Announcement

Collapse
No announcement yet.

M54, venttiilikopan tiiviste vuotaa. e39 2002

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Tourinki
    Bimmer Rookie
    • Aug 2004
    • 84
    • Pirkanmaa

    M54, venttiilikopan tiiviste vuotaa. e39 2002

    Harmina on kyseisen koneen venttiilikopan tiiviys. Olen tiivisteenkin jokin aika sitten uusinut. Pulttien alle tulevat kumitiivisteistä uusin n. Puolet. Niitä ei nyt silloin ollut hyllyssä enempää... Kuitenkin, näyttäisi vain ettei tuo kansi olisi suora ollenkaan. Siksi vuoto vain jatkuu. Pesin tuon moottorin juuri ja annoin sen jälkeen käydä 2min ja tuo riitti jo siihen, että ainakin yhden vuotokohdan huomasi. Onko joku muu joutunut uusimaan koko kannen ja mistä olette moisen hommanneet? Liikkeestä löytyy tietysti. Käytetty kävi myös mielessä. Oletteko huomanneet tarviketiivisteen ja alkuperäisen tiivisteen ominaisuuksissa eroa. Kuvassa vielä merkkasin kohdat joissa vuoto ja väli näkyy.
    Attached Files
    Last edited by Tourinki; 13-09-2015, 19:33.
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #2
    Sen olen huomannut että jos niitä pulttien alle tulevia kumeja ei vaihda niin vuotaa uudestaan hetken päästä.

    Siitä en tiedä miten käy jos vain osan niistä vaihtaa.
    Last edited by Muurahainen; 13-09-2015, 17:24.

    Comment

    • Tourinki
      Bimmer Rookie
      • Aug 2004
      • 84
      • Pirkanmaa

      #3
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Sen olen huomannut että jos niitä pulttien alle tulevia kumeja ei vaihda niin vuotaa uudestaan hetken päästä.

      Siitä en tiedä miten käy jos vain osan niistä vaihtaa.
      Vaihdoin juurikin tähän moottorin etu-osaan ne uudet aluskumit. Tuossa moottorin etukulmissa näyttää olevan iso rako, jota noilla pulteilla ei pysty kiristämään. Pulttien kohdalla kansi näyttää olevan ihan ok.

      Comment

      • herja
        Bimmer Enthusiast
        • Jul 2003
        • 1649

        #4
        Laitoitko liimaa väliin? Veditkö momenttiin vai otitko naksun jälkeen vähän takaisin?
        Retard Member

        Comment

        • Pazi88
          Moderator
          • Jan 2007
          • 11078
          • Oulu

          #5
          Kyllähän tuo vähän mutkalla näyttää oleman, mutta ei tuommonen yleensä ole haitannu. Mutta laitoitko tiivisteliimaa noihin puolikuun muotoisiin kohtiin. BMW:n ohjekkin kertoo laittamaan ja ei tahdo pitää, jos se jää välistä pois: https://translate.google.com/transla...-text=&act=url

          Instagram, YouTube kanava
          ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

          Comment

          • Tourinki
            Bimmer Rookie
            • Aug 2004
            • 84
            • Pirkanmaa

            #6
            Originally posted by Pazi88 View Post
            Kyllähän tuo vähän mutkalla näyttää oleman, mutta ei tuommonen yleensä ole haitannu. Mutta laitoitko tiivisteliimaa noihin puolikuun muotoisiin kohtiin. BMW:n ohjekkin kertoo laittamaan ja ei tahdo pitää, jos se jää välistä pois: https://translate.google.com/transla...-text=&act=url
            Hei

            Laitoin liima niihin "kulmiin" (mielestäni jonkun ohjeen näin joskus) eli kohtiin joista tasaiselta pinnalta käännytään puoliympyrään.
            Pultit väänsin niin, että se "holkki" pultin ympärillä pohjasi.
            Pitää varmaan hakea "marmorilta" tiiviste ja laittaa liimaa vaikka koko kierrokselle.

            -Pasi

            Comment

            • Pazi88
              Moderator
              • Jan 2007
              • 11078
              • Oulu

              #7
              Jep ne pultit pitää kiriä ihan pohjaan. Niitä nyt ei liian tiukkaan voi laittaakaan. Esim. permatexin musta tökötti on ihan hyvä noiden tiivisteiden liimailuun. On ainakin itsellä pitäny. Tarvike tiivisteenkin pitäs kyllä pitää, kunhan on ok merkkinen. (Esim. Victor reinz)

              Instagram, YouTube kanava
              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

              Comment

              • poke
                BTCF Member
                • Feb 2005
                • 3096

                #8
                Nostetaas vanhaa säiettä...

                Mitä eroa on M54 venttiilikopilla, kun näyttää vaihtuvan vm 2003?
                Käykö venakopan tiivisteet ristiin? Miten tunnistaa näiden erot?
                Kulkineet/projektit:

                640D F06
                530iA E39
                635 CSi E24
                518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                Comment

                • zener
                  Moderator
                  • Oct 2004
                  • 14348
                  • Oulu

                  #9
                  Puolat vaihtuu eriksi, joten niiden kiinnitys eri.
                  E65 730dA '04 klick
                  F10 520dA '11 klick
                  E34 520iA '91 klick

                  Instagram


                  "E65 Pre-facelift, eli Chris Banglen mahtipontinen muotokieli on parhaimmillaan eikä kriitikoiden laimentama."

                  Comment

                  • Pazi88
                    Moderator
                    • Jan 2007
                    • 11078
                    • Oulu

                    #10
                    Originally posted by zener View Post
                    Puolat vaihtuu eriksi, joten niiden kiinnitys eri.
                    Paitsi että tiiviste on silti san muotoinen tulppien ympäriltä.

                    Tätä eroa tuli itsekkin ihmeteltyä, mutta en kyllä kovin ihme eroa tuon uudemman ja vanhemman tiivisteen välillä huomannu. Saatto olla että toinen oli aavistuksen paksumpi.

                    Instagram, YouTube kanava
                    ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                    Comment

                    • poke
                      BTCF Member
                      • Feb 2005
                      • 3096

                      #11
                      Originally posted by Pazi88 View Post
                      Paitsi että tiiviste on silti san muotoinen tulppien ympäriltä.

                      Tätä eroa tuli itsekkin ihmeteltyä, mutta en kyllä kovin ihme eroa tuon uudemman ja vanhemman tiivisteen välillä huomannu. Saatto olla että toinen oli aavistuksen paksumpi.
                      Ok! Lähinnä ajattelin, että onko eroa esim tiivisteen korkeudessa.

                      Nyt huomasin, että toisen rakkineen M54 vuotaa öljyä takemman pakosarjan alemmista pinnapulteista. Tai siltä se ainakin näyttää. Kaikki alemmat pultit/mutterit on öljyiset. Lukitteen laitoin niihin pinnaultteihin jotka olivat irti aikoinaan kun peltisarjan siihen vaihtelin. Ilmeisesti ei ollut riittävän pitävä?
                      Vai onko se vuoto mahdollisesti muualta?
                      Kulkineet/projektit:

                      640D F06
                      530iA E39
                      635 CSi E24
                      518i E28 M54B30 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=293876
                      1502 http://www.btcf.fi/forum/showthread.php?t=240991

                      Comment

                      Working...
                      X
                      😀
                      🥰
                      🤢
                      😎
                      😡
                      👍
                      👎