Announcement

Collapse
No announcement yet.

m20b20 motronic tupeksii

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • thuttu77
    Bimmer Rookie
    • Mar 2005
    • 160

    #16
    Joo mua kans kiinnostais. Itteltä vaihdettiin ilmamäärämittari mutta ei vaikuttanut. tosin ei vaihdettu kyseisen vian takia. Mulla kanssa on kun näpäyttää kaasua niin hyvä et ei sammu ja tyhjäkäynti soutaa kylmänä.

    Comment

    • designed
      Bimmer Fanatic
      • Jan 2005
      • 367
      • Turku

      #17
      Ilmoittaudun kerhoon, 520i -84 L-jetti M20B20 tyhjäkäynti soutaa lämmetessä (hakkaa syötönkatkaisua vasten, pakkasessa kesti hetki että se alkoi tehdä niin, nykykeleillä nopeammin) ja jos kaasua hellittää pienillä kierroksilla niin nyksähtelee.
      Ex: E28 520i, E21 316 Baur, E39 523iA

      Comment

      • puuhajanne
        Bimmer Rookie
        • Nov 2004
        • 45
        • Jyväskylä

        #18
        .....

        vieppä auto testeriin ja käske säätää seokset kuntoon.
        kuin tikku paskassa...

        Comment

        • mupe000
          Bimmer Fanatic
          • Dec 2003
          • 237

          #19
          E30 M20B20 aivan sama vika, hyytyy kun näpäyttää kaasua. Voi kiertää sillai et painaa kaasua hitaasti aluks ihan hetken niin sit onnistuu lähdöt helposti. Omassa juuri kaikki imuvuodot kansrempan yhteydessä tarkastettu ja korjattu ja seokset säädetty. Tämä vika on silti vieläkin. Paikallisessa autokorjaamossa asentaja sanoi että tyyppivika eikä kannata ruveta etsimään, paikallisessa BMW liikkeessä sanottiin että toi motronic 1 on vielä sen verran alkeellinen että ei kerkiä heti mukaan kun kaasua nopeasti näpäyttää. Tarkoittaakohan se sitä että boxi ei reagoi tarpeeksi nopeasti kaasuläpän aukeamiselle (mutu)? Ja mulla myös välillä joutuu sahaamaan käyntiin, epäilisin vuotavia ruiskusuuttimia, ja asiasta on isompi keskustelu jossain treadissa...

          Comment

          • migg
            Bimmer Rookie
            • Mar 2005
            • 40

            #20
            -90 320i motronic. Kylmänä käy epätasasesti, ja lämpimänä miettii hetken kun painaa kaasua, eli samoja onglemia kuin edellä. Imusarjan alta löytyi yksi irtonainen letku, (kuvassa nro 6). Siis toinenpää kiinni osassa nro.1 ja toinenpää irrallaan. Mihinkähän pitäs tulla kiinni, kaasuläppäasetelmakin on irrotettu mutta eipä löydy letkulle paikkaa, ja mikähän on tämän osan nro. 1 tarkoitus. Tietoa kellään tai jos on samanlainen kampe pihassa niin kävis kurkkaamassa missä letku on kiinni.

            Comment

            • nurminen81
              Bimmer Rookie
              • Jul 2004
              • 47

              #21
              Originally posted by .:miksu:.
              ajatko 95E vai 98E

              ittellä parani koneen käynti kun vaihto 98
              Vähän asian ohi, mutta oma täysin saman vuosimallin auto ei tykännyt sitten yhtään 95E:sta. Kun kone oli lämmin ja olin ajanut n.15km alkoi kone hyytyä aivan selvästi. Autosta tuli lähinnä traktorimainen. Kävi varmaan 5 pytyllä ja huippu nopeus 100km/h. Pitkän aikaa tätä ihmeteltiin, kun se teki monta kertaa. No sitten ajattelin vaihtaa takaisin 98E:iin ja ei ole IKINÄ tehnyt samaa.
              E34 520
              E21 320 ex

              Comment

              • Juubi
                Bimmer Enthusiast
                • Dec 2004
                • 999

                #22
                Originally posted by migg
                -90 320i motronic. Kylmänä käy epätasasesti, ja lämpimänä miettii hetken kun painaa kaasua, eli samoja onglemia kuin edellä. Imusarjan alta löytyi yksi irtonainen letku, (kuvassa nro 6). Siis toinenpää kiinni osassa nro.1 ja toinenpää irrallaan. Mihinkähän pitäs tulla kiinni, kaasuläppäasetelmakin on irrotettu mutta eipä löydy letkulle paikkaa, ja mikähän on tämän osan nro. 1 tarkoitus. Tietoa kellään tai jos on samanlainen kampe pihassa niin kävis kurkkaamassa missä letku on kiinni.

                http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=13&fg=15
                Imusarjaanhan tuon pitäisi tulla. Tuo systeemi kierrättää polttoainetankin huurut "kaasuuntumisastioiden" kautta imusarjalle, jolloin nämä ylimääräiset palavat kaasut tulevat hyötykäyttöön.

                Tuo osa 1 on taas venttiili joka säätää tuota bensahuurujen pääsyä imusarjaan. Venttiili on kiinni kun kone on kylmä ja se aukeaa vasta kun moottori on lämmennyt ja kestää tällöin ylimääräiset polttohöyryt. Olisiko käynyt niin että imusarja on vaihdettu jostain vanhemmasta mallista jossa tuota bensahuurujen talteenottoa ei ole, jolloin siis kyseinen liitäntäkin puuttuu? Konehan toimii aivan yhtä hyvin vaikka letku roikkuisikin vapaana kunhan ei tule imuvuotoa.

                Comment

                • Juubi
                  Bimmer Enthusiast
                  • Dec 2004
                  • 999

                  #23
                  Onkohan joku saanut nykimiset korjattua? Kiinnostaisi tietää mistä vika johtuu kun en omastani ole vieläkään paikallistanut.

                  Tuskimpa tämä vika mikään motronicin "ominaisuus" on, niin kuin tuossa joku kertoi kuulleensa.

                  Comment

                  • TheLoial
                    Bimmer Enthusiast
                    • Mar 2003
                    • 1109
                    • Helsinki

                    #24
                    Originally posted by mupe000
                    Paikallisessa autokorjaamossa asentaja sanoi että tyyppivika eikä kannata ruveta etsimään, paikallisessa BMW liikkeessä sanottiin että toi motronic 1 on vielä sen verran alkeellinen että ei kerkiä heti mukaan kun kaasua nopeasti näpäyttää. Tarkoittaakohan se sitä että boxi ei reagoi tarpeeksi nopeasti kaasuläpän aukeamiselle (mutu)? Ja mulla myös välillä joutuu sahaamaan käyntiin, epäilisin vuotavia ruiskusuuttimia, ja asiasta on isompi keskustelu jossain treadissa...
                    Jotenkin tuo autokorjaamon asentajan kommentti tuntuu oudolta. Kiertäisin paikan kaukaa...

                    Comment

                    • Guest's Avatar

                      #25
                      vaihtakaa ne vanhat bensaletkut jos ei paineet pysy ja joutuu sahaamaan

                      Comment

                      • Vega_
                        Bimmer Fanatic
                        • Mar 2003
                        • 888
                        • Kokkola

                        #26
                        Originally posted by hop
                        vaihtakaa ne vanhat bensaletkut jos ei paineet pysy ja joutuu sahaamaan
                        vaikuttaako vanhat bensaletkut niin paljo?
                        mitähän tapahtuis jos ostais säädettävän bensanpaineensäätimen..tai siis oisko mitään vaikutusta em. ongelmiin?


                        ja tosiaan itellä SAMA ONGELMA m20b20 -88...
                        tukehtuu nopeasti kaasua painaessa..tosin siihen on jo tottunut, mutta käyntiin sahaaminen alkaa ottaan päähän. tulpat on vaihettu jne. mutta joskus joutuu hetken sahaamaan..

                        Comment

                        • kmr
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 175
                          • Turku / Kotka

                          #27
                          Kaverille tuli M20B20 koneeseen sama vika kannentiivisteen vaihdon jälkeen.
                          Voiskohan olla vika motronicin jäähd.veden lämpöanturissa??
                          F11 530Xd M-sport
                          ex. E92 325d -07
                          ex. E30 320tic -87

                          Comment

                          • Juubi
                            Bimmer Enthusiast
                            • Dec 2004
                            • 999

                            #28
                            Originally posted by kmr
                            Kaverille tuli M20B20 koneeseen sama vika kannentiivisteen vaihdon jälkeen.
                            Voiskohan olla vika motronicin jäähd.veden lämpöanturissa??
                            Lähdin omassani juuri tuosta jäähdytysnesteen (motronicin) lämpötila-anturista liikkeelle mutta eipä uusiminen auttanut.

                            Seuraavan havainnon olen tehnyt:
                            Kone puutuu kaasua renkatessa heti starttauksen jälkeen jos ilman lämpötila yli 10 astetta, mutta jos on kylmempää niin toimii paljon paremmin jo heti kylmiltäänkin.

                            Mahtaisikohan ilmamäärämittarissa olla sittenkin jotain häikkää, siellähän on ilman lämpötila-anturi?

                            Comment

                            • TemeL
                              Bimmer Fanatic
                              • Oct 2004
                              • 424
                              • p-pohojanmaa.. ja tuulee!

                              #29
                              jep

                              Vika voi olla niin miljoonassa paikassa.. ilmamäärän mittari ja sytty on paikkoja joissa vika varmaan on. Ittellä sama vika L-jetronicissa..

                              ennen(silloin kun imusarja vuosi) sääti ilmamäärän mittarista alakierrosten seokset niin laihalle kuin sai.. sillon pelas tosi hyvin alakierroksilla kylmänä, ei nykinyt ja vastasi hyvin kaasuun. mut tehoja hävis ylemmiltä kierroksilta.

                              nyt kun imusarja on tilkitty niin. ei saa niin laihalle tyhjäkäyntiä et toimis. nykii pirusti kylmänä ja kaasut haisee rikkaalle. Pitää porata imusarjaa varmaan pari reikää että alkaa pelaan!

                              vois tieten kokeilla säätää ilmamääränmittarin läpän jousta normaalia jäykemmälle. onhan se vuosien saatossa väsähtänyt. ja vaihtaa lämmöntunnistin termostaatin kopasta.

                              MIELENKIINTOISTA
                              ----------------


                              M20B20 ahdistusta

                              Comment

                              • Juubi
                                Bimmer Enthusiast
                                • Dec 2004
                                • 999

                                #30
                                Noniin, nyt on sitten oma kiesi kunnossa.

                                Käytin auton vikakoodienluvussa ja lämpötila-anturihan siellä kiukutteli, johdoissa vikaa ja johtoremontilla saatiin vikakoodi pysymään poissa.
                                Lisävikana oli lambda joka ei antanut minkäänlaista jännitettä, vasta kolmannen labdan testaamisen jälkeen avasin ilmamäärämittarin ja napsautin jousta muutaman pykälän kireemmälle, jonka jälkeen lambdakin heräsi. Näillä säädöillä auto katsastukseen, pakokaasutesteistä läpi ja nykimiset ja rykimiset loppuivat.
                                Liikkeellelähdötkin onnistuvat paljon jouhevammin kun kone ei puudu heti kaasunhipaisuun.

                                Comment

                                Working...
                                X
                                😀
                                🥰
                                🤢
                                😎
                                😡
                                👍
                                👎