Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20 venttiilikopan korkki

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • mupe000
    Bimmer Fanatic
    • Dec 2003
    • 237

    m20 venttiilikopan korkki

    Pitääkö moottorin hyytyä tai ruveta käymään epätasaisesti kun öljykopan korkki avataan? Selvittelen tässä että onko tossa imuvuotoa jossaki vai mikä sitä taas vaivaa.
  • LASSI-S
    Bimmer Enthusiast
    • Aug 2003
    • 4918
    • hattula/hämeenlinna.

    #2
    pitäis sammua jos kone on kunnossa
    E63 AMG. E500 ja iso ässä väkevällä mökki öljy moottorilla. Joskus ehkä vielä bemari

    Comment

    • mupe000
      Bimmer Fanatic
      • Dec 2003
      • 237

      #3
      Jåå. eipä oo sammumista lähelläkään. epätasaisesti käy tyhjäkäynnillä kokoajan eikä korkin avaus vaikuta mitään. imusarjan tiiviste vaihdettu, putket tarkastettu, venttiilikopan tiiviste vaihdettu. Voiko kyseisen ilmiön aiheuttaa se että ilmamäärämittarin säätöruuvi on säädetty rikkaimmalle tasolle?

      Comment

      • pete81
        Bimmer Enthusiast
        • Jan 2004
        • 2056
        • .........

        #4
        tässä edellinen keskustelu aiheesta www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=29694

        Comment

        • Meisseli
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2003
          • 1003
          • Kotka

          #5
          Originally posted by mupe000
          Jåå. eipä oo sammumista lähelläkään. epätasaisesti käy tyhjäkäynnillä kokoajan eikä korkin avaus vaikuta mitään.
          Ihan äkkiseltään vaikuttaa siltä että jossain on helkkarinmoinen imuvuoto.
          Eioo penaria alla enää.. :(

          Comment

          • JMN
            Newbiemmer
            • Feb 2005
            • 4
            • Ylistaro

            #6
            mihin suuntaan sitä ilmamäärämittarin säätöruuvia pitää ruuvata että seos menee rikkaammalle?

            Comment

            • mupe000
              Bimmer Fanatic
              • Dec 2003
              • 237

              #7
              myötäpäivään vissiin. huomenna oon varmempi asiasta.

              Comment

              • tobbe_83
                Bimmer Rookie
                • Aug 2004
                • 51
                • Espoo

                #8
                myötäpäivään.kannattaa kattoo se paksu putki imusarjasta öljypohjaan.itellä hajos (m20b25) o-rengas siitä eikä käyny ku 4-pytyllä.

                Comment

                • Masinol
                  Bimmer Fanatic
                  • Feb 2003
                  • 988
                  • "Turku"

                  #9
                  Taitaa olla myös eroa L-jetin ja Motronikin välillä... Hihasta voisin vetästä että motronikilla ei tapahdu mitään mutta L-jetillä kone käy huonosti tai jopa sammuu Ja perusteluksi tähän voisi arvata että L-jetillä tyhjäkäynnillä ilmamäärämittari on pelissä mukana, mutta motronikissa sitä ei "kuunnella".

                  Mutta nämä siis vain hihasta vedettyjä juttuja!
                  Saab 99 -75 - Mazda 323 -88 - BMW 728 -78 E23 - BMW 316 -88 E30 - Opel Kadett D -87 - BMW 325i -88 E30 - BMW 325i -91 E36 - BMW 540iA -93 E34 - BMW 328i -95 E36 touring - BMW 528iA -96 E39 touring - BMW 735iA -97 E38 - Volvo S60 -01 - BMW 330dA -05 touring

                  Comment

                  • mupe000
                    Bimmer Fanatic
                    • Dec 2003
                    • 237

                    #10
                    Originally posted by tobbe_83
                    myötäpäivään.kannattaa kattoo se paksu putki imusarjasta öljypohjaan.itellä hajos (m20b25) o-rengas siitä eikä käyny ku 4-pytyllä.
                    No jos mulla EI oo missää imuvuotoa niin voiko rikkaimmalle säädetty ilmamäärämittari aiheuttaa käyntihäiriön? ja korkin avaus ei siis vaikuta mitään. Räjähtää kohta pää ton rojun kanssa.
                    Last edited by mupe000; 23-03-2005, 21:21.

                    Comment

                    • rocroc
                      Bimmer Fanatic
                      • Jan 2003
                      • 573
                      • keminmaa

                      #11
                      Originally posted by Masinol
                      Taitaa olla myös eroa L-jetin ja Motronikin välillä... Hihasta voisin vetästä että motronikilla ei tapahdu mitään mutta L-jetillä kone käy huonosti tai jopa sammuu Ja perusteluksi tähän voisi arvata että L-jetillä tyhjäkäynnillä ilmamäärämittari on pelissä mukana, mutta motronikissa sitä ei "kuunnella".

                      Mutta nämä siis vain hihasta vedettyjä juttuja!
                      Kyllä mulla ainakin kone käy ratkaisevasti huonommin/sammuu kun korkin nappaa irti, motronic m20b25

                      Comment

                      • tobbe_83
                        Bimmer Rookie
                        • Aug 2004
                        • 51
                        • Espoo

                        #12
                        motronicissa ei oo ilmamäärämittari mukana tyhjäkäynnillä.(testattu pakokaasutesterissä).mulla ei ainakaan hirveesti vaikuta toi korkin avaaminen "letkut ja tiivisteet uusittu imupuolelta 3vko sitten"(vähän tiputtaa kierroksii mut sit nostaa ja rupee vähän humputtamaan putkessa.)

                        Comment

                        • jupe_84
                          Bimmer Fanatic
                          • Mar 2004
                          • 242
                          • Joensuu

                          #13
                          En allekirjoita tuota edellistä itelläni on motronic versio ja muuten ihan saletisti huomaa jos on liian rikkaalla tai laihalla. alkaa rykimään niin perhanasti jos laihalle kääntää ja sitten taas rikkaalle nin alkaa soutamaan kierrosta mikä on varsin v-mäistä kun on automaattivaihteinen.

                          tuo öljykorkki homma mulla ainakin jos on viilee motti nin auto sammuu ja kuumalla rupee rykimään jo pelkästä öljytikunnostamisesta.

                          Kannattaa käyttää testerissä se sun auto nin tuleepahan ainakin säädöt kohilleen..

                          Comment

                          Working...
                          X
                          😀
                          🥰
                          🤢
                          😎
                          😡
                          👍
                          👎