Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525tds tehot hukassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • Muurahainen
    BTCF Member
    • Dec 2006
    • 9194
    • Nurmijärvi

    #16
    Originally posted by 4n77i2015 View Post
    Jotaki tuolla tds viritys osiossa luki että releen kautta menis jos kaasu polokimelta laittaa tms tai jotain..siksi mie kyssyinki..et mite se kaasu polkimelta toimis ku puhutaan siitä ettei pumppu saa sitä paine aaltoa noh kaasu on jo melkee pohjassa tällä tyyliin että evry herää täys kaasulla..mut joo mikäli ehin mekaanisen pumpun laittaa ni en laita koko evryä.
    Jos sen tuolla tavalla automatisoi niin se kytkeytyy tosiaan vasta kaasun ollessa lähes pohjassa.

    Eihän autosi ole automaatti?

    Comment

    • 4n77i2015
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 117
      • pohjoinen

      #17
      Originally posted by Muurahainen View Post
      Jos sen tuolla tavalla automatisoi niin se kytkeytyy tosiaan vasta kaasun ollessa lähes pohjassa.

      Eihän autosi ole automaatti?

      ei ole ku manuaali..

      Comment

      • 4n77i2015
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 117
        • pohjoinen

        #18
        eikö löydy ketään kuka ois piristäny kyseistä mottia vähä enempi esim isommalla ahtimella yms? paljonko tuosta suht kivuttomasti saa irti?

        Comment

        • naikou
          Bimmer Enthusiast
          • Dec 2010
          • 1760
          • vihti

          #19
          Senverran oon itse noista tds vekottimista lukenu/kuullut että vakio pakosarjalla ja ahtimella ei kannata edes lastutta, noiden vakio-osien virtaus on niin heikko että pakopuolella lämpötilan vaihtelu on niin suurta ettei kansi tahdo kestää.. halkeaa varsinki silloin jos tykkää polkea joka rampissa ja mutkassa.

          Parempi pakosarja, isompi turbo, kiinteä vauhtipyörä+jämerämpi kytkin ja tietysti polttoaineen syöttöpuoli kuntoon niin sit alkaakin löytymään jo ihan kivasti...siis jos kannentiiviste kestää
          E39 523i Turbo

          Comment

          • Muurahainen
            BTCF Member
            • Dec 2006
            • 9194
            • Nurmijärvi

            #20
            Aika hyvä vaihtoehto on vaihtaa 525d: hen ja antaa muitten käyttää rahaa tds:än kanssa.
            Vähän erilainen tuo uudempi d kuin tds jos diiselillä pitää ajella.

            Comment

            • eiskalt
              Bimmer Fanatic
              • May 2012
              • 836
              • Hyvinkää

              #21
              No mutta samahan se on sitten ottaa 530D. Ei sillä, itselläkin edelleen vasta haaveissa ja TDS:n kanssa joutuu elämään. Ei tälle mitään juuri kannata tehä, mutta toisaalta itse autollekin jo tehty niin paljon, ettei viittis "pois" heittää myöskään.
              Mutta onhan se niin, että halvin viritys on vaihtaa autoa. Ostakkee pojat 612tkm ajettu hyväkuntoinen TDS e39 täältä pois, (minulle)hyvään hintaan. Pääsen sitten ite ostamaan uudemman.

              Comment

              • Muurahainen
                BTCF Member
                • Dec 2006
                • 9194
                • Nurmijärvi

                #22
                Originally posted by eiskalt View Post
                No mutta samahan se on sitten ottaa 530D. Ei sillä, itselläkin edelleen vasta haaveissa ja TDS:n kanssa joutuu elämään. Ei tälle mitään juuri kannata tehä, mutta toisaalta itse autollekin jo tehty niin paljon, ettei viittis "pois" heittää myöskään.
                Mutta onhan se niin, että halvin viritys on vaihtaa autoa. Ostakkee pojat 612tkm ajettu hyväkuntoinen TDS e39 täältä pois, (minulle)hyvään hintaan. Pääsen sitten ite ostamaan uudemman.
                Niinpä, ostappa vähän uutta turboa yms. TDS:ään niin sillä saa jo sen 530d:n
                Sitä en tosin tiedä miten hyvän mutta ei ne TDS:kään taida kauhean hyviä olla kun aina on tehot hukassa yms.

                Comment

                • eiskalt
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2012
                  • 836
                  • Hyvinkää

                  #23
                  Originally posted by Muurahainen View Post
                  Niinpä, ostappa vähän uutta turboa yms. TDS:ään niin sillä saa jo sen 530d:n
                  Sitä en tosin tiedä miten hyvän mutta ei ne TDS:kään taida kauhean hyviä olla kun aina on tehot hukassa yms.
                  Äläs nyt, ei multakaan puutu sen enempää, kun mitä suunnittelupöydällä insinööri unohti tähän suunnitella. Ja evryllä kehutaan jopa rivakaksi, enkä vieläkään ole rikki saanu. Hyvä kone tää on, kunhan ei odota mitään formulavauhteja.
                  Eikai ne turbotkaan ny niin maksa, mutta, kun pitäis sitten uusia vielä pakoputki, pumppu, jne jne ja sitten ollaan jo sen 530d kanssa samalla viivalla.

                  Comment

                  Working...
                  X
                  😀
                  🥰
                  🤢
                  😎
                  😡
                  👍
                  👎