Josko joku fakiiri hitsaisi putken paikallaan:think
No minä voin tehdä tuon homman sun kanssa hunttiin, jos tulet tänne Kouvolan suuntaan. Löytyy tiggi hitsailuun ja muut vehkeet. Ilmastoinnin joudut täyttämään muualla jälkikäteen. Hyvältä haitari tarvikkeet vaikuttavat, katso vain putken koko tarkkaan.
kyllä sen hitsaa paikoilleen.
Aluksi leikkaat vanhan pois , uus tilalle hitsaa sen mitä saa ja sitten sarja irti.. , sen saa väännettyä ja kammettua ala puolelta niin että juuri ja juuri näkee hitsata..
mb 519 täys pitkä
mb 316 tela/mopon kuskaus alusta
e30 m50b28 MadMax edit, feat Rotrex + boosted by Holset.
e31 850i Miljoonan markan bmw.
e21. Kimppa rassi.
Awd corolla turbo.+420whp..
Voisiko joku ystävällisesti laatia "listan" mitä kaikkea tarvitsen kun tilaan kaiken mahdollisen mikä voi imuvuotoja aiheuttaa? Jonkinlainen läjä tavaraa jo on, mutta loput pitäisi vielä hankkia.
Tarkista osanumerot vielä. Eihän noita kaikki pakko oo vaihtaa jos entiset on ehjät, o-renkaat tietysti laittaa suosiolla uutta.
-Läppärunkojen-kannen väliin o-renkaat. 13541401297 6kpl
-Läppärunkojen ja imutorvien väliin o-renkaat. 13541317845 6kpl
-Plenumiin tuleva huohotusletku öljynerottimelta ja tyhjäkäyntimoottorin letkut. 13411401660, 13411403013, 11151404405
-Plenumin pohjasta öljypohjaan menevä y-letku. 11151404980
-Kannesta öljynerottimeen menevä letku. 11151401217
-Kannesta öljynerottimeen menevän putken o-rengas 11151401949
-Alipainetukin o-renkaat. 13411404130 12kpl
-Bensanpaineensäätimen letku.
-Jos ilmapumppu on otettu pois, niin kannattaa tulpata 6.syl läppärungosta alipaineletkun paikka.
-Plenumin ja maffin väliin haitarikumi jos huono. 11611401996
-Imutorvien ja plenumin väliset kumit jos huonot. 11611404174
-Läppärunkojen synkronointiruuvien kumitulpat:think 13541402853
-Aktiivihiilipurkin venttiilille menevä letku ainaki tarkistaa ja samoin sille imuvuoto napille menevä.
Aika haalia lisää osia, niin saa talven aikana puuhastella pientä "ennakoivaa huoltoa"...
Onko näihin lisättävää?
Miten ison huollon meinaat suorittaa? Tuohon listaan vielä suuttimien ja bensanpaineensäätimen o-renkaat niin imupuolella olis kaikki tiivisteet uutta.
Synkronointiruuvien o-renkaita en itse ainakaan vaihtanut, kun se vaatisi ruuvien irrotuksen.
Samalla kun plenumi on pois tieltä niin kahtoo läppärunkojen perussäädön ja ohjaustehostimen putkiin vaihtaa kunnon klemmarit kun ne vuotaa kuitenkin.
Miten ison huollon meinaat suorittaa? Tuohon listaan vielä suuttimien ja bensanpaineensäätimen o-renkaat niin imupuolella olis kaikki tiivisteet uutta.
Synkronointiruuvien o-renkaita en itse ainakaan vaihtanut, kun se vaatisi ruuvien irrotuksen.
Samalla kun plenumi on pois tieltä niin kahtoo läppärunkojen perussäädön ja ohjaustehostimen putkiin vaihtaa kunnon klemmarit kun ne vuotaa kuitenkin.
Mitä tarkoitat?
Haaveena olisi huoltaa kone mahd. hyvään kuntoon, niin että suurin osa tehtaan lupaamista tehosta löytyisi
Loppukesästä 2015 foorumilaisen toimesta vaihdettiin kk-laakerit, säädettiin venttiilit ja huollettiin vanos.
Tämän lisäksi on uusittu tulpat ja lambdat.
Lambdat uusittiin em. vikakoodin takia. Vikakoodi tosin ei poistunut ja päästöt vieläkin pielessä. Toivon, että tämä ongelma poistuu viimeistään keväällä kun pakosarjan vuoto paikataan (joustoliitin) tai pakosarja uusitaan.
Nyt talven aikana ajattelin käydä läpi kaikki imuvuotoja aiheuttavat paikat:think
Rajoittavana tekijänä on nosturin puute ja oma osaaminen
Aluksi siis ajattelin purkaa edestä plenumin ja vaihdella nuo letkut yms.
Läppärunkojen perussäätö käytännössä tarkoittaa?
Tänne varmaankin ilmestyy kysymyksiä purkujen edetessä. Pitäisi saada tilattua suurin osan näistä osista, niin että saisi tehtyä yhteen putkeen, eikä joutuisi tilaamaan välissä osia.
..ja kyllä ohjaustehostin vuotaa
Saakos putkien klemmarit vaihdettua yläkautta, kun plenumi on purettuna?
Ainoastaan moottorien M50B25 ja M43B16 ilmauksesta on tähän astiset kokemukset ja nyt kun uusin myös S50B32 koneen syylärin, niin pitäisi selvittää miten tuossa koneessa tapahtuu tuo ilmaus:think ?
Missä tuossa on "ilmausruuvi"?
Miten olette ilmauksen tehneet?
Nyt on osia tilattu ja hieman tutustuttu mitä sieltä pellin alta löytyy...Muutama kysymys on jo nyt
Ilmeisesti oikea purkujärjestys on niin että näitä "putkia" aloitetaan purkamaan keulasta kohti perää, niin että ensiksi nuo klemmarit auki ja sitten mutterit? Plenumin alla näytti olevan muutama mutteri jolla kiinni..
Tuossa ei näytä olevan ylimääräistä tilaa juurikaan, kun öljytikkuunkin on max. 5mm. Onnistuuko näiden edellä mainittujen letkujen ym. osien vaihto yläkautta?
Comment