Announcement

Collapse
No announcement yet.

Ahtopaineet ja pakopaineet

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • KOS56OLAVI
    Bimmer Fanatic
    • Jul 2013
    • 316
    • Salo

    Ahtopaineet ja pakopaineet

    Minkälaisella mittarilla pakosarjan paineita voisi mitata,kun ahdot saan näytilla ELM327 lukijalla.
    Mihin on järkevin sijoittaa se anturi?
    E46 330D M57N moottori.
    Kai
    -E46 330 D Touring
    -INPA, NCS EXPERT

  • exautisti
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2007
    • 1267
    • oulu

    #2
    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
    Minkälaisella mittarilla pakosarjan paineita voisi mitata,kun ahdot saan näytilla ELM327 lukijalla.
    Mihin on järkevin sijoittaa se anturi?
    E46 330D M57N moottori.
    Kai
    Varmaan egr putkesta.... mitäs sillä tiedolla teet...
    -99 punane passatti

    https://www.nettiauto.com/bmw/535/9505964

    Tuikun softat
    Webasto retrofitit (myös F sarjaan)
    BMW Maahantuonti ammattitaidolla
    Laatikon huuhtelut (myös F sarjaan)
    Vuokraamme otsonaattoreita,painehuuhtelulaitteita ym..

    www.mcars.fi

    Kysy 041-5056506

    https://www.facebook.com/MCarsOulu/

    INPA DIS BMW Scanner VCDS OPCOM ,MB Star

    Webasto,BMW,VW,OPEL,MB Vikakoodinluvut,Koodaukset,N47 jakopää remontit.RAVENOL öljyt edullisesti

    Comment

    • Ezpej
      Bimmer Fanatic
      • Jul 2012
      • 252
      • Pilkanmaan ylipaineistaja

      #3
      Originally posted by exautisti View Post
      Varmaan egr putkesta.... mitäs sillä tiedolla teet...
      Hän ilmeisesti hakee maksimi ahtopaineita

      Comment

      • Leiffi2001
        Newbiemmer
        • Oct 2014
        • 15
        • Soviet Finland

        #4
        Originally posted by Ezpej View Post
        Hän ilmeisesti hakee maksimi ahtopaineita
        ennemminkin sopivaa ahdinta.

        Comment

        • KOS56OLAVI
          Bimmer Fanatic
          • Jul 2013
          • 316
          • Salo

          #5
          Valmistaudun turbon vaihtoon ja olisi tarkoitus vaihtaa se itse,joten uteliaisuudesta olisin katsonu mitä on vakkarin paineet pakosarjassa, kun ahdot pystyn katsomaan.
          Jahkailen sillä, jos köyhyyttäni(lue tyhmyys) ostan halpisturbon,niin olisi hyvä tietää mitä on ahto ja paine pakosarjassa,silloin kun sen ekan kerran käynnistän,ja ajan sillä.
          Egr on tulpattu siitä viimesestä liitoksesta ennen venttiliä,eli se varmaan pitää ottaa ennen sitä tukosta.
          http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ction_cooling/ nro 7 liitoksesta
          Last edited by KOS56OLAVI; 14-10-2014, 23:14.
          -E46 330 D Touring
          -INPA, NCS EXPERT

          Comment

          • KOS56OLAVI
            Bimmer Fanatic
            • Jul 2013
            • 316
            • Salo

            #6
            Saisiko jotain vastausta,kun annoin lisätietoja?
            Mistä mitataan,ja minkälaisella mittarilla?
            Pystyykö inpalla seuraamaan pakopaineita?
            Kai
            -E46 330 D Touring
            -INPA, NCS EXPERT

            Comment

            • Muurahainen
              BTCF Member
              • Dec 2006
              • 9194
              • Nurmijärvi

              #7
              Originally posted by KOS56OLAVI View Post
              Saisiko jotain vastausta,kun annoin lisätietoja?
              Mistä mitataan,ja minkälaisella mittarilla?
              Pystyykö inpalla seuraamaan pakopaineita?
              Kai
              Mitataan samansorttisella kapineella kuin ahtopainekkin.

              Inpalla ei nää pakopainetta kun ei taida olla vakiona sille anturia.

              Comment

              • Leiffi2001
                Newbiemmer
                • Oct 2014
                • 15
                • Soviet Finland

                #8
                Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                Saisiko jotain vastausta,kun annoin lisätietoja?
                Mistä mitataan,ja minkälaisella mittarilla?
                Pystyykö inpalla seuraamaan pakopaineita?
                Kai
                pakopaine pitää mitata suorassa kulmassa virtaukseen nähden, muuten näyttää joko liikaa tai liian vähän. Eli joku suora kohta putkessa ennen mutkaa tai sitten riittävästi mutkan jälkeen. Usein mitataan juuri ennen turbon laippaa niin kaikkien sylinterien pulssit saadaan mukaan. Normaali painemittari, joku hydrauliliitin putkikierteellä sarjaan, siitä vaikka 50 cm metalliputkea eristämään lämpöä jonka jälkeen voi muuttaa nailonputkeksi.

                Jos pakopaine on maksimitehon kohdalla yli 0.4 bar enemmän kuin ahtopaine niin ahdin on väärän kokoinen, yleensä liian pieni pakosiipi. Tai sitten ennakot on liian myöhäisellä.

                Comment

                • KOS56OLAVI
                  Bimmer Fanatic
                  • Jul 2013
                  • 316
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by Leiffi2001 View Post
                  pakopaine pitää mitata suorassa kulmassa virtaukseen nähden, muuten näyttää joko liikaa tai liian vähän. Eli joku suora kohta putkessa ennen mutkaa tai sitten riittävästi mutkan jälkeen. Usein mitataan juuri ennen turbon laippaa niin kaikkien sylinterien pulssit saadaan mukaan. Normaali painemittari, joku hydrauliliitin putkikierteellä sarjaan, siitä vaikka 50 cm metalliputkea eristämään lämpöä jonka jälkeen voi muuttaa nailonputkeksi.

                  Jos pakopaine on maksimitehon kohdalla yli 0.4 bar enemmän kuin ahtopaine niin ahdin on väärän kokoinen, yleensä liian pieni pakosiipi. Tai sitten ennakot on liian myöhäisellä.
                  Meneekö täysin väärin jos laitan sen mittauksen osaan numero 6,kun se tulppa on osassa numero 7.
                  Tossa kuva niistä osista http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ction_cooling/
                  -E46 330 D Touring
                  -INPA, NCS EXPERT

                  Comment

                  • Leiffi2001
                    Newbiemmer
                    • Oct 2014
                    • 15
                    • Soviet Finland

                    #10
                    Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                    Meneekö täysin väärin jos laitan sen mittauksen osaan numero 6,kun se tulppa on osassa numero 7.
                    Tossa kuva niistä osista http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ction_cooling/
                    onhan se vähän turhan kaukana jos vasta jäähdyttimen jälkeen. Saattaahan siellä silti olla sama paine kuin pakosarjassa mutta mieluummin lähemmäs pakosarjaa tai suoraan pakosarjaan.

                    Comment

                    • KOS56OLAVI
                      Bimmer Fanatic
                      • Jul 2013
                      • 316
                      • Salo

                      #11
                      Sori väärä kuva, mulla on tämä versio http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ion_cooling_2/
                      Eli jos laitan pakosarjan jälkeen tulevaan palaan.
                      Se tulppahan on jäähdyttimen jälkeen siinä venttiilin liitoksessa,eli mittaus on aika lähellä pakosarjaa.
                      Kai
                      -E46 330 D Touring
                      -INPA, NCS EXPERT

                      Comment

                      • Leiffi2001
                        Newbiemmer
                        • Oct 2014
                        • 15
                        • Soviet Finland

                        #12
                        Originally posted by KOS56OLAVI View Post
                        Sori väärä kuva, mulla on tämä versio http://bmwfans.info/parts-catalog/E4...ion_cooling_2/
                        Eli jos laitan pakosarjan jälkeen tulevaan palaan.
                        Se tulppahan on jäähdyttimen jälkeen siinä venttiilin liitoksessa,eli mittaus on aika lähellä pakosarjaa.
                        Kai
                        se on varmaan ihan hyvä paikka.

                        Comment

                        Working...
                        X
                        😀
                        🥰
                        🤢
                        😎
                        😡
                        👍
                        👎