Originally posted by Clavurion
View Post
Announcement
Collapse
No announcement yet.
Jäähdytysnesteistä
Collapse
X
-
Täytyy tosiaan varmaan 2-3 kertaa huuhdella tuo järjestelmä läpi, kun vaihdan nuo nykyiset punaiset nesteet eri nesteisiin ettei vaan tapahdu eri nesteiden sekottumista ja järjestelmän hyytymistä. Ja toki akkuvedellä laimennus.
Onko kenelläkään tietoa, että onko tuo G48-neste parempaa kuin BMW:n oma G11? Hinnoissa ei ole juurikaan eroa, mutta onko tuosta G48:sta jotain suurempaa hyötyä?N54 pienet remontit, huollot ja vianselvitys Vantaalla, ota yhteyttä yksityisviestillä!
Muun muassa suuttimien vaihto ja koodaus, MHD ja xHP asennusapu sekä koodaukset ProToolilla.
Vuokrataan harrastelijaystävälliseen hintaan moottorin kannatinpalkki, kaarimankeli, N54 suuttimien vaihtotyökalu sekä virtalähde koodausta varten.
Comment
-
-
Originally posted by eljas View PostOnko kenelläkään tietoa, että onko tuo G48-neste parempaa kuin BMW:n oma G11? Hinnoissa ei ole juurikaan eroa, mutta onko tuosta G48:sta jotain suurempaa hyötyä?IB1P23M0 - B48B20M1 - N57D30O1 - B47D20O0 - M57D30O2 - M54B22 - M52TUB20
BMW vikakoodien lukua, koodaukset, ohjelmistopäivitykset ja monenlaisia muita juttuja.
Vikadiagnostiikka ja koodaukset myös etäyhteydellä.
Yhteys: yksityisviesti tai telefon: null-vier-null-fünf-drei-zwei-vier-fünf-zwei-sieben.
Tampere
Comment
-
-
Tislattu vesi muuttuu raudan kosketuksesta
On ristiriitaista fiktiota kun kerrot että pitää laittaa tislattuavettä ja tehdä jäähdytin pakkasnesteseos raakasta-pakkasnesteestä ja tilslatusta vedestä Kerron faktaa tilasttu vesi tulee joko tislaamalla ja samaa tavaraa saamme jääkaapin pakkasen muovipintaisesta jäästä sulattamalla ja myöskin sadevesi suoraan ilmasta vatiin sataneena on tislattuavettä. Tässä on kaksi tapaa tehdä tislattuavettä ns. kotikonstista tapaa tehtailla tislattuavettä jos ei halua kaupasta sitä ostaa.
Tuonkin tärkeän faktan esille eli tislatunveden tuhoutumisesta sen tislatunveden ominaisuus muuttuu heti kun joutuu ns. vesikosketuksiin Raudan kanssa, joten auton jäähdytin järjestelmästä löytyy rautaa matkalta joten tislattu vesi ns. neutalisoituu eli tulee ja muuttuu tavalliseksi vedeksi. On täysin valheellista tietoa levittää ,että tilattua vettä pitäisi pakkasneste-seoksen teossa pitäisi käyttää käyttää.
Originally posted by Clavurion View PostJa laimentakaa ne nesteet tislatulla vedellä, ei johtovedellä.
Comment
-
-
Ei jäähdytinjärjestelmässä ole tarvetta käyttää tislattua vettä. Tislattu vesi on itse asiassa vähän syövyttävää eli joutuessaan metallien kanssa tekemisiin vesi ionisoituu ts. liuottaa metalleja enemmän kuin valmiiksi ionisoitunut vesi. Ihan yhtä huonoa olisi käyttää pelkkää vettä jäähdytysjärjestelmässä oli se tislattua tai ei, ja jäähdytinnesteet on tarkoitettu käytettäväksi ihan tavallisen hanaveden kanssa. Vaikka hanavesi olisi kalkkista määrä joka jäähdytinjärjestelmään joutuu yhden täytön yhteydessä on ihan mitätön.
Mutta siis kun vettä käytetään yhdessä jäähdytinnesteen kanssa jäähdytinnesteessä on ruostumisenestoaineita jotka estävät em. metallien liukenemista ja deionisoitua(akkuvesi) käyttäminen kuluttaa näitä ruostumisenestoaineita paljon nopeammin kuin vähemmän syövyttävä vesi. Eli jos nyt käyttää sitä akkuvettä niin nesteet olisi periaatteessa vaihdettava useammin kuin tavallista hanavettä käyttäen.
Täytyy myös ihmetellä mistä on tullut into käyttää akkuvettä jäähdytysjärjestelmissä? Joissakin nesteissä taitaa olla nykyään kieltokin että ei saa lantata tislatulla vedellä.Last edited by naukkis; 16-12-2017, 12:28.
Comment
-
-
Originally posted by 0se View PostMitä se voi aiheuttaa? Kysyn vain kun en ole itse törmännyt kalkin aiheuttamiin ongelmiin tai edes kuullut niistä.BMW driver and owner since 2000.
Comment
-
-
Oman kunnan vesi näyttäisi olevan niin pehmeää että 5 litraa vesijohtovettä sisältää 150 milligrammaa kalkkia+magnesiumia. Kolmen riisinjyvän massa siis. En usko että mitään merkittävää kertymää pääsee tapahtumaan.
Ehkä jos olisi oikeasti kalkkinen vesijohtovesi niin harkitsisin itsekin akkuveden käyttöä. Muuten ei kyllä jaksa stressata.
Comment
-
-
Mutta siis akkuvesi syövyttää kuumissa olosuhteissa mm. alumiiniä todella nopeasti, normaalisti alumiinin pintaan muodostuu oksidikerros joka suojaa alumiiniä mutta tislattu vesi liuottaa sen pois. Jäähdytinnesteissä nyt on varmasti suoja-aineet tätäkin vastaan mutta kun neste on yleensä tarkoitettu tavalliselle hanavedelle ei tislatulle niin alumiinin syöpyminen voi olla nopeaakin tislattua vettä käytettäessä, vielä nimenomaan sillä ikävimmällä tavalla eli pistesyöpymällä, voi tulla reikä nopeasti paksuunkin alumiiniin.
Ite en ainakaan käyttäisi akkuvettä jäähdytinjärjestelmässä.
Comment
-
-
Originally posted by naukkis View PostEli jos nyt käyttää sitä akkuvettä niin nesteet olisi periaatteessa vaihdettava useammin kuin tavallista hanavettä käyttäenEx:Bmw 325ix turbo, Bmw 316, Bmw 325ixA.
Current:Bmw 325ix, is in street use, but getting more and more better
Comment
-
Comment