eli onko joku mitannut minkälaisella esijännityksellä on kovin puristus tuossa 618 asetelmassa? itellä tällähetkellä noin 4mm. jostain luin että pitäisi olla noin 2.5mm mutta kuitenkin tuolla 4mm puristuksella piti massalevyllä 545nm, niin ei luulisi 1.5mm olevan pielessä?
Announcement
Collapse
No announcement yet.
sre 618 esijännitys?
Collapse
X
-
Jos alavääntö on heikko kuten turbopeleissä yleensä on, kestää kytkinkin paremmin. Eli kytkin joka saa siirrettyä toisessa pelissä sen x määrän ongelmitta ei välttämättä toisessa samalla max väännöllä enää olekaan riittävä.
Momentinsiirtokyky on pyörimisnopeudesta riippuvainen asia. Sitten on ne muut asiat vielä jotka vaikuttaa.
Max jännitys tuli mitattua sre -765 ja löytyi käytännössä 1,8-2.8mm esijännityksellä. Mutta tässä -618 tapauksesta en osaa sanoa.
Painemittarilla varustetussa prässissä maksimin saa aika helposti selville.E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Kannattaa sorvata se pykälä eikä pelata prikoilla.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by Pikkuvelii View PostKannattaa sorvata se pykälä eikä pelata prikoilla.e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...
Comment
-
-
Sitä vaan mietin kun asetelma on suunniteltu kiristettävän tasaiselle pinnalle ja prikoilla se leijuu vauhtipyörän päällä prikkojen varassa. Voi toimia varmasti niilläkin mutta äkkiä siitä millin sipaisee pois.Autopalvelu MH-motor
Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
Maxxecu myynti ja asennus
www.mh-motor.fi 0503218217
Kulkineet:
E6 2000 touring
E6 2002 touring
E30 318is ///Mtechnic 2
E34 ///M5 nürburgring
E34 S62b50 turbo dct
E39 523i ///Msport
F30 320d
Comment
-
-
Originally posted by harrastaja View PostKäppyrä yhdestä -618 mittauksesta.
Ne "violetit" pallot se oikea.
Paljonkos -618 asetelmassa on se "rappu" jonka vähentämällä taulukon kytkinlevyn paksuudesta saadaan esijännitys?
Mitä yksiköitä nuo ovat tuossa pystyakselilla? vai ovatko mitään?E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Aivan. Eli n.2.75mm on määrä joka asetelma pitää painua kasaan jotta se puristaisi levyä maksimi voimalla , jos tuon kuvaajan alkupää pitää paikkansa että nolla löytyy 6.5mm kohdalta.
Ihan vertailun vuoksi -765 asetelmaan todettakoon että aika sama määrä käy siihenkin.
Mittasin että 1.8-3.0 mm löytyy max ja ihan maksimi on jossain 2.5mm ja 3.0mm välilläE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by Krizto View PostKuin itse käytin 618 asetelma ja M20 vauhtipyörä sekä 8mm sintterilevy niin mittaisin että piti sorvata että asetelma upotettiin 1.2mm
Silloin kesti 700nm ja kytkinpommiE34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
E34 525i -90 twinturbo 427/519
N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
Kysy jos tarvetta
Comment
-
-
Originally posted by harrastaja View PostKäppyrä yhdestä -618 mittauksesta.
Ne "violetit" pallot se oikea.e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...
Comment
-
Comment