Announcement

Collapse
No announcement yet.

s50b30 kone ei käy kunnolla

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • jannmann
    Bimmer Enthusiast
    • Feb 2003
    • 5856
    • Joccis City

    #31
    vanos

    itse olen ymmärtänyt ettei vanosta pysty ohjaamaan muulla kuin omalla eculla, ei motecilla tai vastaavalla..... en tosin ole 100% varma.
    saathan sen ilmamassamittarin pois jo jollain lisäboxilla esim. unichip:llä
    silloin käytössä on vain kaasuläpän asentotunnistin.
    en vain usko että sun autossa se ilmis olis hirveästi tehoja kuristava osa.
    Aprilia RSV4

    Comment

    • toni78
      Bimmer Fanatic
      • May 2004
      • 285
      • Nousiainen

      #32
      hestecillä pystyy ohjaamaan vanosta, siinä tulee erillinen boksi ohjaamaan vanosta ja moottoria muuten, vanosta pystyy säätämään myös sillä portaattomasti

      ja onhan noista penkitetty huomattavastikin enemmän tehoa imukotelon vaihdolla(n. 30...40hv)

      Comment

      • jannmann
        Bimmer Enthusiast
        • Feb 2003
        • 5856
        • Joccis City

        #33
        tehot

        noihin teho ilmoituksiin suhtautuisin varauksella, olis aika merkillistä että tehdas olisi jättänyt noin paljon ilmaa tehoihin.....
        autopuolella on ihan sama kuin motoissakin, jokaisessa penkissä erot hirveät ja miten sattuukaan että isoimmat tehot tulee juuri siellä penkissä missä muutokset on tehty...
        varmaa on että tehot nousee kun ilmis poistetaan, mutta ei takuulla 40hv vaikka vehkeessä olis enää pelkät läppärungot ja kiihdytyssuppilot

        sprintti puolella on autoja joissa on tehdyt kannet, nokat ja männät vaihdettu, katit poistettu ja motec ja silti 3,2l ei tuota kuin sen n.370hv

        kaverini vakio koneeseen (3,2) saatiin Karalalla lisää vain 7hv huipputehoa,ilmis poistamalla ehkä toinen mokoma lisää...

        Tämä tietysti vain oma henkilökohtainen näkemys...
        mutta jos jo mopojen tehoissa on eri penkeissä yli 10hv tehoeroja ja puhutaan kuitenkin n.100-150hv tehoista, miten isoja eroja on autoissa joissa on 300hv.
        ja jos kerran penkittäjä/säätäjä on luvannut että jollain sen myymällä osalla tehot nousee ainakin sen x hevosvoimaa, osaa se kaveri myös saada sen nousseen "tehon" paperille.


        Samoin monilla penkittäjillä on tapana kysyä ensin mitenpaljon autossa pitäisi olla tehoa, ja miten yllättävää että autosta löytyy juuri se teho muutaman hevosen tarkkuudella... Tätä on aikoinaan testattu vedonlyönnin yhteydessä, eli yhteen penkkipajaan vietiin 320i vm.89 johon oli "vaihdettu" lastu. no tehojan tuli se 138hv.. Ainoa ongelma oli se että autossa oli kiinni 325i kone josta oli jo samassa penkissä mitattu yli 170hv.... Siksi ehkä toi skeptinen asenne noihin tehoihin mitä ilmoitellaan...
        Aprilia RSV4

        Comment

        • masai
          Newbiemmer
          • Mar 2005
          • 14

          #34
          Minäkin heitän "lusikkani soppaan". Lueskelin ketjun läpi ja kiinnitin huomion tuohon, ettei paine pysy järjestelmässä kovin kauaa. Eihän vaan jokin/jotkut suuttimet takertelisi, tai vuotaisi koko ajan? Itselläni pitää ainakin paineet polttoainepuolella niin hyvin, että parin tunnin päästäkin on vielä parikiloa jäljellä.
          Eikä sitten naureskella ehdotukselle.

          Comment

          • toni78
            Bimmer Fanatic
            • May 2004
            • 285
            • Nousiainen

            #35
            joo paljoltahan se 40hv kuullostaa ja en sitä sillä tarkottanutkaan että sitä täysin uskoisin, mutta näinhän se myyjäpuoli koitti vakuutella hestec + imupuolen modaus ja putki niin olivat mitanneet sen tehon nousun, no jostain syystä ei ollutkaan paperilla yhtään penkitystä vakiolla koneella ja sen perään laitetulla

            Comment

            • ville69
              Bimmer Rookie
              • Nov 2004
              • 91
              • helsinki

              #36
              Oma vastaava vehje rupesi tekemään samaa kun tein sille moottoripesun...
              Eli alemmillla kierroksilla kyllä röpöttää eli mielestäni kaikki sylinterit eivät ole mukana. Tulpat olen irroittanut ja tsekannut ,mutta ei ollut vaikutusta. Varmaan vienti Laakkosen piuhaan auttaa.....

              Comment

              • Sami
                BTCF Member
                • Oct 2002
                • 1332
                • Kajaani

                #37
                Originally posted by toni78
                viikonloppuna tuli hieman taas perehdyttyä vikaan, kävin johtosarjojen maadoitukset läpi, purin vanoksen, putsasin itse "säätöyksikön" ja öljypumpun pakonokan päästä.
                Kasasin systeemin ja nostin hieman öljynpainetta saatöventtiilistä, nyt tuntuis toimivan hieman ainakin paremmin mut olisko jollain tietoa mikä öljynpaineen kuuluis olla (siis vanoksen ei moottorin voitelujärjestelmän)
                100 bar jatkuva paine pitäis olla vanoksessa....Siellähän on myös paineakku joka varaa painetta...

                Yritä tiirailla sinne imurarjan alle ja varsinkin 2-3 imuputkien välistä...Siellä pitäs olla imusarjan paineen tunnistin ja ainakin itseltä oli haperoitunut poikki kyseiselle osalle menevä letku...Imee sitten ilmaa sitä kautta..
                Last edited by Sami; 23-05-2005, 18:03.

                Comment

                • toni78
                  Bimmer Fanatic
                  • May 2004
                  • 285
                  • Nousiainen

                  #38
                  sen 100bar katoin myös jostain mutta äkkiseltään se kuullosti kovin suurelta, mutta kait se sit on niin suuri ja paine akunkin löysin samalla kun purin ja kasasin vanoksen

                  eikös se 2-3 imuputkien välistä lähtevä aliapaine mene ilmapumpulle, jonka "lukittumista" hoidetaan alipaineella... sähköisen venttiilin avulla, sen tarkemmin en sitä tutkinut vielä mutta se oli myös itsellä irronnut ja sen kiinnityksen jälkeen alkoi ilmapumppu toimimaan

                  nyt on alkuviikosta tarkoitus ottaa imuputket ja kotelo pois... vaihtaa alta kaikki bensa ja alipaineletkut sekä asentaa FSE:n progressiivinen paineensäädin ja suodatin tietysti vaihtaa samalla

                  Comment

                  • Sami
                    BTCF Member
                    • Oct 2002
                    • 1332
                    • Kajaani

                    #39
                    Originally posted by toni78
                    sen 100bar katoin myös jostain mutta äkkiseltään se kuullosti kovin suurelta, mutta kait se sit on niin suuri ja paine akunkin löysin samalla kun purin ja kasasin vanoksen

                    eikös se 2-3 imuputkien välistä lähtevä aliapaine mene ilmapumpulle, jonka "lukittumista" hoidetaan alipaineella... sähköisen venttiilin avulla, sen tarkemmin en sitä tutkinut vielä mutta se oli myös itsellä irronnut ja sen kiinnityksen jälkeen alkoi ilmapumppu toimimaan

                    nyt on alkuviikosta tarkoitus ottaa imuputket ja kotelo pois... vaihtaa alta kaikki bensa ja alipaineletkut sekä asentaa FSE:n progressiivinen paineensäädin ja suodatin tietysti vaihtaa samalla
                    Joo voi se olla kyllä ilmapumpun juttu kun ei vanoksen toiminnassa pitäs tarvita imusarjan painetta mitä lukenut sen toiminnasta...näytti vaan samanlaiselta ja johdot lähti sinne vanokselle päin....Itse vaihtelin myös kaikki bensaletkut kun olivat aika hapristuneet...samalla huomasin sen irti poikki olevan letkun ja korjasin myös sen enkä ajatellut sen toiminta tarkoitusta sen tarkemmin...

                    Comment

                    • toni78
                      Bimmer Fanatic
                      • May 2004
                      • 285
                      • Nousiainen

                      #40
                      no nyt on vaihdettu alipaineletkut ja bensaletkut ja paineensäädin...
                      en mitannut edes paineita vanhalla säätimellä mutta korvakuulolla virtasi bensaa melkoisesti enemmän läpi kuin uudella säätimellä, säädin paineen 3 baariin ilman alipainetta, tyhjäkäynnillä sitä on nyt noin 2,5bar

                      nyt on myös painemittari konetilassa ja aikas hyvin näyttäis pitävän paineet sammutuksen jälkeen mutta silti välillä vähän vaivanloinen käynnistymään, luulin että olis johtunut bensanpaineiden puutteesta mut eipäs niin ollutkaan... pitää vaan tutkaillla lisää

                      yksi vikakoodi taas löytyi lisää... kraftsoffpumpenrelais tiedä sit mitä se tarkoittaa jotain "puhtipumpunrelettä" noin vapaasti suomennettuna... ei vaan hajuakaan mihin sen yhdistäis

                      Comment

                      • petteriu
                        Bimmer Enthusiast
                        • Aug 2002
                        • 1164
                        • Pori

                        #41
                        Originally posted by toni78
                        yksi vikakoodi taas löytyi lisää... kraftsoffpumpenrelais tiedä sit mitä se tarkoittaa jotain "puhtipumpunrelettä" noin vapaasti suomennettuna... ei vaan hajuakaan mihin sen yhdistäis
                        Polttoainepumpun rele

                        Petteri
                        BMW - ajamisen iloa vuodesta 1990

                        Comment

                        • toni78
                          Bimmer Fanatic
                          • May 2004
                          • 285
                          • Nousiainen

                          #42
                          no joo niin tietysti polttoainepumpun rele, oishan se pitänyt arvata ja sen takia tais valittaa siitä kun oli rele pois ja "hyppyjohto" tilalla että sai liitosten tiiviyttä tarkasteltua letkujen vaihdon jälkeen ilman että tarvitsi autoa käyttää

                          onkos muuten jotain nyrkkisääntöä sille miten pitkään bensanpaineiden pitäisi pysyä järjestelmässä?
                          Last edited by toni78; 26-05-2005, 09:00.

                          Comment

                          • toni78
                            Bimmer Fanatic
                            • May 2004
                            • 285
                            • Nousiainen

                            #43
                            no niin nyt on viikko ongelmatonta ajoa takana...
                            vaihdoin molemmat boksit, vanoksen sekä dme:n "uusiin" en sit tiiä kummassa oli vikaa mutta nyt ainakin tuntuu toimivan ja käyttäytyminen on aivan eri luokkaa kuin koskaan ennen.

                            nyt pitäisi vaan selvittää mikä rikkoi boksin tai molemmat... vanoksen boksi on jo kolmas, toinen toimi hieman toista päivää ennen kuin hajosi tai enhän sitä tiiä oliko vika dme:ssä
                            tulppien vaihdossa jokin aika sitten siis ennen näiden boksien vaihtoa huomasin puolien maadoitusjohdon olleen irti onkos se liian kaukaa haettua jos aattelis että jokin siitä johtuva jännitepiikki olis hajoittanut boksin?

                            Comment

                            • hawkki
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 458
                              • Vuosaari

                              #44
                              lukemani perusteella joissakin bemun malleissa ainakin hajoavat puolat aiheuttaisi sitten muutakin tuhoa, eli ei tuo välttämättä ole kaukaa haettua. Haulla löydät varmasti lisää näistä em. ongelmista.

                              Comment

                              • Wibu
                                Bimmer Rookie
                                • Apr 2011
                                • 62
                                • Pälkäne

                                #45
                                vian etsintää

                                Voiko tällänen vika johtua siitä että ei entinen omistaja ei ole kuuden vuoden aikana mitä auto on ollut suomessa ei ole säätäny kertaakaan venttiileitä. Ittellä auto ollut nyt noin puol vuotta ja alkanu nyt seuraavaa. Käy tyhjäkäyntiä aaltoilevasti ja jotenkin todella raskaasti. Bensaa viä helvetisti enemmän mitä ennen. Alhaalla ei oikein tunnu olevan vääntöjä, lähtee vasta siinä 4000rpm kodalla vetään kunnolla. Sitten vielä 2000-3000rpm kohdalla röpöttää ja pätkii. Ei kylläkään pätki enään, kun vaihdoin vnc-boksin. Sitten mitä muuta on tehty. Tulpat, lamdat vaihdettu. Imuvuotojakaan ei löytyny.
                                Rupee meneen pikku hiljaa toivo, kun mikään ei tahdo auttaa. Jos jollain olis jotain tietoo mikä mahtais olla olisin enemmän kun kiitollinen!

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎