Announcement

Collapse
No announcement yet.

E39 525tds tehot hukassa?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • 4n77i2015
    Bimmer Rookie
    • Apr 2015
    • 117
    • pohjoinen

    E39 525tds tehot hukassa?

    Juu eli mielestäni autossa on tehot hukassa ennen oli dieselinä 280nm väännöillä 1.9tdi passatti ja se veti iha eri mallii alhaalta..autosta oli kyl osto vaihees revitty maffin letku irti, paineita on 1.3 bar mitää evry/tuning kötöstyksiä en löydä autosta..egr poistettu aikaa sitten.


    Jelppikääpä viisaammat.

    Ja toine jutska onko tuolla vnt ahdin vai normaali ja mikä isompi ahin menis suoraan?
  • VolvoTDi
    Bimmer Enthusiast
    • Jun 2006
    • 1576
    • Tampere - Pori

    #2
    Tuon ei kuulukkaan vetää alhaalta kun on perinteinen hukkaporttiahdin kun Pasuunassa oli vnt. Evryllä saa hieman heräämään alempaa, mutta pössäyttää tuolloin jonkun verran.
    Jaguar F-Pace 3.0D -17 ja Jaguar XJ 3.0DS Supersport -12
    Check:
    www.lisäätehoa.fi https://www.facebook.com/Lisaatehoa.fi/
    Tampere 044-5867096

    Comment

    • 4n77i2015
      Bimmer Rookie
      • Apr 2015
      • 117
      • pohjoinen

      #3
      Originally posted by VolvoTDi View Post
      Tuon ei kuulukkaan vetää alhaalta kun on perinteinen hukkaporttiahdin kun Pasuunassa oli vnt. Evryllä saa hieman heräämään alempaa, mutta pössäyttää tuolloin jonkun verran.

      Onkos evryllä alaväännöissä ero huomattava/vaivan arvonen? Mihinkä se evry kytketään tuossa?

      Comment

      • 4n77i2015
        Bimmer Rookie
        • Apr 2015
        • 117
        • pohjoinen

        #4
        Mittari tuli kytkettyä ja painetta 1.4bar..nyt kuuluu kysymys onko joku suoja ohjelma joka syöttöjä supistaa koneen turvaksi vai millä keinoin syöttöä lissää evryllä mahtaa paine taas noussa lissää?

        Comment

        • 4n77i2015
          Bimmer Rookie
          • Apr 2015
          • 117
          • pohjoinen

          #5
          Originally posted by 4n77i2015 View Post
          Mittari tuli kytkettyä ja painetta 1.4bar..nyt kuuluu kysymys onko joku suoja ohjelma joka syöttöjä supistaa koneen turvaksi vai millä keinoin syöttöä lissää evryllä mahtaa paine taas noussa lissää?

          ja kaiken lisäksi missä anturi/mikrokytkin tms joka käskee polkimen ohjauksella pumppua kun tulee kytkimen käytön jälkeen semmosia on/off vetopätkiä jotka katoaa kun kytkintä/kaasua polkasee uudestaan...että haiskahtaa jos joku semmonen ois epäkunnossa kans..

          Comment

          • 4n77i2015
            Bimmer Rookie
            • Apr 2015
            • 117
            • pohjoinen

            #6
            Originally posted by 4n77i2015 View Post
            ja kaiken lisäksi missä anturi/mikrokytkin tms joka käskee polkimen ohjauksella pumppua kun tulee kytkimen käytön jälkeen semmosia on/off vetopätkiä jotka katoaa kun kytkintä/kaasua polkasee uudestaan...että haiskahtaa jos joku semmonen ois epäkunnossa kans..

            Haloo missä ne kaikki diisselimiehet on?

            Comment

            • Hezman
              Bimmer Fanatic
              • Oct 2012
              • 708
              • Jyväskylä

              #7



              S32, X121


              under LH side of dash
              S32 Clutch switch X121 Component connector (2 -pin, White), Clutch switch


              S32 Clutch switch

              Plug connector overview

              NumberX-pin, colourDescriptionX1212 -pin, WhitePlug connector Clutch switchPin assignments at plug connector X121

              PinTypeDescription / Signal typeConnection /
              Measuring notes
              1MTerminal 31Ground connector2AClutch signalDDE control unit Cruise control module

              Comment

              • 4n77i2015
                Bimmer Rookie
                • Apr 2015
                • 117
                • pohjoinen

                #8
                Onko mitää hajuu kulkeeko tuos anturis tarpeeks jännitettä rele ohjauksee?

                Comment

                • kalevik
                  BTCF Member
                  • Apr 2009
                  • 957
                  • Salo

                  #9
                  Originally posted by 4n77i2015 View Post
                  Onko mitää hajuu kulkeeko tuos anturis tarpeeks jännitettä rele ohjauksee?
                  Kytke rele tuon 'anturin' = kytkimen kautta ja ohjaa alkuperäistä signaalia releen kärjillä.

                  Tai osta se passatti takaisin
                  E61 525i, Suzuki VS1400
                  Exät: Jaana, Susanna, Maija

                  Comment

                  • Hezman
                    Bimmer Fanatic
                    • Oct 2012
                    • 708
                    • Jyväskylä

                    #10
                    Kytkimen kautta ei mene jännitteitä, on maa- singnaali (on/off).

                    Kaivele kytkin esiin ja kato että pelaa niin kuin on tarkoitettu.

                    Tai oikeastaan vielä parempi vaihtoehto on mitata DDE:n päästä, pinni 28.



                    Tuolta sivulta voit opiskella bimmereiden sähköistä ja komponenteista.
                    (tarvii vaan toimiakseen javan)


                    Comment

                    • 4n77i2015
                      Bimmer Rookie
                      • Apr 2015
                      • 117
                      • pohjoinen

                      #11
                      Iha mielenkiinnosta kysyn..meneeks mulla ny joku ohi, jos evryn releytän..ni eikö se oo ihan sama katkonko yhteyden plus vai miinus puolelta? Saa maita saa virtaa joka kerta katkiaa ku toine on poikki ja tässä tapauksessa maa (-).

                      Tosin pelkkä potikka-vastus-katkasija yhistelmä pysyy päässä mut entäs se releytys..mihis releen napaan laitettii toi evry...

                      Meeneekö se ihan näin rele ulosvirta-katkasija(poljin)-potikka-auton johot..?

                      Comment

                      • Muurahainen
                        BTCF Member
                        • Dec 2006
                        • 9194
                        • Nurmijärvi

                        #12
                        Originally posted by 4n77i2015 View Post
                        Iha mielenkiinnosta kysyn..meneeks mulla ny joku ohi, jos evryn releytän..ni eikö se oo ihan sama katkonko yhteyden plus vai miinus puolelta? Saa maita saa virtaa joka kerta katkiaa ku toine on poikki ja tässä tapauksessa maa (-).

                        Tosin pelkkä potikka-vastus-katkasija yhistelmä pysyy päässä mut entäs se releytys..mihis releen napaan laitettii toi evry...

                        Meeneekö se ihan näin rele ulosvirta-katkasija(poljin)-potikka-auton johot..?
                        Eihän evryyn mitään releitä laiteta.

                        Nyt voisi olla pikkaisen opiskelun paikka ennen kuin tuota alkaa tekemään ettei tule vahinkoa.

                        Comment

                        • 4n77i2015
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2015
                          • 117
                          • pohjoinen

                          #13
                          No sitte ei tule..ja arvaappa onko noita tutkittu..

                          Comment

                          • Muurahainen
                            BTCF Member
                            • Dec 2006
                            • 9194
                            • Nurmijärvi

                            #14
                            Originally posted by 4n77i2015 View Post
                            No sitte ei tule..ja arvaappa onko noita tutkittu..
                            Mihin olit tuota relettä laittamassa? Evryn pälle ja pois kytkemiseen?
                            Itse jättäisin luultavasti evryn laittamatta kokonaan.

                            Tässä olisi oikein yksinkertaisena tehty evry mod jos sen nyt välttämättä autoonsa haluaa.
                            Last edited by Muurahainen; 19-10-2015, 18:59.

                            Comment

                            • 4n77i2015
                              Bimmer Rookie
                              • Apr 2015
                              • 117
                              • pohjoinen

                              #15
                              Originally posted by Muurahainen View Post
                              Mihin olit tuota relettä laittamassa? Evryn pälle ja pois kytkemiseen?
                              Itse jättäisin luultavasti evryn laittamatta kokonaan.

                              Tässä olisi oikein yksinkertaisena tehty evry mod jos sen nyt välttämättä autoonsa haluaa.

                              Jotaki tuolla tds viritys osiossa luki että releen kautta menis jos kaasu polokimelta laittaa tms tai jotain..siksi mie kyssyinki..et mite se kaasu polkimelta toimis ku puhutaan siitä ettei pumppu saa sitä paine aaltoa noh kaasu on jo melkee pohjassa tällä tyyliin että evry herää täys kaasulla..mut joo mikäli ehin mekaanisen pumpun laittaa ni en laita koko evryä.

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎