Announcement

Collapse
No announcement yet.

M50b25 imusarja m50b20 koneeseen

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts
  • bemu535ia
    Bimmer Rookie
    • Sep 2005
    • 104
    • Tammisaari

    M50b25 imusarja m50b20 koneeseen

    Onko kukaan kokeillut vaikutusta?miten luonne muuttui yläkierroksilla?

    Jos niin vaidoitko suuttimineen/painesäätimineen?

    En kaipaa mitään mitä järkee vaihda isompi kone kommentteja vaan faktaa.
    ex 520 e28
    ex 318 e30
    ex 518 e34 x3
    ex 535ia e34 yfn-961
    ex 320 cabrio e30 ats-320
    ex 320 e36 touring khi-193
    ex e46 318 kkz-499
    ex 325ia e30 cabrio ygz-910

    e36 320
    e60 520
  • jr66
    Bimmer Enthusiast
    • Apr 2006
    • 16460
    • Asikkala

    #2
    Taitaa tulla sen verran iso pykälä imusarjan ja kannen liitoskohtaan vieläpä väärinpäin että vähäinenkin voima katoaa :think

    Comment

    • bemu535ia
      Bimmer Rookie
      • Sep 2005
      • 104
      • Tammisaari

      #3
      Originally posted by jr66 View Post
      Taitaa tulla sen verran iso pykälä imusarjan ja kannen liitoskohtaan vieläpä väärinpäin että vähäinenkin voima katoaa :think
      Se ei ole ongelma eikä maksa mitään
      Autollakaan ei juuri alle 4000rpm ajeta niin se hävinny alavääntökään ai haittaa
      Mut lähinnä kiinostais tietää onko tonne ylhäälle tullu lisää kulkua tolla imusarjan vaihdolla.suuttimet ja paineen nostokin vois hiukan auttaa
      Last edited by bemu535ia; 06-02-2016, 16:07.
      ex 520 e28
      ex 318 e30
      ex 518 e34 x3
      ex 535ia e34 yfn-961
      ex 320 cabrio e30 ats-320
      ex 320 e36 touring khi-193
      ex e46 318 kkz-499
      ex 325ia e30 cabrio ygz-910

      e36 320
      e60 520

      Comment

      • Vauhtivaunu
        BTCF Member
        • Jun 2008
        • 2714
        • P-Karjala

        #4
        Taitaa porrastaa niin paljon että jää vuotamaan. Tai sitten pitää laittaa sikaliimaa tms. tahnaa väliin.

        Eli ei hyötyä.
        sigpic


        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

        Comment

        • bemu535ia
          Bimmer Rookie
          • Sep 2005
          • 104
          • Tammisaari

          #5
          Originally posted by Vauhtivaunu View Post
          Taitaa porrastaa niin paljon että jää vuotamaan. Tai sitten pitää laittaa sikaliimaa tms. tahnaa väliin.

          Eli ei hyötyä.
          Eli kannessa ei riitä materiaalia portata niin suureksi kun b25 imukanava on?
          Sitten se kusee kylläkin koko homma
          ex 520 e28
          ex 318 e30
          ex 518 e34 x3
          ex 535ia e34 yfn-961
          ex 320 cabrio e30 ats-320
          ex 320 e36 touring khi-193
          ex e46 318 kkz-499
          ex 325ia e30 cabrio ygz-910

          e36 320
          e60 520

          Comment

          • Vauhtivaunu
            BTCF Member
            • Jun 2008
            • 2714
            • P-Karjala

            #6
            Originally posted by bemu535ia View Post
            Eli kannessa ei riitä materiaalia portata niin suureksi kun b25 imukanava on?
            Sitten se kusee kylläkin koko homma
            Ainakaan se imusarjan tiiviste ei käynyt B20-kanteen, vaan jäi vuotamaan. Jos saa jotenkin muuten sen tiivistymään, niin voihan sitä koittaa.
            sigpic


            Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

            Comment

            • jr66
              Bimmer Enthusiast
              • Apr 2006
              • 16460
              • Asikkala

              #7
              Originally posted by bemu535ia View Post
              Se ei ole ongelma eikä maksa mitään
              Autollakaan ei juuri alle 4000rpm ajeta niin se hävinny alavääntökään ai haittaa
              Mut lähinnä kiinostais tietää onko tonne ylhäälle tullu lisää kulkua tolla imusarjan vaihdolla.suuttimet ja paineen nostokin vois hiukan auttaa
              .....
              Last edited by jr66; 06-02-2016, 20:31. Reason: bs

              Comment

              • Urpo_rotta
                BTCF Member
                • May 2012
                • 5270
                • Pirkkala

                #8
                Paineen nosto? Onko tarkoitus saada kone käymään rikkaalla?

                Onko kyse nyt siitä klassisesta ajatuksesta että enemmän bensaa enemmän voimaa?

                Jolleivät vakiot suuttimet ole täyskaasulla 100% ajasta auki eli kone voi käydä laihalla niin paineen nosto tai suutinten isontaminen ei ymmärtääkseni tuo mitään tehollista etua.

                Jos tarkoitus on siirtyä re85 käyttöön niin sitten tarvitset isommat suuttimet tai nostaa painetta.
                E34 540i -93 Vortech supercharger 539/647
                E34 525i -90 twinturbo 427/519

                N47 Jakopäät, f1x ilmajousihommat yms.edullisesti
                VAG TFSI mäntärempat, TSI ketjurempat
                Kysy jos tarvetta

                Comment

                • bemu535ia
                  Bimmer Rookie
                  • Sep 2005
                  • 104
                  • Tammisaari

                  #9
                  Ei vaan jos vaihtaa sen m50b25 imusatsin suuttimineen paineensäätimineen sinne niin silloihnan paine nousee 3bar-3,5bar

                  Mutta tuskin on vaivan arvoista ellei vaihda myös nokkia.
                  Kiinnosti vaan jos joku oli kokeillu kyseistä muutosta
                  jossain siitä joskus luin mutta nyt en löydä enään.
                  ex 520 e28
                  ex 318 e30
                  ex 518 e34 x3
                  ex 535ia e34 yfn-961
                  ex 320 cabrio e30 ats-320
                  ex 320 e36 touring khi-193
                  ex e46 318 kkz-499
                  ex 325ia e30 cabrio ygz-910

                  e36 320
                  e60 520

                  Comment

                  • Bansku
                    Bimmer Enthusiast
                    • Nov 2011
                    • 1493
                    • Savo

                    #10
                    Kyllä mulla ainakin meni aivan bolt on b25 imusarja b20 koneeseen, tiivistyi normaalisti jne. Vertailukohtaa ei ole antaa kun toi oli muutenkin koko kone ihan nurkista löytyvillä osilla kasattu, mega, b20 raakamoottori ja loput kilkkeet b25:sta. Laiska ja ponneton peli se silti on toi b20

                    Comment

                    • Pazi88
                      Moderator
                      • Jan 2007
                      • 11122
                      • Oulu

                      #11
                      Kyllä ainoa kannattava muutos m50b20 koneeseen on nostaa se pois ja laittaa tilalle jotain isompaa Puhuneeko vauhtivaunu m20 koneesta, kun kyllä m50:ssä nuo imusarjat menee hyvin ristiin :think

                      Instagram, YouTube kanava
                      ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                      Comment

                      • Vauhtivaunu
                        BTCF Member
                        • Jun 2008
                        • 2714
                        • P-Karjala

                        #12
                        Originally posted by Pazi88 View Post
                        Puhuneeko vauhtivaunu m20 koneesta, kun kyllä m50:ssä nuo imusarjat menee hyvin ristiin :think
                        No yhden koneen perusteella ei tietenkään voi yleistää, mutta ainakin se M50B25-imusarja jonka kaverini laittoi M50B20-koneeseen ei tiivistynyt. Ne soikeat o-renkaat imusarjan puolella jäivät liian reunaan kannen puolella. Kaipa tässä on sama juttu kun M10-ruiskuimusarjassa M10-kaasarikannessa. Toiset saa sen tiiviiksi ja toisten mielestä tiivistyspintaa on liian vähän.
                        sigpic


                        Bensiinisuuttimien (ei suorasuihkutus) testilaitteet. Myös DT määritys. Kysy YV:llä.

                        Comment

                        • bemu535ia
                          Bimmer Rookie
                          • Sep 2005
                          • 104
                          • Tammisaari

                          #13
                          Originally posted by Pazi88 View Post
                          Kyllä ainoa kannattava muutos m50b20 koneeseen on nostaa se pois ja laittaa tilalle jotain isompaa Puhuneeko vauhtivaunu m20 koneesta, kun kyllä m50:ssä nuo imusarjat menee hyvin ristiin :think
                          Kaikki riippuu mitä hakee
                          Kilpa käytössä soralla auto kevennettynä tiheämmä perällä toi 320 ei ole ollenkaan niin huono miltä vois numeroiden perusteella ajatella.
                          On ajettu samassa lähdössä 325 328 ja m3 kanssa
                          Ainut mikä on ollut edellä on toi m3 ja sekin vaan lähdössä pääs edelle muuten ajettiin peräkkäin lähtö maaliin.

                          Asvaltilla asia sit on taas ihan toinen.
                          ex 520 e28
                          ex 318 e30
                          ex 518 e34 x3
                          ex 535ia e34 yfn-961
                          ex 320 cabrio e30 ats-320
                          ex 320 e36 touring khi-193
                          ex e46 318 kkz-499
                          ex 325ia e30 cabrio ygz-910

                          e36 320
                          e60 520

                          Comment

                          • Jarsse
                            Bimmer Enthusiast
                            • Apr 2007
                            • 1520
                            • Kymenlaakso

                            #14
                            mulla on penkkitulokset mitattu m50b20ia:sta johon oli vaihdettu m50b25 imusarja,suuttimet,bp-säädin,immi ja joku koneentuhoamis lastu boksissa..penkki tulos oli alle tehtaan muistaakseni 143.7hv
                            E91 325xi vm07
                            E60 530xd vm06 stage X

                            Comment

                            • Pazi88
                              Moderator
                              • Jan 2007
                              • 11122
                              • Oulu

                              #15
                              m52 imusarjalla itseasissa saattas saadakkin käyttöaluetta lisää, vaikka huipputeho ei sillä kasvakkaan.

                              Instagram, YouTube kanava
                              ms41, ms42, ms43, ms45, mss50, mss52, mss54, edc15, edc17, me7.2 jne. ews poistot ja muut softailut-> priva

                              Comment

                              Working...
                              X
                              😀
                              🥰
                              🤢
                              😎
                              😡
                              👍
                              👎