Harmina on kyseisen koneen venttiilikopan tiiviys. Olen tiivisteenkin jokin aika sitten uusinut. Pulttien alle tulevat kumitiivisteistä uusin n. Puolet. Niitä ei nyt silloin ollut hyllyssä enempää... Kuitenkin, näyttäisi vain ettei tuo kansi olisi suora ollenkaan. Siksi vuoto vain jatkuu. Pesin tuon moottorin juuri ja annoin sen jälkeen käydä 2min ja tuo riitti jo siihen, että ainakin yhden vuotokohdan huomasi. Onko joku muu joutunut uusimaan koko kannen ja mistä olette moisen hommanneet? Liikkeestä löytyy tietysti. Käytetty kävi myös mielessä. Oletteko huomanneet tarviketiivisteen ja alkuperäisen tiivisteen ominaisuuksissa eroa. Kuvassa vielä merkkasin kohdat joissa vuoto ja väli näkyy.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
M54, venttiilikopan tiiviste vuotaa. e39 2002
Collapse
X
-
Sen olen huomannut että jos niitä pulttien alle tulevia kumeja ei vaihda niin vuotaa uudestaan hetken päästä.
Siitä en tiedä miten käy jos vain osan niistä vaihtaa.Last edited by Muurahainen; 13-09-2015, 17:24.
-
-
Originally posted by Muurahainen View PostSen olen huomannut että jos niitä pulttien alle tulevia kumeja ei vaihda niin vuotaa uudestaan hetken päästä.
Siitä en tiedä miten käy jos vain osan niistä vaihtaa.
Comment
-
-
Kyllähän tuo vähän mutkalla näyttää oleman, mutta ei tuommonen yleensä ole haitannu. Mutta laitoitko tiivisteliimaa noihin puolikuun muotoisiin kohtiin. BMW:n ohjekkin kertoo laittamaan ja ei tahdo pitää, jos se jää välistä pois: https://translate.google.com/transla...-text=&act=url
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostKyllähän tuo vähän mutkalla näyttää oleman, mutta ei tuommonen yleensä ole haitannu. Mutta laitoitko tiivisteliimaa noihin puolikuun muotoisiin kohtiin. BMW:n ohjekkin kertoo laittamaan ja ei tahdo pitää, jos se jää välistä pois: https://translate.google.com/transla...-text=&act=url
Laitoin liima niihin "kulmiin" (mielestäni jonkun ohjeen näin joskus) eli kohtiin joista tasaiselta pinnalta käännytään puoliympyrään.
Pultit väänsin niin, että se "holkki" pultin ympärillä pohjasi.
Pitää varmaan hakea "marmorilta" tiiviste ja laittaa liimaa vaikka koko kierrokselle.
-Pasi
Comment
-
-
Jep ne pultit pitää kiriä ihan pohjaan. Niitä nyt ei liian tiukkaan voi laittaakaan. Esim. permatexin musta tökötti on ihan hyvä noiden tiivisteiden liimailuun. On ainakin itsellä pitäny. Tarvike tiivisteenkin pitäs kyllä pitää, kunhan on ok merkkinen. (Esim. Victor reinz)
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Nostetaas vanhaa säiettä...
Mitä eroa on M54 venttiilikopilla, kun näyttää vaihtuvan vm 2003?
Käykö venakopan tiivisteet ristiin? Miten tunnistaa näiden erot?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
-
Originally posted by zener View PostPuolat vaihtuu eriksi, joten niiden kiinnitys eri.
Tätä eroa tuli itsekkin ihmeteltyä, mutta en kyllä kovin ihme eroa tuon uudemman ja vanhemman tiivisteen välillä huomannu. Saatto olla että toinen oli aavistuksen paksumpi.
Instagram, YouTube kanava
ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva
Comment
-
-
Originally posted by Pazi88 View PostPaitsi että tiiviste on silti san muotoinen tulppien ympäriltä.
Tätä eroa tuli itsekkin ihmeteltyä, mutta en kyllä kovin ihme eroa tuon uudemman ja vanhemman tiivisteen välillä huomannu. Saatto olla että toinen oli aavistuksen paksumpi.
Nyt huomasin, että toisen rakkineen M54 vuotaa öljyä takemman pakosarjan alemmista pinnapulteista. Tai siltä se ainakin näyttää. Kaikki alemmat pultit/mutterit on öljyiset. Lukitteen laitoin niihin pinnaultteihin jotka olivat irti aikoinaan kun peltisarjan siihen vaihtelin. Ilmeisesti ei ollut riittävän pitävä?
Vai onko se vuoto mahdollisesti muualta?Kulkineet/projektit:
640D F06
530iA E39
635 CSi E24
518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991
Comment
-
Comment