Joo mua kans kiinnostais. Itteltä vaihdettiin ilmamäärämittari mutta ei vaikuttanut. tosin ei vaihdettu kyseisen vian takia. Mulla kanssa on kun näpäyttää kaasua niin hyvä et ei sammu ja tyhjäkäynti soutaa kylmänä.
Announcement
Collapse
No announcement yet.
m20b20 motronic tupeksii
Collapse
X
-
E30 M20B20 aivan sama vika, hyytyy kun näpäyttää kaasua. Voi kiertää sillai et painaa kaasua hitaasti aluks ihan hetken niin sit onnistuu lähdöt helposti. Omassa juuri kaikki imuvuodot kansrempan yhteydessä tarkastettu ja korjattu ja seokset säädetty. Tämä vika on silti vieläkin. Paikallisessa autokorjaamossa asentaja sanoi että tyyppivika eikä kannata ruveta etsimään, paikallisessa BMW liikkeessä sanottiin että toi motronic 1 on vielä sen verran alkeellinen että ei kerkiä heti mukaan kun kaasua nopeasti näpäyttää. Tarkoittaakohan se sitä että boxi ei reagoi tarpeeksi nopeasti kaasuläpän aukeamiselle (mutu)? Ja mulla myös välillä joutuu sahaamaan käyntiin, epäilisin vuotavia ruiskusuuttimia, ja asiasta on isompi keskustelu jossain treadissa...
Comment
-
-
-90 320i motronic. Kylmänä käy epätasasesti, ja lämpimänä miettii hetken kun painaa kaasua, eli samoja onglemia kuin edellä. Imusarjan alta löytyi yksi irtonainen letku, (kuvassa nro 6). Siis toinenpää kiinni osassa nro.1 ja toinenpää irrallaan. Mihinkähän pitäs tulla kiinni, kaasuläppäasetelmakin on irrotettu mutta eipä löydy letkulle paikkaa, ja mikähän on tämän osan nro. 1 tarkoitus. Tietoa kellään tai jos on samanlainen kampe pihassa niin kävis kurkkaamassa missä letku on kiinni.
Comment
-
-
Originally posted by .:miksu:.ajatko 95E vai 98E
ittellä parani koneen käynti kun vaihto 98E34 520
E21 320 ex
Comment
-
-
Originally posted by migg-90 320i motronic. Kylmänä käy epätasasesti, ja lämpimänä miettii hetken kun painaa kaasua, eli samoja onglemia kuin edellä. Imusarjan alta löytyi yksi irtonainen letku, (kuvassa nro 6). Siis toinenpää kiinni osassa nro.1 ja toinenpää irrallaan. Mihinkähän pitäs tulla kiinni, kaasuläppäasetelmakin on irrotettu mutta eipä löydy letkulle paikkaa, ja mikähän on tämän osan nro. 1 tarkoitus. Tietoa kellään tai jos on samanlainen kampe pihassa niin kävis kurkkaamassa missä letku on kiinni.
http://www.realoem.com/bmw/showparts...89&hg=13&fg=15
Tuo osa 1 on taas venttiili joka säätää tuota bensahuurujen pääsyä imusarjaan. Venttiili on kiinni kun kone on kylmä ja se aukeaa vasta kun moottori on lämmennyt ja kestää tällöin ylimääräiset polttohöyryt. Olisiko käynyt niin että imusarja on vaihdettu jostain vanhemmasta mallista jossa tuota bensahuurujen talteenottoa ei ole, jolloin siis kyseinen liitäntäkin puuttuu? Konehan toimii aivan yhtä hyvin vaikka letku roikkuisikin vapaana kunhan ei tule imuvuotoa.
Comment
-
-
Originally posted by mupe000Paikallisessa autokorjaamossa asentaja sanoi että tyyppivika eikä kannata ruveta etsimään, paikallisessa BMW liikkeessä sanottiin että toi motronic 1 on vielä sen verran alkeellinen että ei kerkiä heti mukaan kun kaasua nopeasti näpäyttää. Tarkoittaakohan se sitä että boxi ei reagoi tarpeeksi nopeasti kaasuläpän aukeamiselle (mutu)? Ja mulla myös välillä joutuu sahaamaan käyntiin, epäilisin vuotavia ruiskusuuttimia, ja asiasta on isompi keskustelu jossain treadissa...
Comment
-
-
hop
-
Originally posted by hopvaihtakaa ne vanhat bensaletkut jos ei paineet pysy ja joutuu sahaamaan
mitähän tapahtuis jos ostais säädettävän bensanpaineensäätimen..tai siis oisko mitään vaikutusta em. ongelmiin?
ja tosiaan itellä SAMA ONGELMA m20b20 -88...
tukehtuu nopeasti kaasua painaessa..tosin siihen on jo tottunut, mutta käyntiin sahaaminen alkaa ottaan päähän. tulpat on vaihettu jne. mutta joskus joutuu hetken sahaamaan..
Comment
-
-
Originally posted by kmrKaverille tuli M20B20 koneeseen sama vika kannentiivisteen vaihdon jälkeen.
Voiskohan olla vika motronicin jäähd.veden lämpöanturissa??
Seuraavan havainnon olen tehnyt:
Kone puutuu kaasua renkatessa heti starttauksen jälkeen jos ilman lämpötila yli 10 astetta, mutta jos on kylmempää niin toimii paljon paremmin jo heti kylmiltäänkin.
Mahtaisikohan ilmamäärämittarissa olla sittenkin jotain häikkää, siellähän on ilman lämpötila-anturi?
Comment
-
-
jep
Vika voi olla niin miljoonassa paikassa.. ilmamäärän mittari ja sytty on paikkoja joissa vika varmaan on. Ittellä sama vika L-jetronicissa..
ennen(silloin kun imusarja vuosi) sääti ilmamäärän mittarista alakierrosten seokset niin laihalle kuin sai.. sillon pelas tosi hyvin alakierroksilla kylmänä, ei nykinyt ja vastasi hyvin kaasuun. mut tehoja hävis ylemmiltä kierroksilta.
nyt kun imusarja on tilkitty niin. ei saa niin laihalle tyhjäkäyntiä et toimis. nykii pirusti kylmänä ja kaasut haisee rikkaalle. Pitää porata imusarjaa varmaan pari reikää että alkaa pelaan!
vois tieten kokeilla säätää ilmamääränmittarin läpän jousta normaalia jäykemmälle. onhan se vuosien saatossa väsähtänyt. ja vaihtaa lämmöntunnistin termostaatin kopasta.
MIELENKIINTOISTA----------------
M20B20 ahdistusta
Comment
-
-
Noniin, nyt on sitten oma kiesi kunnossa.
Käytin auton vikakoodienluvussa ja lämpötila-anturihan siellä kiukutteli, johdoissa vikaa ja johtoremontilla saatiin vikakoodi pysymään poissa.
Lisävikana oli lambda joka ei antanut minkäänlaista jännitettä, vasta kolmannen labdan testaamisen jälkeen avasin ilmamäärämittarin ja napsautin jousta muutaman pykälän kireemmälle, jonka jälkeen lambdakin heräsi. Näillä säädöillä auto katsastukseen, pakokaasutesteistä läpi ja nykimiset ja rykimiset loppuivat.
Liikkeellelähdötkin onnistuvat paljon jouhevammin kun kone ei puudu heti kaasunhipaisuun.
Comment
-
Comment