Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54 Öljynpaine alas ja tyhjäkäynnin notkahdus.

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mikkis
    Bimmer Enthusiast
    • Mar 2006
    • 1900
    • Vantaa

    M54 Öljynpaine alas ja tyhjäkäynnin notkahdus.

    Erikoinen ongelma joka alkoi viime keväänä, noh korjauksena tehtiin huohottimen vaihto, öljynsuodattimen o-renkaat ja öljynpaine anturi, mitattiin öljynpaineet jotka silloin olivat täysin normaalit. jonka jälkeen ei mitään ongelmia..kunnes nyt taas päivälleen vuosi viime kerrasta niin taas aloittaa juurikin saman ongelman. Elikkä öljynpaine valo syttyy koneen lämmettyä heti kun esim liikennevaloihin pysähtyy ja samaan aikaan tyhjäkäynti kierrokset laskee noin 300 rp/m alle normaalin sekä käy tietenkin tukehtuvan kuuloisesti öljynpainevalo syttyen.
    Last edited by mikkis; 06-03-2015, 15:57.
  • Heguli 31
    BTCF Member
    • Oct 2004
    • 10001
    • KVLA

    #2
    Tälläisiä kysellessään saattaisi olla hyvä kertoa auton malli ja vuosimalli.

    Comment

    • mikkis
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2006
      • 1900
      • Vantaa

      #3
      Originally posted by Heguli 31 View Post
      Tälläisiä kysellessään saattaisi olla hyvä kertoa auton malli ja vuosimalli.
      Hittooko me auton tiedoilla tehdään kun kyse on moottorista Elikkä M54 kyseessä siis, saa vastailla jos jotain järkevää tulee mieleen.

      Comment

      • HTK12
        BTCF Member
        • Jul 2011
        • 10949
        • Joensuu

        #4
        Originally posted by mikkis View Post
        Hittooko me auton tiedoilla tehdään kun kyse on moottorista Elikkä M54 kyseessä siis, saa vastailla jos jotain järkevää tulee mieleen.
        No ihan vaikka siksi, että on niillä M54 moottoreillakin hieman eroa keskenään. Aloitus viestissä ei ollut edes moottoria, joten täysin mahdoton mitään hyödyllistä sanoa.. Eli kerro nyt sitten se koko moottorikoodi + vuosimalli, jos sitä auton mallia ei voi kertoa.
        e39 540iA E85

        Vikakoodit, live-datat, koodaukset, karttapäivitykset, ohjelmistopäivitykset E/F/G-sarjaan.
        Etänä koodaukset & vikakoodienluku E/F/G-sarjaan.
        Retrofit ym. koodaukset (BMW)
        Joensuu ja lähialueet, yhteyttä priivalla
        INPA, NCS, WinKFP, ISTA, E-sys jne. asennuksia etänä Ultraviewerillä. Myös K+DCAN & ENET kaapelit
        Myydään: Diagnostiikkaläppäri BMW:lle

        Comment

        • Muurahainen
          BTCF Member
          • Dec 2006
          • 9194
          • Nurmijärvi

          #5
          Jos tyhjäkäynti laskee liikaa niin ei se öljypumppu pyöri tarpeeksi tuottaakseen tarpeeksi painetta. Etenkin jos on ollut jo normi tyhjäkäynnillä ihan rajoilla.

          Comment

          • petrolhead
            Moderator
            • Feb 2004
            • 13793
            • Hyvinkää

            #6
            Sulla on joutokäynnillä öljynpaineet luokkaa puoli baria? Paljonko M54:issa ylipäätään on paineen ohjearvo(?). Se nyt ei kerro mitään jos on sen verran painetta ettei valo just syty. Monessa vehkeessä on just tollanen luokkaa 0,5 bar katkaisija.
            2015 VW Crafter
            1984 BMW 316
            2009 Kawasaki Ninja 250RRR
            petrolheadin hölmöilyjä juutubessa.
            "Weight is the car designer's enemy. It works against you in every aspect of the design".

            Comment

            • mikkis
              Bimmer Enthusiast
              • Mar 2006
              • 1900
              • Vantaa

              #7
              Originally posted by Muurahainen View Post
              Jos tyhjäkäynti laskee liikaa niin ei se öljypumppu pyöri tarpeeksi tuottaakseen tarpeeksi painetta. Etenkin jos on ollut jo normi tyhjäkäynnillä ihan rajoilla.
              Sepä se joten mikä tuolla nyt voisi tuon kierrosten laskun aiheuttaa? kun se pumppu tuota nyt tuskin aiheuttaa. Imuvuoto, vanos??

              Comment

              • Heguli 31
                BTCF Member
                • Oct 2004
                • 10001
                • KVLA

                #8
                Originally posted by mikkis View Post
                Hittooko me auton tiedoilla tehdään kun kyse on moottorista Elikkä M54 kyseessä siis, saa vastailla jos jotain järkevää tulee mieleen.
                Aloitusviestissäsi ei ollut edes siitä mainintaa oliko kyse bensasta vai diiselistä,tarkemmasta mallista puhumattakaan.Huono siinä on ruveta arvailemaan tarkemmin.Ja noita järkeviä arvailuja olisi kyllä tuohon löytynyt.Joten en ymmärrä tuota pointtiasi.

                Comment

                • mikkis
                  Bimmer Enthusiast
                  • Mar 2006
                  • 1900
                  • Vantaa

                  #9
                  M54 vuosimalli 2004 auto e60.

                  Comment

                  • Hemi
                    Bimmer Enthusiast
                    • Apr 2004
                    • 18880
                    • Pirkanmaa

                    #10
                    Originally posted by mikkis View Post
                    M54 vuosimalli 2004 auto e60.
                    Imuvuoto mikä pitää tyhjäkäynnin liian alhaalla ja sitä kautta myös öljynpaineen tyhjäkäynnillä?

                    Comment

                    • Zeni
                      BTCF Member
                      • Jul 2020
                      • 333
                      • Savo

                      #11
                      Öljynpaineen valo, ja ilmoitus keskinäyttöön kummittelee täälläkin.

                      M54 E60



                      70tkm sitten vaihdettu saman vian takia "varmuuden vuoksi" alakerran laakerit, öljypumppu, huohotin, öljynsuodattimen jalan tiiviste jne.

                      Vaihdettu nyt viikko sitten uudet öljyt (Castrol 5w-40), öljynpaineanturi + öljyn lämpöanturi suodattimen jalkaan. Ei mitään vaikutusta.

                      Paineet mitattu, jotka on hyvät, kuumalla koneella tyhjäkäynnillä 0.9bar, 2000rpm 2.2bar. Öljyn lämpötila n.+95-100c, nesteen +93c.

                      Käy todella nätisti, ja päästöt kohdillaan.


                      Tulee sattumanvaraisesti risteyksiin hidastettaessa. Tyhjäkäynti tällöin n.550-600rpm. Viime vuonna muistan tulleen kerran tuon ilmoituksen. Tänä kesänä ilmoitellut noin 25 kertaa. Välillä tekee joka reissulla, ja välillä menee viikko ilman mitään.
                      Kun öljynpainevalo palaa, riittää kun painat kytkinpolkimen pohjaan, jolloin kierrokset nousee noin 50-100rpm, ja valo sammuu heti.

                      Ohjelmallinen häiriö, vai mikä anturi tuon tiedon antaa?

                      Jenkkifoorumilla olivat nostaneet näihin ongelmallisiin tyhjäkäyntiä testerillä ylöspäin n.80rpm, jolla tuo kummittelu on saatu loppumaan.


                      :think:think:think

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎