Mikähän nyt sitten mahtaa vaivata bemaria kun kaikki jäähdytysnesteen vesiletkut halkeaa?
E38 740d eli m67 diesel. Vuoron perään lähes jokainen vesiletku moottorilta, webastolta ja lämppäriltä on haljennut.
Letkut on sitä myöten vaihdettu ja osa jo ennakkoon.
Nyt on kuitenkin niin, että näyttää alkavan uusi kierros. Paisarilta lähtevä letku oli keksinyt halkeaman keskelle.
Onko paisarin korkki rikki ja paine nousee liian suureksi? Millä korkin saa testattua?
Voiko liian suuri jäähdytysnestemäärä vaikuttaa?
Onko nesteen seassa kulkenut jotain ylimääräistä, joka haurastuttaa letkuja?
Letkut siis pullistuu ja lopulta murtuu yleensä klemmarin vierestä.
Kuvassa yksi esimerkki.
E38 740d eli m67 diesel. Vuoron perään lähes jokainen vesiletku moottorilta, webastolta ja lämppäriltä on haljennut.
Letkut on sitä myöten vaihdettu ja osa jo ennakkoon.
Nyt on kuitenkin niin, että näyttää alkavan uusi kierros. Paisarilta lähtevä letku oli keksinyt halkeaman keskelle.
Onko paisarin korkki rikki ja paine nousee liian suureksi? Millä korkin saa testattua?
Voiko liian suuri jäähdytysnestemäärä vaikuttaa?
Onko nesteen seassa kulkenut jotain ylimääräistä, joka haurastuttaa letkuja?
Letkut siis pullistuu ja lopulta murtuu yleensä klemmarin vierestä.
Kuvassa yksi esimerkki.
Comment