Announcement

Collapse
No announcement yet.

s50b32 kysymyksiä ja ongelmia?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • QUASIMODO
    Bimmer Enthusiast
    • Sep 2005
    • 2545
    • Pirkkala

    s50b32 kysymyksiä ja ongelmia?

    Moro!

    Nyt tarvittaisiin pientä jeesiä fiksummilta...

    Eli autona E36 s50b32 ja päästömittauksessa ei meinaa millään tippua lambda-arvo? Saatiin mittaus hyväksytysti läpi, mutta ongelmia oli.
    Lambda-arvo jatkuvasti 1,06

    Putkisto ajettu lämpimäksi ja molemmat lambdat vaihdettu.
    Ennen lambda-anturien vaihtoa antoi vikakoodia "145 Lambda Sensor Control Limit- Bank 2". Nyt vaihdon jälkeen ei olla vikakoodeja luettu.

    Auto toimii mielestäni hyvin. Käy hyvin ja tasaisesti.

    Mitä tehdä?:think
    Last edited by QUASIMODO; 07-10-2015, 17:52. Reason: Otsikko muutettu kun kysymykset lisääntyy
    sigpic
  • JJT
    Bimmer Enthusiast
    • May 2005
    • 6694
    • .......

    #2
    Paljonkos oli happea?
    Myyn:
    M10/20/52 E30-E36 osia

    Comment

    • QUASIMODO
      Bimmer Enthusiast
      • Sep 2005
      • 2545
      • Pirkkala

      #3
      Originally posted by JJT View Post
      Paljonkos oli happea?
      Harmi en huomannut ottaa lappua talteen.
      Täytyy ilmeisesti hakea vielä yksi päästölappu, että saan muutkin arvot teille.

      Lisätään infoksi vielä, että pakosarjassa oleva joustoliitin hapertunut ja nyt päälle kieputettu pakoputkiteippiä. Pitäisi olla kyllä tiivis nyt.
      sigpic

      Comment

      • Muurahainen
        BTCF Member
        • Dec 2006
        • 9194
        • Nurmijärvi

        #4
        Tuo mittauksen lambda arvohan muodostuu laskennallisesti muista arvoista. Ei kerro välttämättä mitään lambdan kunnosta.
        Vikakoodin mukaan voi syyllisenä olla vaikka imuvuoto tai vuoto putkessa.

        Comment

        • QUASIMODO
          Bimmer Enthusiast
          • Sep 2005
          • 2545
          • Pirkkala

          #5
          No niin! Nyt näitä muita arvoja:

          Nopea joutokäynti:

          CO: 0,11
          λ: 1,034
          CO2: 14,5
          O2: 0,80
          HC: 0022


          Raja-arvot:
          CO: 0,30
          λ: 0,97-1,03
          HC: 100

          Joutokäynti:

          CO: 0,08
          CO2: 14,5
          O2: 0,62
          HC: 0021


          Raja-arvot:
          CO: 0,50
          HC: 100

          Eli mitatut arvot on boldilla.

          Voiko näistä päätellä jotain?

          Voiko katit olla rikki? Entä maf-anturi?

          Lopuksi kuitenkin saimme testin hyväksytysti läpi. Mittaustulokseen auttoi kun antoi pikaisesti kaasua ja tämän jälkeen tiputti kierroksia :think
          Vikakoodeja en ole vielä saanut nollattua ja luettua uudelleen..
          Last edited by QUASIMODO; 06-10-2015, 12:49.
          sigpic

          Comment

          • QUASIMODO
            Bimmer Enthusiast
            • Sep 2005
            • 2545
            • Pirkkala

            #6
            Jatkan vielä tarinointia ja ihmettelyä...

            Eikös tuo vikakoodi
            "145 Lambda Sensor Control Limit- Bank 2"
            tarkoita juurinkin sylintereiden 4-6 lambdaa? Bank 2?
            Onko joustoliittimellä varustettu pakosarja sylintereiden 4-6?
            Laiha seos?

            Eli punaisella ympyrällä korostettu "joustoliitin", joka on rikki kuten alemmasta kuvasta voi todeta.





            Tuo vikakoodi viittaisi siihen että katalysaattorit olisi kunnossa?

            Osaako joku kertoa onko tuo happiarvo "O2" matala, korkea vai normaali.
            Mikäli se on korkea niin putkisto vuotaa ennen lambdaa tai raitisilmapuolella vuotoa?:think
            sigpic

            Comment

            • JJT
              Bimmer Enthusiast
              • May 2005
              • 6694
              • .......

              #7
              Kyllä ensimmäisenä korjaisin sen 4-6 pakosarjan jouston, se on juuri bank 2 putki.
              Tuollaisia on tullut samanlaisesta pannusta.

              Myyn:
              M10/20/52 E30-E36 osia

              Comment

              • QUASIMODO
                Bimmer Enthusiast
                • Sep 2005
                • 2545
                • Pirkkala

                #8
                Katsastettu hyväksytysti!

                ..mutta nyt pitäisi paikkailla tuo jousto liitin kohta ja tarkastaa muutenkin onko vuotoja muualla. Siihen liittyen lisää kysymyksiä:think

                - Saako pakosarjat irti ilman koko moottorin irroitusta ja millainen projekti ilman nosturia

                -Voiko joustoliittimen tilalle hitsata putkenpätkän tai suoraan nuo valokuvassakin joustohaitarin alla näkyvät putket yhteen?

                Tarkoitus olisi tiputtaa pakosarja ja putkisto lattialle ja hitsata joustoliittimen osa yhtenäiseksi (tai tilalle uusi yleismallinen joustoliitin?).
                sigpic

                Comment

                • vaappu
                  BTCF Member
                  • Sep 2010
                  • 1189
                  • Rovaniemi/Pyhätunturi

                  #9
                  itse tuon kesällä tehneenä , (britti putkisto) oli se kuule perseestä.

                  Ei tullut pakosarja pois , sai kuitenki liikkumaan sen verta että sai hitsattu ympäri, remontin tein öljy montussa..

                  tasamaalla mahdoton, mutta siitä en tiiä normi putkisto
                  (vasemman puolen ohjaus) läheteekö irti
                  mb 519 täys pitkä
                  mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
                  e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
                  e31 850i Miljoonan markan bmw.
                  e21. Kimppa rassi.
                  Awd corolla turbo.+420whp..

                  Comment

                  • QUASIMODO
                    Bimmer Enthusiast
                    • Sep 2005
                    • 2545
                    • Pirkkala

                    #10
                    Joustoliitin vuosi?
                    Laitoit yleismallisen vai hitsasitko palat vain yhteen?
                    sigpic

                    Comment

                    • A.S
                      Bimmer Fanatic
                      • Nov 2008
                      • 396
                      • Kouvola

                      #11

                      Tuossa kuva omasta pakosarjasta parin vuoden takaa. Leikkasin tuon joustosukan pois ja pistin suoran mankelilla tehdyn putken pätkän tilalle tigillä. Motoneteistä ei ainakaan löytynyt tuolloin oikean kokoisto joustosukkaa (aika omituinen tuo m3 pakosarjan kollektoriputken koko).

                      Tuollaista joustinta löydy myöskään supersprintin viripakosarjoista, joten uskon sen olevan vain bmw varman päälle tekemä putkistoon.

                      Ei sitten mikään ihan pikku juttu tuo pakosarjojen irroitus, joudut mm. purkamaan ilmastoinnin, kaikki lämpökilvet yms. Itsellä meni joku 3-4h pelkkään irroitukseen. Kannattaa myös samalla poistaa se saastepumppu asetelma, jos ei sitä näe tärkeäksi.
                      E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

                      Comment

                      • QUASIMODO
                        Bimmer Enthusiast
                        • Sep 2005
                        • 2545
                        • Pirkkala

                        #12
                        Originally posted by A.S View Post
                        http://i1030.photobucket.com/albums/y363/Suortanen/Mobile%20Uploads/IMG_0241_zpsea91dbb1.jpg
                        Tuossa kuva omasta pakosarjasta parin vuoden takaa. Leikkasin tuon joustosukan pois ja pistin suoran mankelilla tehdyn putken pätkän tilalle tigillä. Motoneteistä ei ainakaan löytynyt tuolloin oikean kokoisto joustosukkaa (aika omituinen tuo m3 pakosarjan kollektoriputken koko).

                        Tuollaista joustinta löydy myöskään supersprintin viripakosarjoista, joten uskon sen olevan vain bmw varman päälle tekemä putkistoon.

                        Ei sitten mikään ihan pikku juttu tuo pakosarjojen irroitus, joudut mm. purkamaan ilmastoinnin, kaikki lämpökilvet yms. Itsellä meni joku 3-4h pelkkään irroitukseen. Kannattaa myös samalla poistaa se saastepumppu asetelma, jos ei sitä näe tärkeäksi.
                        Täytyy yrittää hitsata paikallaan:think

                        Meneekö putket tuolla haitarin sisällä sisäkkäin?
                        Saisiko ne hitsattua suoraan yhteen ilman välipalaa?

                        Mitä tarkoitat saastepumpulla?
                        sigpic

                        Comment

                        • JJT
                          Bimmer Enthusiast
                          • May 2005
                          • 6694
                          • .......

                          #13
                          Originally posted by QUASIMODO View Post

                          Mitä tarkoitat saastepumpulla?
                          Varmaan sitä lisäilmapumppua jonka tarkoitus on kylmäkäynnistyksen jälkeen lämmittää katit nopeammin.
                          Myyn:
                          M10/20/52 E30-E36 osia

                          Comment

                          • A.S
                            Bimmer Fanatic
                            • Nov 2008
                            • 396
                            • Kouvola

                            #14
                            Originally posted by QUASIMODO View Post
                            Täytyy yrittää hitsata paikallaan:think

                            Meneekö putket tuolla haitarin sisällä sisäkkäin?
                            Saisiko ne hitsattua suoraan yhteen ilman välipalaa?

                            Mitä tarkoitat saastepumpulla?
                            Kyllä ne menee muistaakseni sisäkkäin vai olikohan siinä pieni rako. Suosittelen kyllä vaan leikkaamaan tuon koko joustimen pois ja suoraa putkea tilalle, niin välttyy virtauksille haitallisilta pykäliltä.

                            Tarkoitan juuri tuota JJT:nkin kuvailemaa ilmapumppua. Siltä menee letkut sellaisella metalliputkelle, joka on muttereilla kiinne yhdessä pakoaukon kanavassa. Tietääkseni mahdoton poistaa ilman pakosarjan irroitusta, niin kannattaa tehdä nyt samalla mikäli kiinnostaa.

                            EDIT : Tuossa vielä kuva osista:


                            Osa 8 menee sinne pakosarjan taakse ja osa 12 kiristyy ilmansuodatin boxiin.
                            Last edited by A.S; 09-10-2015, 18:50.
                            E36 M3 3.2 Evolution Coupe 1998

                            Comment

                            • QUASIMODO
                              Bimmer Enthusiast
                              • Sep 2005
                              • 2545
                              • Pirkkala

                              #15
                              Originally posted by A.S View Post
                              Kyllä ne menee muistaakseni sisäkkäin vai olikohan siinä pieni rako. Suosittelen kyllä vaan leikkaamaan tuon koko joustimen pois ja suoraa putkea tilalle, niin välttyy virtauksille haitallisilta pykäliltä.

                              Tarkoitan juuri tuota JJT:nkin kuvailemaa ilmapumppua. Siltä menee letkut sellaisella metalliputkelle, joka on muttereilla kiinne yhdessä pakoaukon kanavassa. Tietääkseni mahdoton poistaa ilman pakosarjan irroitusta, niin kannattaa tehdä nyt samalla mikäli kiinnostaa.
                              Tämä pumppu poistettiin remontin yhteydessä kesällä. Pakosarjat olivat kiinni.


                              Mietin siis, että haitariosa pois ja nuo sen sisällä olevat putkenpätkät hitsaa kiinni?



                              Eli nro 1 (joustoliitin) pois. Numerot 2 ja 3 hitsataan yhteen.

                              Vai numerot 1, 2 ja 3 kokonaan pois ja tilalle suora putki?


                              Tällaiset kuvat löytyi googlella:



                              sigpic

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎