Erikoinen ongelma joka alkoi viime keväänä, noh korjauksena tehtiin huohottimen vaihto, öljynsuodattimen o-renkaat ja öljynpaine anturi, mitattiin öljynpaineet jotka silloin olivat täysin normaalit. jonka jälkeen ei mitään ongelmia..kunnes nyt taas päivälleen vuosi viime kerrasta niin taas aloittaa juurikin saman ongelman. Elikkä öljynpaine valo syttyy koneen lämmettyä heti kun esim liikennevaloihin pysähtyy ja samaan aikaan tyhjäkäynti kierrokset laskee noin 300 rp/m alle normaalin sekä käy tietenkin tukehtuvan kuuloisesti öljynpainevalo syttyen.
M54 Öljynpaine alas ja tyhjäkäynnin notkahdus.
Collapse
X
-
-
No ihan vaikka siksi, että on niillä M54 moottoreillakin hieman eroa keskenään. Aloitus viestissä ei ollut edes moottoria, joten täysin mahdoton mitään hyödyllistä sanoa.. Eli kerro nyt sitten se koko moottorikoodi + vuosimalli, jos sitä auton mallia ei voi kertoa.Originally posted by mikkis View PostHittooko me auton tiedoilla tehdään kun kyse on moottorista
Elikkä M54 kyseessä siis, saa vastailla jos jotain järkevää tulee mieleen.e39 540iA E85
Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
Retrofit ym. koodaukset (BMW)
Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle
Comment
-
Jos tyhjäkäynti laskee liikaa niin ei se öljypumppu pyöri tarpeeksi tuottaakseen tarpeeksi painetta. Etenkin jos on ollut jo normi tyhjäkäynnillä ihan rajoilla.
Comment
-
Sulla on joutokäynnillä öljynpaineet luokkaa puoli baria? Paljonko M54:issa ylipäätään on paineen ohjearvo(?). Se nyt ei kerro mitään jos on sen verran painetta ettei valo just syty. Monessa vehkeessä on just tollanen luokkaa 0,5 bar katkaisija.2015 VW Crafter
1984 BMW 316
2009 Kawasaki Ninja 250RRR
petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
"Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".
Comment
-
Sepä se joten mikä tuolla nyt voisi tuon kierrosten laskun aiheuttaa? kun se pumppu tuota nyt tuskin aiheuttaa. Imuvuoto, vanos??Originally posted by Muurahainen View PostJos tyhjäkäynti laskee liikaa niin ei se öljypumppu pyöri tarpeeksi tuottaakseen tarpeeksi painetta. Etenkin jos on ollut jo normi tyhjäkäynnillä ihan rajoilla.
Comment
-
Aloitusviestissäsi ei ollut edes siitä mainintaa oliko kyse bensasta vai diiselistä,tarkemmasta mallista puhumattakaan.Huono siinä on ruveta arvailemaan tarkemmin.Ja noita järkeviä arvailuja olisi kyllä tuohon löytynyt.Joten en ymmärrä tuota pointtiasi.Originally posted by mikkis View PostHittooko me auton tiedoilla tehdään kun kyse on moottorista
Elikkä M54 kyseessä siis, saa vastailla jos jotain järkevää tulee mieleen.
Comment
-
Öljynpaineen valo, ja ilmoitus keskinäyttöön kummittelee täälläkin.
M54 E60
70tkm sitten vaihdettu saman vian takia "varmuuden vuoksi" alakerran laakerit, öljypumppu, huohotin, öljynsuodattimen jalan tiiviste jne.
Vaihdettu nyt viikko sitten uudet öljyt (Castrol 5w-40), öljynpaineanturi + öljyn lämpöanturi suodattimen jalkaan. Ei mitään vaikutusta.
Paineet mitattu, jotka on hyvät, kuumalla koneella tyhjäkäynnillä 0.9bar, 2000rpm 2.2bar. Öljyn lämpötila n.+95-100c, nesteen +93c.
Käy todella nätisti, ja päästöt kohdillaan.
Tulee sattumanvaraisesti risteyksiin hidastettaessa. Tyhjäkäynti tällöin n.550-600rpm. Viime vuonna muistan tulleen kerran tuon ilmoituksen. Tänä kesänä ilmoitellut noin 25 kertaa. Välillä tekee joka reissulla, ja välillä menee viikko ilman mitään.
Kun öljynpainevalo palaa, riittää kun painat kytkinpolkimen pohjaan, jolloin kierrokset nousee noin 50-100rpm, ja valo sammuu heti.
Ohjelmallinen häiriö, vai mikä anturi tuon tiedon antaa?
Jenkkifoorumilla olivat nostaneet näihin ongelmallisiin tyhjäkäyntiä testerillä ylöspäin n.80rpm, jolla tuo kummittelu on saatu loppumaan.
:think:think:think
Comment
Comment