Announcement

Collapse
No announcement yet.

Yet another: paras M5X-kombinaatio

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jmp2002
    BTCF Member
    • Oct 2003
    • 5727
    • Rovaniemi

    #31
    Originally posted by Supra^ View Post
    Niitä toimivia >700hp M52:ia voi toki tänne linkittää ihan spekseineen niin tietää sitten millä kokoonpanolla sellaisen voi rakentaa.
    Jokainen tekee tavallaan, mä rakennan rautalohkolla koska tiedän mitä saan ja mitä kestää, eikä mua se 25kg extra paino haittaa.


    siinä ainakin yks... onhan niitä muitakin suomessa..
    E30 325i Touring -89
    E30 325i touring -88 m50tbo
    G20 330e M-Sport -20

    Comment

    • Remotion
      Bimmer Enthusiast
      • Mar 2003
      • 15225
      • Ajamisen Iloa

      #32
      Originally posted by r.w. View Post
      Tässä on voittava kombinaatio, mutta turbon tilalle keskipakoremmi.
      Eiköhän se twinscroll ole remmi.
      Z3 coupé individual

      F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
      E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

      Comment

      • Supra^
        BTCF Member
        • Jul 2005
        • 5150
        • ᶛᶛᵻᶰᶛ˄

        #33
        Originally posted by jmp2002 View Post
        http://forum.vastaheitto.com/index.php?topic=7300.75

        siinä ainakin yks... onhan niitä muitakin suomessa..
        Tostakin vaan harmillisesti puuttuu kaikki koneen speksit, ja omistaja itekin kauhistelee ettei se sitä 700 konetehoa kauaa kestä.

        Älkääkä ymmärtäkö väärin, en todellakaan väitä vastaan, olen vain kiinnostunut siitä mitä M52/M54-pohjaiset oikeasti kestää milläkin spekseillä.
        Musti 8HP
        Nokivasara M47
        TeiniCoupé DCT
        E36/5 Diesel-DCT Tri-Turbo

        Ex:
        E61 530xd LCI M-Sport, E39 525i, Ford Fiesta 1.1, Opel Vectra 2.0 Ecotec, BMW Z3 Coupé, E34 535iA, BMW E60 530i M-Sport, Audi A4 1.8TSQ S-Line, E36 328i M-Sport Cab, E39 535i M-Sport, E28 520i TIC, E34 535i, E30 323i TIC, E30 320i

        Comment

        • conna
          Bimmer Fanatic
          • Oct 2005
          • 324

          #34
          Originally posted by Mörökölli View Post
          tarpeeksi hengittävä twinscroll ahdin.
          Originally posted by r.w. View Post
          Tässä on voittava kombinaatio, mutta turbon tilalle keskipakoremmi.
          Originally posted by Remotion View Post
          Eiköhän se twinscroll ole remmi.
          Vai tuplanieluinen turbo :think
          Last edited by conna; 15-05-2015, 17:34.
          %

          Comment

          • naukkis
            Bimmer Enthusiast
            • Nov 2004
            • 1222
            • Jyväskylä

            #35
            Originally posted by Supra^ View Post
            Tostakin vaan harmillisesti puuttuu kaikki koneen speksit, ja omistaja itekin kauhistelee ettei se sitä 700 konetehoa kauaa kestä.

            Älkääkä ymmärtäkö väärin, en todellakaan väitä vastaan, olen vain kiinnostunut siitä mitä M52/M54-pohjaiset oikeasti kestää milläkin spekseillä.
            Spekulaatiota, tuskin se alubloki on yhtään sen heikompi kuin patarautanenkaan.

            Comment

            • Matuh
              BTCF Member
              • Apr 2013
              • 3702
              • Kouvola

              #36
              Noniiin jotta loppuu se speksitön jossittelu niin siinä sit http://www.nettivaraosa.com/kilpa-autoilu/1901630
              E36 328i M50B30 turbo
              Skoda vRS
              Inpa löytyy vikakoodin lukuun, kyselyt privalla.
              Ncs expert, ja pienet koodauksetkin luonnistuu

              EX: E36, E34, 2xE39, 2xE46, E91

              Comment

              • Remotion
                Bimmer Enthusiast
                • Mar 2003
                • 15225
                • Ajamisen Iloa

                #37
                Originally posted by conna View Post
                Vai tuplanieluinen turbo :think
                Kappas en ollut ikinä hoganut että niitäkin kutsutaan samalla nimellä. Aika älytöntä jopa.
                Z3 coupé individual

                F01, F02, F10, F11 takakäännön muoviosat
                E36 ilmanotot & Z3 ilmanotot

                Comment

                • r.w.
                  Bimmer Enthusiast
                  • Feb 2007
                  • 2510
                  • Länsirannikko

                  #38
                  Originally posted by Remotion View Post
                  Kappas en ollut ikinä hoganut että niitäkin kutsutaan samalla nimellä. Aika älytöntä jopa.
                  Ei kutsuta.

                  Twin scroll.
                  Twin screw.
                  1-7-5-11-3-9-6-12-2-8-4-10

                  Comment

                  • Guest's Avatar

                    #39
                    Turbo on jo, HX35 16 pakopesällä ja piillettisiivillä. Tarkoitus pitää kone matalavireisehkönä epämääräisenä ratapäivä/cruising/rakettina. En oo keksiny ainakaan viel miten sen sais leimaan. Virossa?

                    Comment

                    • hirvonen
                      BTCF Member
                      • Nov 2011
                      • 251
                      • hämeenlinna

                      #40
                      alumiinilohko toimii hyvin, jos saa kannen pysymään paikallaan.. melkein pitäis teettää pitkät pinnat, jotka sais ruuvattua pohjaan asti. esim arpilla ei ole toimivaa pulttia m52 lohkoon, eivät pysy kiinni edes vapareissa, joissa enemmän ruttuja..

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5257
                        • Pirkkala

                        #41
                        Originally posted by hirvonen View Post
                        alumiinilohko toimii hyvin, jos saa kannen pysymään paikallaan.. melkein pitäis teettää pitkät pinnat, jotka sais ruuvattua pohjaan asti. esim arpilla ei ole toimivaa pulttia m52 lohkoon, eivät pysy kiinni edes vapareissa, joissa enemmän ruttuja..

                        M550d pultit. Pitääköhän tarina paikkansa että kellarista asti ovat läpi? Soveltuvuudesta mihinkään muuhun god knows.
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Jasuuu
                          Bimmer Fanatic
                          • Dec 2011
                          • 773
                          • Oulu

                          #42
                          Originally posted by Urpo_rotta View Post
                          M550d pultit. Pitääköhän tarina paikkansa että kellarista asti ovat läpi? Soveltuvuudesta mihinkään muuhun god knows.
                          Ei ainankaan netin mukaan, pultit mallia M12X1,5X179.

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5257
                            • Pirkkala

                            #43
                            Kuvahakuun m550d head bolts niin ainakin yksi kuva löytyy jossa rakenne näkyy. Ei ole yhtenäinen pultti alas asti vaan keskellä on teräksinen osa jossa sekä alhaalta että ylhäältä tuleva pultti on kiinni. Siltä ainakin näyttää. Mielenkiintonen systeemi:think

                            Offtopic tämä on jo ihan täysin. Sori.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • naukkis
                              Bimmer Enthusiast
                              • Nov 2004
                              • 1222
                              • Jyväskylä

                              #44
                              Originally posted by hirvonen View Post
                              alumiinilohko toimii hyvin, jos saa kannen pysymään paikallaan.. melkein pitäis teettää pitkät pinnat, jotka sais ruuvattua pohjaan asti. esim arpilla ei ole toimivaa pulttia m52 lohkoon, eivät pysy kiinni edes vapareissa, joissa enemmän ruttuja..
                              Nokun ARP:llä ei ole pultteja M52 alulohkoon ollenkaan. Toki jos niitä rautalohkon pultteja käyttää niin tottakai homma kusee mutta se on ihan puhtaasti täysin väärän osan käyttämisestä johtuvaa. Alkuperäiset pultithan ovat todella pitkillä jengoilla eikä niitä käyttämällä kierteet korkkaa ellei bloki ylikuumene pahasti. Ja jos tarve on saada enemmän momenttia kuin vakiopulteilla niin voihan se lohkon porata ja jengoittaa paksummille pulteille mutta ihan pienillä ahtopaineilla ei pitäis moiselle tarvetta tulla.
                              Last edited by naukkis; 17-05-2015, 13:57.

                              Comment

                              • Dunky
                                Bimmer Enthusiast
                                • Feb 2003
                                • 4929
                                • Kotka

                                #45
                                Originally posted by naukkis View Post
                                Nokun ARP:llä ei ole pultteja M52 alulohkoon ollenkaan. Toki jos niitä rautalohkon pultteja käyttää niin tottakai homma kusee mutta se on ihan puhtaasti täysin väärän osan käyttämisestä johtuvaa. Alkuperäiset pultithan ovat todella pitkillä jengoilla eikä niitä käyttämällä kierteet korkkaa ellei bloki ylikuumene pahasti. Ja jos tarve on saada enemmän momenttia kuin vakiopulteilla niin voihan se lohkon porata ja jengoittaa paksummille pulteille mutta ihan pienillä ahtopaineilla ei pitäis moiselle tarvetta tulla.
                                Onko tietoa millaisilla pulteilla saa kestämään?
                                Vikakoodien lukua. Pikselien korjailua ja UUSIA mittariston neulojen moottoreita

                                Myös vaativampaa koodausta, sekä "avaimia" katiskoille, Retrofitit NBT yms yms.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎