Announcement

Collapse
No announcement yet.

E28 + M30 + Getrag 265 + sre -765 + massalevy

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Daa Daa
    BTCF Member
    • Aug 2004
    • 910
    • Jyväskylä

    #31
    Sylinterin liike ei riitä kunnolla jos haarukka on vinossa paineasetelmaan nähden.
    Haarukan kun simmailee kohdilleen (suoraan asetelmaan nähden) niin massalevyn kanssa -765 irrottaa helposti millä tahansa työsylinterillä ilman tapin jatkamisia. Muistaakseni koitin 20.64mm, 22.20mm sekä 26.99mm ja jokaisella toimi hienosti. Käyttöön jäi 22.20mm työsylkkä ja e30 19.05mm pääsylinteri, näillä on menty jo kolme vuotta.

    Comment

    • jannmann
      Bimmer Enthusiast
      • Feb 2003
      • 5856
      • Joccis City

      #32
      Originally posted by Daa Daa View Post
      Sylinterin liike ei riitä kunnolla jos haarukka on vinossa paineasetelmaan nähden.
      Haarukan kun simmailee kohdilleen (suoraan asetelmaan nähden) niin massalevyn kanssa -765 irrottaa helposti millä tahansa työsylinterillä ilman tapin jatkamisia. Muistaakseni koitin 20.64mm, 22.20mm sekä 26.99mm ja jokaisella toimi hienosti. Käyttöön jäi 22.20mm työsylkkä ja e30 19.05mm pääsylinteri, näillä on menty jo kolme vuotta.
      +1

      Usein se nänni siellä haarukanpäässä on jo valmiiksi uutta 5mm lyhyempi kuluman takia.

      Kun haarukan kulma pysyy vakion, ei 765 todellakaan ole mikään superjäykkä.
      Aprilia RSV4

      Comment

      • sierra4x4tbo
        BTCF Member
        • Oct 2004
        • 2098
        • Lappeenranta

        #33
        Kai se on sit alettava jumppaa lootaa alas.. Kiinnostus aika kova!

        -Timo
        M535i BiTurbo -85
        740iA -95 ”#tonnin_pommi"

        --=MushroomMotorsport=--
        --=MaxTuned.com=--

        Comment

        • Tonton
          Bimmer Enthusiast
          • Oct 2006
          • 9101
          • Raisio

          #34
          p
          Originally posted by sierra4x4tbo View Post
          Kai se on sit alettava jumppaa lootaa alas.. Kiinnostus aika kova!

          -Timo
          jos jotain positiivista ni onneks on kaks osanen laatikko ni ei tarvi levyä kohdistella, tuli vaan huomattua omassa laatikko jumpassa
          sigpic
          M-B Vito -22
          Transit Custom -18
          Yamaha vx ho cruiser -22
          Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
          [email protected]

          Comment

          • anttiviis
            BTCF Member
            • Aug 2010
            • 369
            • Kokkola

            #35
            Originally posted by sierra4x4tbo View Post
            Kai se on sit alettava jumppaa lootaa alas.. Kiinnostus aika kova!

            -Timo
            Tiedän tunteen. En edes kehtaa sanoa montako kertaa käytin viimetalvena laatikon irti, mutta huvikseen kellotin niin alle tunti siitä ko auto käynnissä siihen että sillä taas voi ajaa sisältäen tietysti pienet muutostyöt.

            Alle vaan makaan ja kevyt laatikko syliin.
            E30 325i Turbo -86
            E30 325i M-tech2 -89
            E30 316i Bavaria -91
            E39 525iA -02
            F11 530xd M-Sport -11

            Comment

            • sierra4x4tbo
              BTCF Member
              • Oct 2004
              • 2098
              • Lappeenranta

              #36
              Originally posted by jeemu View Post
              Mikä painelaakeri sulla siä on? Jos e28 oma ni siihen on olemassa 5mm pitempää laakeria.
              Minkä laitteen laakeri tuo pitempi on?

              Loota alhaalla, josko huomen pääsis jo nostelee takasi..

              -Timo
              M535i BiTurbo -85
              740iA -95 ”#tonnin_pommi"

              --=MushroomMotorsport=--
              --=MaxTuned.com=--

              Comment

              • bmw89
                Bimmer Fanatic
                • Mar 2010
                • 565
                • Ulvila

                #37
                eikös se oo e21 323 laakeri, mitä täällä on hehkutettu:think
                -E30 "316i"

                ex. e46 328i,

                Comment

                • sierra4x4tbo
                  BTCF Member
                  • Oct 2004
                  • 2098
                  • Lappeenranta

                  #38
                  Originally posted by bmw89 View Post
                  eikös se oo e21 323 laakeri, mitä täällä on hehkutettu:think
                  Saattaa olla tai saattaa olla olemati..

                  ------------------------------------------------------------
                  Eli kun ei varmistusta tullut laakeriin, niin hitsasin spacer-palat haarukan ja laakerin väliin..

                  Laitetaas vähän tarinaa, jos vaikka olis jatkossa jollekin apua:

                  Tein palikan, minkä saa pultattua sylinterin paikalle ja mitattua millä sylinterin liikkeellä kytkin irroittaa:


                  Kuvassa näkyvän pultin pituus eri riittänyt mihinkään.
                  Seuraavat mitat sylinterin tapin reiästä mitattuja etäisyyksiä haarukkaan.
                  -Painelaakeri asetelmaa vasten ~36mm
                  -Kytkin irroittaa ~59mm

                  Sylinterin minimi ja maksimimitta (kiinnityspinta-tapin pää); ~22mm ja ~62mm

                  Eli tästä pääteltynä sylinteri pohjasi ennen kuin kytkin irrotti kunnolla.

                  No ei muuta kuin loota alas:


                  ..ja haarukkaan modi:




                  Tämän jälkeen romut takas kasaan.
                  Modin jälkeen haarukan etäisyydet sylinterin tapin reiästä mitattuna:
                  -Painelaakeri asetelmaa vasten ~25mm
                  -Kytkin irroittaa: ~48mm

                  Iso kiitos nimimerkille dohc hyvistä vinkeistä!

                  -Timo
                  Last edited by sierra4x4tbo; 12-06-2015, 10:01.
                  M535i BiTurbo -85
                  740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                  --=MushroomMotorsport=--
                  --=MaxTuned.com=--

                  Comment

                  • Agua
                    BTCF Member
                    • Jan 2013
                    • 310
                    • Kainuu/Oulu

                    #39
                    Originally posted by sierra4x4tbo View Post
                    ..ja haarukkaan modi:





                    -Timo
                    Itselle kun tein moisen modin niin laitoin suosiolla noin 25mm leveät palikat painelaakerin alle.. Jos korokeet ovat liian kapeat niin voiko paine laakeri pudota vinoon tuohon korokkeen viereen??

                    Jatkoitko tuota kammen vasta puolella olevaa tappia?
                    Now: E21 315 3.0l turbo
                    Ex: E21 315 m50b25 turbo
                    Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                    Comment

                    • sierra4x4tbo
                      BTCF Member
                      • Oct 2004
                      • 2098
                      • Lappeenranta

                      #40
                      Originally posted by Agua View Post
                      Itselle kun tein moisen modin niin laitoin suosiolla noin 25mm leveät palikat painelaakerin alle.. Jos korokeet ovat liian kapeat niin voiko paine laakeri pudota vinoon tuohon korokkeen viereen??

                      Jatkoitko tuota kammen vasta puolella olevaa tappia?
                      Ei pääse tippumaan. Laakerin runko ei pääse haarukassa kääntymään.

                      En jatkanut tappia.. Ei ollut kuluneen näköinen ja tuo spacerihan korjasi haarukan oikeaan asentoon. Toinen vaihtarihan olisi ollut jatkaa vaste tappia, sekä työsylinterin tappia. Silloin ei olisi tarvinnut laakerin alle fylliä.

                      -Timo
                      Last edited by sierra4x4tbo; 12-06-2015, 11:11.
                      M535i BiTurbo -85
                      740iA -95 ”#tonnin_pommi"

                      --=MushroomMotorsport=--
                      --=MaxTuned.com=--

                      Comment

                      • Tonton
                        Bimmer Enthusiast
                        • Oct 2006
                        • 9101
                        • Raisio

                        #41
                        Originally posted by Agua View Post
                        Itselle kun tein moisen modin niin laitoin suosiolla noin 25mm leveät palikat painelaakerin alle.. Jos korokeet ovat liian kapeat niin voiko paine laakeri pudota vinoon tuohon korokkeen viereen??

                        Jatkoitko tuota kammen vasta puolella olevaa tappia?
                        laakeri tarvis päästä keinumaan haarukassa ettei se kanna vaan toisesta reunasta
                        sigpic
                        M-B Vito -22
                        Transit Custom -18
                        Yamaha vx ho cruiser -22
                        Kodin kylpytilojen saneeraus ja rakennustyöt V-S aluella
                        [email protected]

                        Comment

                        • Agua
                          BTCF Member
                          • Jan 2013
                          • 310
                          • Kainuu/Oulu

                          #42
                          Originally posted by Tonton View Post
                          laakeri tarvis päästä keinumaan haarukassa ettei se kanna vaan toisesta reunasta
                          Joo. Sen minä hoksasinkin ja sen takia tein rälläkällä pienen kaarevuuden sihen osaan, eli ei ole koko matkalta tasainen
                          Now: E21 315 3.0l turbo
                          Ex: E21 315 m50b25 turbo
                          Ex: E30 316 turbo. Paloi..

                          Comment

                          • Meiza
                            Newbiemmer
                            • May 2012
                            • 22
                            • Oulu

                            #43
                            Mahtava lukee sekavana tätä jumppaa ku itellä on kova vauhtipyörä mallia e28 menossa m30b34 turbokoneeseen -765 asetelman ja massalevyn kanssa.
                            työsylinterin tappia aatellu jatkaa ja tehdä spaceri painelaakerin alle.. mihinköhän sitä on ryhtyny..:think
                            Vauhtipyörä oli senverran kulahtanu että sorvasin suosiolla puhtaaksi ja asetelmalle 2,5mm syvennystä nii saa ainakin shimmattua puristuksen kohdilleen, ennen sorvausta jäi puristusmitaksi 2mm uudella levyllä ajatellen että levy hakee pitopintaansa alkukilometreillä jolloin hieman kuluu.. ja saavuttaa optimin puristusmitan.
                            Last edited by Meiza; 22-06-2015, 23:17.

                            Comment

                            Working...
                            X
                            😀
                            🥰
                            🤢
                            😎
                            😡
                            👍
                            👎