Announcement

Collapse
No announcement yet.

320i:n turboluvat???

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • f1zz
    GTi:stä tuttu
    • Sep 2003
    • 1469
    • Veikkola

    #16
    joo mutta onhan aina kaksi kalliimpi kun yksi.
    jos puhutaan uusista ahtimista.
    jos haluaa rempata turbot niin onhan kaksi aina kaksi kertaa isompi summa .. öö

    mutta yleisesti 2 turboa käytetään v koneessa jossa yhden ahtimen pakosarja olisi huono ratkasu.

    ja kaikki riippuu missä konetta käyttää, katu, kiihdytys, muuten vaan.

    Comment

    • jarmo_
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2002
      • 277

      #17
      Originally posted by f1zz
      joo mutta onhan aina kaksi kalliimpi kun yksi.
      jos puhutaan uusista ahtimista.
      jos haluaa rempata turbot niin onhan kaksi aina kaksi kertaa isompi summa .. öö

      mutta yleisesti 2 turboa käytetään v koneessa jossa yhden ahtimen pakosarja olisi huono ratkasu.

      ja kaikki riippuu missä konetta käyttää, katu, kiihdytys, muuten vaan.
      Älä nyt lauri, kyllä johonkin bemuun vielä se tupla laitetaan.
      Esim. tohon mun autoon joudut ehkä sen sarjan vielä vääntämään, sit kun budjetti antaa myöten.

      Comment

      • ////3
        Bimmer Fanatic
        • Dec 2003
        • 399
        • Lahti

        #18
        Tietääkö kukaan et paljonko tulee prosentteja e30 325 kun siihenlaittaa turbo kamat kiinni, eli ahdin, hukkaportti, välijäähdytin, uusi bensapumppu, ahtoputket, pakosarja, ja muut hilkkeet mitä tarvitaan? 8)
        Ja mitenkä noita prosentteja voi laskeskella vai meneekö noi ihan arvioimalla?
        Usvaa putkeen

        Comment

        • Jaghaath
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2002
          • 1273
          • Helsinki

          #19
          Ei siitä mitään prosentteja tule jos auto on jo 325.

          Comment

          • Zoui
            Bimmer Enthusiast
            • Aug 2003
            • 6350
            • Tampere

            #20
            Originally posted by Jaghaath
            Ei siitä mitään prosentteja tule jos auto on jo 325.
            niin, ei tule muita kuin prosentit moottorista... :|
            Elämä on pihakivestä.

            Comment

            • mukko
              Bimmer Enthusiast
              • Jan 2003
              • 5965
              • Uleåborg

              #21
              Ellei turbokamat mene sitten moottorinlisälaitteina.
              -- Official member of BTCF-Sauna Team --

              Save the World, Fuck The Fuel Economy
              Vitut aerodynamiikasta, kuutiotuumat ratkaisevat!

              Comment

              • Zoui
                Bimmer Enthusiast
                • Aug 2003
                • 6350
                • Tampere

                #22
                Originally posted by muggo
                Ellei turbokamat mene sitten moottorinlisälaitteina.
                Turbon laittaminen rinnastetaan moottorin vaihtoon, eli merkitään prosentit moottorista... itsellä taisi olla siis 12.
                Elämä on pihakivestä.

                Comment

                • Jaghaath
                  Bimmer Enthusiast
                  • Oct 2002
                  • 1273
                  • Helsinki

                  #23
                  Montas kertaa tästäkin on jo väännetty :lol: Eikö se turbotus rinnasteta moottorinvaihtoon vaan siltä osalta, että kun tehot nousee niin jarrut ym pitää päivittää niitä vastaamaan ellei kyseessä ole 325 eli mallisarjan tehokkain?

                  Comment

                  • stimmung
                    Newbiemmer
                    • Mar 2003
                    • 18

                    #24
                    Aivan niin.

                    Comment

                    • JiiP
                      Bimmer Enthusiast
                      • Aug 2002
                      • 1734
                      • Tampere

                      #25
                      Olikos se Maza vai kuka joka sai turbon katsastettua moottorin lisälaitteena..
                      Official member of BTCF-Sauna Team
                      E46 316i -03
                      Ex:
                      E39 530iAT -01, E39 530dAT -02, ALPINA B10 BiTurbo -92, E34 540iT -94, E36 328iT -95, E32 740iA -92, E34 535i -90, E30 325iT M-tech2 -91, E34 M5T -94, E30 325i Cabriolet -88, E30 "320i" -85

                      Comment

                      • Zoui
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2003
                        • 6350
                        • Tampere

                        #26
                        Originally posted by Jaghaath
                        Montas kertaa tästäkin on jo väännetty :lol: Eikö se turbotus rinnasteta moottorinvaihtoon vaan siltä osalta, että kun tehot nousee niin jarrut ym pitää päivittää niitä vastaamaan ellei kyseessä ole 325 eli mallisarjan tehokkain?
                        Onhan tuosta vääntöä ollut, mutta eikös lain mukaan jälkiasennus turbo tuo autolle 12%(ainakin itse sain prosentit moottorista), jotka tulevat "moottorin vaihdosta". Mutta mikäli muutos prosentti ylittää sallitun 49,9%, asia otetaan käsittelyyn ja turbon aiheuttamat prosentit poistuvat. (koska moottoria ei ole oikeasti vaihdettu)

                        :?:
                        Elämä on pihakivestä.

                        Comment

                        • performance
                          Bimmer Rookie
                          • Jul 2003
                          • 54
                          • Tornio

                          #27
                          Autoon saa lisätä mitä tahansa ja prosentteja ei tule esim. turbon tai kaksi, mutta jos otat jotain alkuperäisiä osia pois niin sitten tulee prosentteja.
                          www.instagram.com/tpukema

                          Comment

                          • Rockwell
                            Bimmer Enthusiast
                            • Jun 2003
                            • 1713
                            • Helsinki

                            #28
                            Originally posted by performance
                            Autoon saa lisätä mitä tahansa ja prosentteja ei tule esim. turbon tai kaksi, mutta jos otat jotain alkuperäisiä osia pois niin sitten tulee prosentteja.
                            Toi on aivan totta ja täysin naurettavaa. Otat esim. sisustan pois ja laitat pulkat ja kaaret niin ruvetaan laskemaan jotain prosentteja takapenkistä yms. :lol: :lol:
                            BMW F31 330d M-Sport -13
                            ex. BMW F21 116i -13
                            ex. BMW 540i(g) Touring -01
                            ex. ALPINA B10 Bi-Turbo -92 #430
                            ex. BMW 316g -99
                            ex. BMW M5 Touring -92
                            ex. BMW 535i -91
                            ex. BMW M5 -91
                            ex. BMW 325i Touring -90

                            Comment

                            • ////3
                              Bimmer Fanatic
                              • Dec 2003
                              • 399
                              • Lahti

                              #29
                              Autoon saa lisätä mitä tahansa ja prosentteja ei tule esim. turbon tai kaksi, mutta jos otat jotain alkuperäisiä osia pois niin sitten tulee prosentteja.
                              325:seen saavaan lisätä heposia 20%.
                              Usvaa putkeen

                              Comment

                              • joekopo
                                Bimmer Rookie
                                • Oct 2003
                                • 124
                                • Jaala

                                #30
                                heinolan katsastuskonttorin mielipide asiaan: kaikkiin autoihin tarvii anoa turbo luvat jos on semmoista asentamassa!!
                                ei oo vissiin oikeen ajantasalla?
                                joutuu käydä jossain muualla konttorilla näyttämässä :shock:
                                0400 852119/janne

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎