Announcement

Collapse
No announcement yet.

sre 618 esijännitys?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • BASTARD
    Bimmer Rookie
    • Jun 2005
    • 67
    • Liperi

    sre 618 esijännitys?

    eli onko joku mitannut minkälaisella esijännityksellä on kovin puristus tuossa 618 asetelmassa? itellä tällähetkellä noin 4mm. jostain luin että pitäisi olla noin 2.5mm mutta kuitenkin tuolla 4mm puristuksella piti massalevyllä 545nm, niin ei luulisi 1.5mm olevan pielessä?
    e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...
  • Keme
    Bimmer Fanatic
    • Aug 2003
    • 230
    • Rannikko

    #2
    Mulla on 8.5mm sintterilevy ja tasanen vauhtipyörä. Piti 640Nm pyörältä mitattua vääntöä.
    JEEE JEE!

    Comment

    • Vauhtivaunu
      BTCF Member
      • Jun 2008
      • 2714
      • P-Karjala

      #3
      Originally posted by BASTARD View Post
      eli onko joku mitannut minkälaisella esijännityksellä on kovin puristus tuossa 618 asetelmassa?
      mazajns on mittaillu näitä. kysy siltä
      sigpic


      Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

      Comment

      • Urpo_rotta
        BTCF Member
        • May 2012
        • 5273
        • Pirkkala

        #4
        Jos alavääntö on heikko kuten turbopeleissä yleensä on, kestää kytkinkin paremmin. Eli kytkin joka saa siirrettyä toisessa pelissä sen x määrän ongelmitta ei välttämättä toisessa samalla max väännöllä enää olekaan riittävä.

        Momentinsiirtokyky on pyörimisnopeudesta riippuvainen asia. Sitten on ne muut asiat vielä jotka vaikuttaa.

        Max jännitys tuli mitattua sre -765 ja löytyi käytännössä 1,8-2.8mm esijännityksellä. Mutta tässä -618 tapauksesta en osaa sanoa.

        Painemittarilla varustetussa prässissä maksimin saa aika helposti selville.
        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
        E34 525i -90 twinturbo 427/519

        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
        Kysy jos tarvetta

        Comment

        • BASTARD
          Bimmer Rookie
          • Jun 2005
          • 67
          • Liperi

          #5
          Originally posted by Keme View Post
          Mulla on 8.5mm sintterilevy ja tasanen vauhtipyörä. Piti 640Nm pyörältä mitattua vääntöä.
          okei no sulla on sitten noin 1.5mm vähemmän eli kyllä sinne asetelman väliin vois varmaan millin rikat laittaa.
          e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

          Comment

          • MH motorsport
            BTCF Member
            • Sep 2011
            • 2301
            • Turku

            #6
            Kannattaa sorvata se pykälä eikä pelata prikoilla.
            Autopalvelu MH-motor
            Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
            Maxxecu myynti ja asennus
            www.mh-motor.fi
            0503218217
            Kulkineet:
            E6 2000 touring
            E6 2002 touring
            E30 318is ///Mtechnic 2
            E34 ///M5 nürburgring
            E34 S62b50 turbo dct
            E39 523i ///Msport
            F30 320d

            Comment

            • BASTARD
              Bimmer Rookie
              • Jun 2005
              • 67
              • Liperi

              #7
              Originally posted by Pikkuvelii View Post
              Kannattaa sorvata se pykälä eikä pelata prikoilla.
              meinaatko että asetelma vääntyy tai jotain? oon kyllä muutamassa vehkeessä nähny shimmiprikkoja asetelman välissä ja on ne ainakin toiminu. kyllähän se varmasti viisaampi olis sorvata, mutta jos tulee jossain välin ohuempi sintteri niin sit pitäs taas sorvata toisesta kohtaa
              e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

              Comment

              • MH motorsport
                BTCF Member
                • Sep 2011
                • 2301
                • Turku

                #8
                Sitä vaan mietin kun asetelma on suunniteltu kiristettävän tasaiselle pinnalle ja prikoilla se leijuu vauhtipyörän päällä prikkojen varassa. Voi toimia varmasti niilläkin mutta äkkiä siitä millin sipaisee pois.
                Autopalvelu MH-motor
                Huollot ja korjaukset niin uusiin kuin vanhoihin bemareihin, lukkoperäremontit ja alumiini/rst hitsaukset.
                Maxxecu myynti ja asennus
                www.mh-motor.fi
                0503218217
                Kulkineet:
                E6 2000 touring
                E6 2002 touring
                E30 318is ///Mtechnic 2
                E34 ///M5 nürburgring
                E34 S62b50 turbo dct
                E39 523i ///Msport
                F30 320d

                Comment

                • harrastaja
                  Bimmer Rookie
                  • Jan 2004
                  • 73
                  • Riihimäki

                  #9
                  Käppyrä yhdestä -618 mittauksesta.
                  Ne "violetit" pallot se oikea.
                  Attached Files
                  https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                  Comment

                  • Urpo_rotta
                    BTCF Member
                    • May 2012
                    • 5273
                    • Pirkkala

                    #10
                    Originally posted by harrastaja View Post
                    Käppyrä yhdestä -618 mittauksesta.
                    Ne "violetit" pallot se oikea.
                    Miten tämä mittaus suoritettiin?

                    Paljonkos -618 asetelmassa on se "rappu" jonka vähentämällä taulukon kytkinlevyn paksuudesta saadaan esijännitys?

                    Mitä yksiköitä nuo ovat tuossa pystyakselilla? vai ovatko mitään?
                    E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                    E34 525i -90 twinturbo 427/519

                    N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                    VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                    Kysy jos tarvetta

                    Comment

                    • harrastaja
                      Bimmer Rookie
                      • Jan 2004
                      • 73
                      • Riihimäki

                      #11
                      Toi käppyrä on millimetrejä tasaisella vauhtipyörällä, joten "stepin" mitta tulee suoraan levyn paksuus vähentämällä.

                      Voima-asteikon lukemat ei ole mitään yksiköitä, ne kaksi käyrää on vaan skaalattu suunnilleen samaksi.

                      Mitattu liitekuvan kapineella.
                      Attached Files
                      https://sites.google.com/view/harrastajanalbumit

                      Comment

                      • Urpo_rotta
                        BTCF Member
                        • May 2012
                        • 5273
                        • Pirkkala

                        #12
                        Aivan. Eli n.2.75mm on määrä joka asetelma pitää painua kasaan jotta se puristaisi levyä maksimi voimalla , jos tuon kuvaajan alkupää pitää paikkansa että nolla löytyy 6.5mm kohdalta.

                        Ihan vertailun vuoksi -765 asetelmaan todettakoon että aika sama määrä käy siihenkin.

                        Mittasin että 1.8-3.0 mm löytyy max ja ihan maksimi on jossain 2.5mm ja 3.0mm välillä
                        E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                        E34 525i -90 twinturbo 427/519

                        N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                        VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                        Kysy jos tarvetta

                        Comment

                        • Krizto
                          Bimmer Rookie
                          • Apr 2013
                          • 172
                          • Raasepori

                          #13
                          Kuin itse käytin 618 asetelma ja M20 vauhtipyörä sekä 8mm sintterilevy niin mittaisin että piti sorvata että asetelma upotettiin 1.2mm

                          Silloin kesti 700nm ja kytkinpommi

                          Comment

                          • Urpo_rotta
                            BTCF Member
                            • May 2012
                            • 5273
                            • Pirkkala

                            #14
                            Originally posted by Krizto View Post
                            Kuin itse käytin 618 asetelma ja M20 vauhtipyörä sekä 8mm sintterilevy niin mittaisin että piti sorvata että asetelma upotettiin 1.2mm

                            Silloin kesti 700nm ja kytkinpommi
                            No siis kuten käyrässä on niin 8mm+1.2mm =9.2mm eli ihan on linjassa ko. Mittauksen kanssa.
                            E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                            E34 525i -90 twinturbo 427/519

                            N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                            VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                            Kysy jos tarvetta

                            Comment

                            • BASTARD
                              Bimmer Rookie
                              • Jun 2005
                              • 67
                              • Liperi

                              #15
                              Originally posted by harrastaja View Post
                              Käppyrä yhdestä -618 mittauksesta.
                              Ne "violetit" pallot se oikea.
                              no ei se sit näköjään tuo 10mm vielä paljoa maksimista ole pudonnut, että melkeinpä sama jättää tekemättä mitään. onpahan reilumpi levyn kulumisvara. näyttäs 9,5mm olevan kasatessa paras eli vakiolevylle pieni porras toisinpäin mitä mulla on.
                              e30 m20 328 cäbi 532hv/608nm 1bar...

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎