkaa tai sitten riittävästi mutkan jälkeen. Usein mitataan juuri ennen turbon laippaa niin kaikkien sylinterien pulssit saadaan mukaan. Normaali painemittari, joku hydrauliliitin putkikierteellä sarjaan, siitä vaikka 50 cm metalliputkea eristämään lämpöä jonka jälkeen voi muuttaa nailonputkeksi.
Jos pakopaine on maksimitehon kohdalla yli 0.4 bar enemmän kuin ahtopaine niin ahdin on väärän kokoinen, yleensä liian pieni pakosiipi. Tai sitten ennakot on liian myöhäisellä.
pakopaine pitää mitata suorassa kulmassa virtaukseen nähden, muuten näyttää joko liikaa tai liian vähän. Eli joku suora kohta putkessa ennen mutkaa tai sitten riittävästi mutkan jälkeen. Usein mitataan juuri ennen turbon laippaa niin kaikkien sylinterien pulssit saadaan mukaan. Normaali painemittari, joku hydrauliliitin putkikierteellä sarjaan, siitä vaikka 50 cm metalliputkea eristämään lämpöä jonka jälkeen voi muuttaa nailonputkeksi.
Jos pakopaine on maksimitehon kohdalla yli 0.4 bar enemmän kuin ahtopaine niin ahdin on väärän kokoinen, yleensä liian pieni pakosiipi. Tai sitten ennakot on liian myöhäisellä.
onhan se vähän turhan kaukana jos vasta jäähdyttimen jälkeen. Saattaahan siellä silti olla sama paine kuin pakosarjassa mutta mieluummin lähemmäs pakosarjaa tai suoraan pakosarjaan.
Sori väärä kuva, mulla on tämä versio http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ion_cooling_2/
Eli jos laitan pakosarjan jälkeen tulevaan palaan.
Se tulppahan on jäähdyttimen jälkeen siinä venttiilin liitoksessa,eli mittaus on aika lähellä pakosarjaa.
Kai
Sori väärä kuva, mulla on tämä versio http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ion_cooling_2/
Eli jos laitan pakosarjan jälkeen tulevaan palaan.
Se tulppahan on jäähdyttimen jälkeen siinä venttiilin liitoksessa,eli mittaus on aika lähellä pakosarjaa.
Kai
Comment